Ilkka Mannikainen

Finnairlla A350 tulos ja A340 ulos

643 viestiä aiheessa

Ei ne aikataulut ja konekierrot mitään salaisuuksia ole.   :D

 

No eihän ne joo ole, mutta kun mitä duunis on tekniikan ukkojen kanssa jutellu niin QA:n seuraava lento olis tarkotus olla romutukseen lähtö kesä- heinäkuussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, siksi kyselinkin että minne se viesti häipy missä kerrottiin olevan ihan liipasimella LQA:n lähtö New Mexicoon. Oli mallia että äkkiä hyvästelemään, ei ole montaa päivää jäljellä.

 

Toukokuullekin on merkitty vielä LQA:n Singaporen keikkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä aiheutin tuon sekaannuksen. Sain toisen käden tietoa, ja LQA on todellakin lähdössä kuunvaihteessa, joskin kyseinen kuunvaihde ei ole nyt viikon kuluttua, vaan touko-kesäkuu. Hätäilin hieman..  :-[ Poistin koko viestin kun huomasin virheeni. Kone lentää enemmän tai vähemmän aktiivisesti vielä toukokuun ajan.

 

Tarkemmin ensi kerralla..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok. Mietinkin jo että missähän maailmassa sen postauksen näin.  :)

 

12.5.16 aamulla Singaporesta (11.5.16) on mun tämän hetken tieto jolloin ainakin kaukoliikenteelle sanoo LQA tack och adjö.

 

Joku jolla jotain muuta tietoa voi kertoa tähän tai privaatisti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tytär tuli juuri aamulla Singaporesta LQA:lla. Lähtö oli myöhästynyt tunnin, perillä puoli tuntia myöhässä.

Oli kuulemma aikataulun mukaan rullannut jo kiitoradan suuntaan, mutta kapteeni sitten kuuluttanut: "Yksi moottori ei käynnisty". Takaisin holdiin, jotain säätöä ja tunnin kuluttua uusi onnistunut lähtö.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ihmettele yhtään...eiköhän sen LQA:n lennot ala olee lennetty koht silleen... :P:thmbup:

 

Iällä ei ole mitään tekemistä teknisten ongelmien kanssa. Laitetaanko vaikka LQA:n ja A350 -laivaston myöhästymistilastot pöydälle vuoden alusta ja katsotaan kumpi pärjäsi paremmin.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritin kyllä googlettaa ja RTFF mutta en löytänyt vastausta, pahoittelut jos asiaa käsitelty aiemmin mutta osaako joku kertoa miksi A350 seisoo Hong Kongissa suurimman osan päivää platalla toimettomana? Jos itsellä olis 300ME tuotantoväline niin keksisin sille kyllä jotain käyttöä, esim HKG-MNL-HKG tai HKG-TPE-HKG?

 

/mn

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritin kyllä googlettaa ja RTFF mutta en löytänyt vastausta, pahoittelut jos asiaa käsitelty aiemmin mutta osaako joku kertoa miksi A350 seisoo Hong Kongissa suurimman osan päivää platalla toimettomana?

 

Koska lentojen aikataulu on sellainen? ;)

 

 

 

Jos itsellä olis 300ME tuotantoväline niin keksisin sille kyllä jotain käyttöä, esim HKG-MNL-HKG tai HKG-TPE-HKG?

 

No, jos saisit tarvittavat luvat kuntoon ja katsoisit kyseisen ylimääräisen pätkän taloudellisesti kannattavaksi ja käytännössä mahdolliseksi niin miksipä ei. Tuskin Finnair seisottaisi konetta HKG:n platalla tuntikausia jos ei olisi "pakko".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair lensi jonkin aikaa Hongkongin lennot 24-tunnin konekierrolla, eli reitille riitti yksi kone kahden asemasta. Tama kuitenkin edellytti paivalentoa Euroopan suuntaan, mika ei ole koskaan ollut suosittu Hongkongin markkinoilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

keksisin sille kyllä jotain käyttöä, esim HKG-MNL-HKG tai HKG-TPE-HKG?

 

Laskin äkäseen että esim. huomenna 28.4.2016 HKG-MNL -välillä on 18 vuoroa ja HKG-TPE -väli lennetään yli 40 kertaa.

 

Tarkoittaisiko se sitä että massa on niin valtava että Finnairin pitäisi olla mukana noissa tohinoissa ainoana eurooppalaisena yhtiönä vuolemassa kultaa vaiko sitä että niistä juhlista pitää pysyä kaukana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laskin äkäseen että esim. huomenna 28.4.2016 HKG-MNL -välillä on 18 vuoroa ja HKG-TPE -väli lennetään yli 40 kertaa.

 

Tarkoittaisiko se sitä että massa on niin valtava että Finnairin pitäisi olla mukana noissa tohinoissa ainoana eurooppalaisena yhtiönä vuolemassa kultaa vaiko sitä että niistä juhlista pitää pysyä kaukana.

 

Muutaman kerran lensin Finnairilla valin BKK-SIN ja SIN-BKK, ja paljolti vaki vaihtui Bangkokissa. Ei se kuitenkaan kai ollut mikaan kultakaivos?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laskin äkäseen että esim. huomenna 28.4.2016 HKG-MNL -välillä on 18 vuoroa ja HKG-TPE -väli lennetään yli 40 kertaa.

 

Tarkoittaisiko se sitä että massa on niin valtava että Finnairin pitäisi olla mukana noissa tohinoissa ainoana eurooppalaisena yhtiönä vuolemassa kultaa vaiko sitä että niistä juhlista pitää pysyä kaukana.

 

Toisihan se sitten yhden uuden kohteen reittivalikoimaan suht pienin panostuksin. Joku saattaisi haluta lentää vaikkapa Kööpenhaminasta Manilaan... Okei kahdella pompulla tuskin ideaalein reitti mutta silti.

 

Silti väittäisin että on jonkunlainen kilpailuetu jos pääomakulut on käytännössä nolla.

 

/mn

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisihan se sitten yhden uuden kohteen reittivalikoimaan suht pienin panostuksin. Joku saattaisi haluta lentää vaikkapa Kööpenhaminasta Manilaan... Okei kahdella pompulla tuskin ideaalein reitti mutta silti.

 

Silti väittäisin että on jonkunlainen kilpailuetu jos pääomakulut on käytännössä nolla.

 

/mn

 

Tuo voisi olla kannattavaa, jos Oneworld-kumppani Cathay Pacific ostaisi esim. 80% paikoista ja myisi ne samaan tapaan kuin omat lentonsa. Ehkäpä Finnair saisi ne noin 20% myytyä Eurooppa-Manila -matkoina.

 

Samalla Finnair saisi tunnettavuutta Manilan markkinoilla ja joskus tulevaisuudessa suoran Helsinki-Manila reitin avaaminen voisi tulla mahdolliseksi.

 

Samalla idealla voisi toimia myös jatko Taipeihin. Taipei-Helsinki taitaisi toimia 24 h kierrolla.

 

Suora Helsinki-Manila ei toimi 24h kierrolla. Olisi hienoa, jos Helsinki-Manila-Sydney -reitin saisi kaupallisesti kannattavaksi.  Koneilla olisi tehokas 48 h kierto. Tuolla reitillä yhteistyö Oneworld-kumppani Qantasin kanssa olisi välttämätöntä ja se korvaisi Qantasin nykyiset Manila-Sydney -lennot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flightradar 24 kertoo että Toulouse Blagnacin kentällä on OHLWE virrat päällä transponderissa. Elikä taitaa olla luovutusvaiheessa! :thmbup: :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Samalla Finnair saisi tunnettavuutta Manilan markkinoilla ja joskus tulevaisuudessa suoran Helsinki-Manila reitin avaaminen voisi tulla mahdolliseksi.

 

Mitä annettavaa tai speciaalia Finnair tajoasi Manilan suoralla kun ei sitä kukaan muukaan eurooppalainen tee? Ainoa eurooppalainen Manilaan on KLM joka heittää sen TPE:n lisälenkkinä.

 

Tarjonan puute kertoo kysynnän puuttesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ne aikataulut ja konekierrot mitään salaisuuksia ole.   :D

 

Jos eivät ole niin mistähän mahtaa löytyä moiset tiedot konekierron osalta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos eivät ole niin mistähän mahtaa löytyä moiset tiedot konekierron osalta?

 

Kyllä ne netistä kaivamalla ja julkista tietoja yhdistelemällä irtoaa. Luottamuksellisia juttuja ja ei-suurelle -yleisölle tarkoitettuja juttuja kun ei voi jakaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään