Guest janosriippa

Asetuksilla suorituskykyä ylös? (neuvoja kaivataan)

11 viestiä aiheessa

Terde!

Tässä alkuun kokoonpano.

P4 2.8 Ghz, 1 Gb muistia, Ati Radeon 9800 Pro 128.

Nykyiset asetukset on täysillä ja reso 1280x1024. Mipmap jotain 6 ja T&L 6 kpl. Näytönohjeimen ajurien (Catalyst 3.8) asetukset on asetettu niin, että käytetään pelin/ohjelman omia asetuksia. AA:ia ei ole käytössä.

Mistä asetuksista kannattaa lähteä karsimaan ilman, että ulkoasu hirveesti kärsii? Kun katsoo noita kuvia, joita porukat on ottaneet tuolla niin ainakin minulla koneet ovat melko pahasti sahalaitaisia. Framerate on n. 20 /sek.

Neuvoa siis kaivataan ja kiitokset kaikille niitä antaneille.

ps. aika montahan näitä kysymyksiä on, mutta kullakin omakohtaiset ongelmat

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Antialising ymmärtääkseni nimenomaan pehmentää sahalaidat, joten suosittelen että pistät sen päälle! Tolla kokoonpanolla ei pitäisi vaikuttaa hirveesti framerateen! Mipmap-asetuksen suosittelen että vähennät 4:ään (tai max. 5). Liian korkea mipmap-arvo saa teksturit "vilkkumaan" ym.. Vähentämällä sen 4:ään säästät muutaman fps:n ja samalla liiallinen terävyys katoaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se täytyy heti kärkeen sanoa, ettei tuosta laitepuolesta pullonkaulaa löydy. Mutta ei se silti ritä siihen, että 20 fps joka paikassa tulisi mahdollisimman kauniilla asetuksilla. Toisaalta, vähemmän kriitisessä paikassa 10 fps on siedettävää, laskussa ei.

Minä suosittelen, että etsit itse omat asetuksesi. Kyllä täältä neuvoja sataa, mutta kaikilla on omat mieltymyksensä. Jotkut ovat fanaattisia FPS:n tuijottajia, jotkut antavat maisemalle suuren arvon. Aina kun framerate menee sietämättömän alas., katso ympärillesi. Onko siellä suurkaupunki? Autogen densityä pienemmälle. Onko siellä vuoristo? Terrain mesh complexityä pienemmälle. Onko taivas vaan täynnä pilviä ja lennät niiden läpi? Kokeile yksinkertaistaa pilviä. Se on loputonta hakemista, mutta ainakin se perustuu sinun omiin mieltymyksiisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radeon 9800 Prolla voi antialias-asetuksia ja anisotrooppista suodatusta rukata ihan suruttomasti lisää ilman, että framet käytännössä kärsivät ollenkaan. Älä kuitenkaan erehdy pistämään FS:n omista asetuksista antialista päälle, sillä se on hirvittävä frtamesyöppö, vaan käytä näytönohjaimen omia asetuksia. Itselläni samaisella näytönohjaimella ei ole havaittavissa kuin korkeintaan framen tai parin ero siitä, että antialiasin ja anisotrooppisen suodatuksen kytkee kokonaan päälle tai pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kiitokset vastauksista. kyllä 20 fps riittää ihan mukavasti tilanteeseen ku tilanteeseen. ja eihän tässä ole kyse mistään räiskintäpelistä, joten ruudunpäivityksellä ei nyt niin hirveetä vaikutusta ole. huomasin juu, että jos laittaa itse pelistä AA:n päälle oikeastaan mitään ei ulkoasullisesti tapahdu, mutta framerate putoo ihan älyttömästi, joten asetuksia on tullut rukattua näyttiksen puolelta. etsintä jatkuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän aiheeseen liittyen kysymys, mitä se Transform & Lighting oikeastaan tarkoittaa/tekee? Minä en ole itse huomannut mitään eroa grafiikassa ja fpssä vaikka sitä säätelis miten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän aiheeseen liittyen kysymys, mitä se Transform & Lighting oikeastaan tarkoittaa/tekee? Minä en ole itse huomannut mitään eroa grafiikassa ja fpssä vaikka sitä säätelis miten.

Jos nyt en ihan väärin muista, niin T&L päällä jotkut ennen prosessorin suorittamista käskyistä siirretään näytönohjaimen hoideltavaksi -> CPU:lle jää aikaa tehdä jotain muuta, kun sekoilla grafiikan kanssa.

Joku korjaa, jos on tarvetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tietääkö joku mikä on toi 8x anisotropic filtering? Kannattako pitää päällä anti-aliaksen kanssa?

Kuukkeli tarjos muropaketti.comia...

http://www.muropaketti.com/artikkelit/video/club3d_r9700_pro/index6.phtml

Anisotrooppinen suodatus vaikuttaa lähinnä kaltevien pintojen textuurien tarkkuuteen, sekä kaukana oleviin pintoihin. Toimii hieman niinkuin Mip-mappauksen jatkona tms.

Jos et itse eroa huomaa suodattamattoman tai suodatetun välillä niin ei sitä sitten kannata päällä pitää. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anisotrooppinen filtteröinti parantaa näytön laatua syvyyssuunnassa. En nyt jaksa ruveta tässä selittämään sitä sen tarkemmin, kun siitä löytyy netistä selitystä pilvin pimein, hae googlesta. Fs:ssä siitä on aika vähän hyötyä, eli ei kannata käyttää sellaista asetusta, joka syö frameratea mainittavasti. Kokeilemalla sekin selviää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään