Ilkka Mannikainen

Finnairlla A350 tulos ja A340 ulos

643 viestiä aiheessa

Tällainen uutinen tuli vastaan:

 

http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/lentoyhtiot-hamstraavat-kilpaa-vanhoja-koneita-halpafirma-hankki-89-konetta-vanhimmat-peraisin-70-luvulta-6549377

 

Tiedä sitten liittyykö mitenkään tähän tapaukseen ja koskeeko laajarunkokalustoa, mutta vanhat koneet käy nyt kaupaksi kun kerosiini on halpaa. Varsinkin jos kone ei ole koko aikaa ilmassa, on vanha kone nyt taloudellisesti järkevämpi vaihtoehto kuin aiemmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttääkö hyvältä, jos Finnair seisoo aavikolla (tai mihin se nyt menekään purettavaksi/raadoksi)?

 

Tuo on varmaan syy, mutta minun mielestäni täysin turhaa rahamenoa maalata se valkoiseksi ennen aikojaan. Aika vähän jengiä kuitenkin näkee loppupeleissä sen koneen siellä aavikolla purettavana. Suurempi massa ihmisiä sen sijaan näkee koneen valkoisena kun se kerran vielä on liikenteessä. Brändiarvo menetetään myös kun valkoinen kone rullaa asematasolla, eikä mainosta sitä operoivaa yhtiötä. Ja tuoko se luottamusta matkustajille, että he nousevat valkoiseen "vankikuljetus" koneeseen? ;D

 

Ei näille muillekaan oneworld yhtiöille ole mikään ongelma viedä konetta aavikolle purettavaksi niin, että entinen omistaja on tunnistettavissa.

G-BNLZ

Untitled (Qantas) Boeing 747-400; VH-OJI@MHV;02.02.2016

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair järjestää tänään pääomamarkkinapäivän institutionaalisille sijoittajille ja analyytikoille. Toimitusjohtaja Pekka Vauramo keskittyy avausesityksessään Finnairin 12.5.2016 julkistetun strategiapäivityksen teemoihin.

 

Tilaisuuden keskeisenä teemana on yhtiön suunnitelma nopeuttaa kasvuaan. Kasvua voidaan kiihdyttää pitämällä liikenteessä vuoden 2017 jälkeen kaksi A330-laajarunkokonetta, joista yhtiö aiemman suunnitelman mukaan olisi tuolloin luopunut. Finnair arvioi nyt kapasiteettinsa kasvavan vuosittain noin 8–10 prosenttia tarjotuilla henkilökilometreillä mitattuna vuoden 2018 loppuun ulottuvalla strategiakaudella. Niin ikään Finnair arvioi nyt kaksinkertaistavansa Aasian liikenteen vuoden 2010 tasoon verrattuna jo vuonna 2018, kun alkuperäinen tavoite kohdistui vuoteen 2020.

 

 

http://www.finnairgroup.com/media/media_7.html?Id=xml_2217629.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Googletus toi toiselta foorumilta huhua että mahdollisesti 22kpl olisi suuntaamassa Iraniin päin?

 

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=856204&page=398 ja toinen lähde, joskin hieman erilaisille kaupoile: http://atwonline.com/airframes/lufthansa-may-sell-a340-300s-iran-air

 

Ei nyt suoranaisesti liity Finnairiin, mutta LH on parkkeerannut kolme A340-600 -konetta Espanjaan:

 

http://atwonline.com/airports-routes/lufthansa-grounds-three-a340-600s-summer-demand-weakens

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsinki-Vantaalla miesten vessassa naapurikopista vilautettiin alakautta käsinkirjoitettua lappua, että LQA:lla alkaisi olla lähipäivinä tarina lopussa kaupallisella kuljetuspuolella.

 

Jos tarkkaa päivää jollain tiedossa, niin yv:llä saa laittaa jos ei kestä foorumin päivänvaloa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos olisin varakas, niin tilaisin Tatu Koiraselle tuosta hänen rakastamansa businesspenkit joululahjaksi kun näköjään LQG:tä voi ostaa myös pala palalta.

 

Joo kiitos mutta ei kiitos :D

 

Täytyy muuten sanoa, ettei tuo ole edes epämukavin business-istuin jossa olen matkaa viettänyt. Voiton vei LTT:n jakkara, joka viallisuuden vuoksi oli irroitettu sähköistä eli oli koko lennon alusta loppuun yläasennossa. Vähän kuin kirkonpenkissä istuisi, 11 tuntia... ja oli vielä yölento.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Helsinki-Vantaalla miesten vessassa naapurikopista vilautettiin alakautta käsinkirjoitettua lappua, että LQA:lla alkaisi olla lähipäivinä tarina lopussa kaupallisella kuljetuspuolella.

 

Jos tarkkaa päivää jollain tiedossa, niin yv:llä saa laittaa jos ei kestä foorumin päivänvaloa.

Mikäs näistä nyt on se huonoin versio sitten? Vai onko niitä enää? Raadothan taisi jo poistua? Pitäisi ensi viikon lopulla paukutella Singaporeen ja näyttäisi LQD tulevan kyytiläiseksi taas, kerran aiemminkin samalla yksilöllä menty HEL-HKG. Takaisin päin taisi olla juuri LQA tuolloin, nyt taitaapi tulla LQC...

 

Sen verran muistan että ainakin LQD oli näitä tuoreimpia painoksia, vasta vajaat 10 vuotta vanha?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs näistä nyt on se huonoin versio sitten? Vai onko niitä enää? Raadothan taisi jo poistua? Pitäisi ensi viikon lopulla paukutella Singaporeen ja näyttäisi LQD tulevan kyytiläiseksi taas, kerran aiemminkin samalla yksilöllä menty HEL-HKG. Takaisin päin taisi olla juuri LQA tuolloin, nyt taitaapi tulla LQC...

 

Sen verran muistan että ainakin LQD oli näitä tuoreimpia painoksia, vasta vajaat 10 vuotta vanha?

 

LQF ja LQG olivat ne Air Francen vanhan paskat joiden piti olla lyhytaikaisella vuokrasopimuksella, joita sitten uusittiin kerta toisensa jälkeen. LQA on alunperin Virgin Atlanticin kone, mutta sen matkustamo sentään rempattiin kun kone tuli Finnairille (mutta matkustamo on erilainen kuin muissa). LQB-LQE on ostettu Finnarille ja ovat keskenään samanalaisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Sen verran muistan että ainakin LQD oli näitä tuoreimpia painoksia, vasta vajaat 10 vuotta vanha?

 

LQD matkustamo ei taida A333-sarjalaisille hävetä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään LQA lähtee vielä Singaporeen ja tietojeni mukaan se olisi sitten viimeinen kaukolähto hänelle Vantaalta ennen viimeistä ja lopullista Amerikan lentoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö yksi 340 joutaisi vaikka Lemminkäisen kalliolle kapakaksi meille lentofriikeille,

kaikki haluavat saisi olla kapteenia ja kuulutella muun hauskan lomassa ? :)

 

Koneen äänimaailmaa tietysti korostettaisiin  Cervinvegan isoimmilla bokseilla 1000w vahvistimella moottoriääniä ja ysärimusaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään LQA lähtee vielä Singaporeen ja tietojeni mukaan se olisi sitten viimeinen kaukolähto hänelle Vantaalta ennen viimeistä ja lopullista Amerikan lentoa.

 

Lähes 10 vuotta Finnairilla päättyi sitten tänä aamuna. 21,5 vuotias joutaa nyt purkuun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten enää tutkimaan Rusan Shellin käsipapereita milloin lähtee viimeiselle matkalleen..

Olin kuulevinani hevosmiesten keskustelusta sen että 8. päivä on lähtö kohti Arizonaa ja New Mexicoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LQA on seisoskellut ilman ykkösmoottoria seiskahallin kupeessa jo joitakin päiviä ja oli siellä vielä tänäänkin.

 

Otetaan vähemmillä tunneilla olevat moottorit irti, ja laitetaan huonoimmat varastosta löytyvät tilalle ennen siirtolentoa loppusijoituspaikkaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otetaan vähemmillä tunneilla olevat moottorit irti, ja laitetaan huonoimmat varastosta löytyvät tilalle ennen siirtolentoa loppusijoituspaikkaan?

 

Riippuu siitä millaisilla moottorispekseillä kone on myyty. Sekin vaihtoehto on, että moottoria täytyy korjata paremmaksi, että se mahtuu kaupan ehtoihin. Moottoreita tuskin varsinaisesti "loppusijoitetaan" kuitenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riippuu siitä millaisilla moottorispekseillä kone on myyty. Sekin vaihtoehto on, että moottoria täytyy korjata paremmaksi, että se mahtuu kaupan ehtoihin. Moottoreita tuskin varsinaisesti "loppusijoitetaan" kuitenkaan.

Jos oikein näin niin äsken oli beaconit päällä ja ykkösmylly paikallaan. Joko on lähdössä muualle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään