Mikko Maliniemi

Sekalaista keskustelua EFHK:n liikenteestä

4 028 viestiä aiheessa

Olisikos kellään tietoa, mikä LBOsta hajos? Sen piti olla täällä 15:45 mutta päättikin Turun kohdalla kääntyä Helsinkiin, ja nyt sieltä on LBT tulossa FIN1620:na Kuopioon ja täältä Teneriffalle FIN1621:na

Vastataas itselle. Kuulemma polttoaineen syötössä oli ollu häiriötä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AY3685 Barcelonaan (A320 OH-LXC) näyttää kääntyneen takaisin Gotlannin tasalta, korkeutta Hiidenmaan yläpuolella enää FL100. Olisiko paineistusongelmia?

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On varmaan palauttamassa Finnairille kun yhtiö on lopetettu

Jos palautetaan niin heitetäänkö takas Finskin maalit ja käyttöön, vai jätetäänkö myyntiin heti uudestaan ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos palautetaan niin heitetäänkö takas Finskin maalit ja käyttöön, vai jätetäänkö myyntiin heti uudestaan ?

Tuohon kommentoimaasi Peterin kysymykseen on jo aiemmin vastattu tässä viestiketjussa, että Aeroflot Cargolla ei ole yhtään konetta joka olisi ollut aiemmin Finnairilla eli mitään ei olla palauttamassa. Aeroflot Cargon kolme MD-11 -konetta ovat kaikki entisiä brasilialaisen Varigin koneita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikenmaailman keskusteluissa kerrotaan, että Finnairin MD-11 -koneet olisi myyty tai jotenkin muuten siirretty Aeroflotille.

Totuus ja fakta on kuitenkin se, että yhtään Finnairin käyttämää MD-11 -konetta ei ole siirtynyt Aeroflotin eikä Aeroflot Cargon laivastoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikenmaailman keskusteluissa kerrotaan, että Finnairin MD-11 -koneet olisi myyty tai jotenkin muuten siirretty Aeroflotille.

Totuus ja fakta on kuitenkin se, että yhtään Finnairin käyttämää MD-11 -konetta ei ole siirtynyt Aeroflotin eikä Aeroflot Cargon laivastoon.

Tuo on totta, että yhtään konetta ei ole siirtynyt Aeroflotille. Kahta konetta on kuitenkin oltu myymässä, mutta kauppa ei ole sittemmin toteutunut. Myynnistä kerrottiin lehdistötiedotteessa 15.05.2007:

Finnair myy viimeiset kaksi omistuksessaan olevaa Boeing MD-11 -laajarunkokonetta venäläiselle Aeroflotille. Finnairin kaukoliikenteessä palvelevat lentokoneet luovutetaan uudelle omistajalle marraskuussa 2008 ja heinäkuussa 2009. Kaupan arvo on useita kymmeniä miljoonia euroja.

Finnairilla on käytössä kaikkiaan seitsemän MD-11-konetta, joista viiteen muuhun on lähivuosina päättyvät leasing-sopimukset.

Finnairin omistamat kaksi konetta ovat entinen OH-LGC ja OH-LGD. Ensiksimainittu on tällä hetkellä rahtikoneeksi muunnettuna varastoituna jossakin Aasiassa. Konetta ei kuitenkaan ole luovutettu Aeroflotille eli se on edelleen Finnairin omistuksessa ja käsittääkseni Boeing on maksanut rahtimuunnoksen. Kuten useimmat tietävät, niin OH-LGD on varastoituna Finnairin tekniikan alueella. Sitä ei ole muunnettu rahtikoneeksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EC-ILR kohta finaalissa.

Miksi ei voi kertoa myös koneen tyyppiä ja yhtiötä samalla, kun kuitenkin tiedät? Nyt jokaisen pitää itse tarkistaa konetyyppi, aikaa tuon lisätiedon ilmaisemiseen ei kuitenkaan kulu muutamaa sekuntia pidempään. Vai oletatko, että jokainen kunnon spottari tuntee Espanjan ilma-alusrekisterin ulkomuistista?

Edit: Kyseessä siis Iberian A320.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi ei voi kertoa myös koneen tyyppiä ja yhtiötä samalla, kun kuitenkin tiedät? Nyt jokaisen pitää itse tarkistaa konetyyppi, aikaa tuon lisätiedon ilmaisemiseen ei kuitenkaan kulu muutamaa sekuntia pidempään. Vai oletatko, että jokainen kunnon spottari tuntee Espanjan ilma-alusrekisterin ulkomuistista?

Jos ei jumankauta joku jaksa aukaista toiseen ikkunaan googlea, kopsata siihen tuota rekkaria ja katsoa tulosta (menee yht. alle 5 sekuntia), niin se on mielestäni sitten voi voi... Mitäpä jos se ilmoittaja on vaikkapa itse siellä finaalissa ja kiireessä kännykän kanssa nysvää tänne tuon ilmoituksen? Luuletko, että se monta kertaa jaksaa tänne siitä koneesta ilmoittaa, jos tuollainen mutina on vaivanpalkka?

Ymmärtäisin tuon mutinan, jos ilmoittaja sanoisi "A320 nyt finaalissa". Mutta nyt kun ilmoitetaan rekkari, niin eihän sen parempaa, lyhyttä ja ytimekästä yksittäistä tietoa koneesta voi antaakaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei jumankauta joku jaksa aukaista toiseen ikkunaan googlea, kopsata siihen tuota rekkaria ja katsoa tulosta (menee yht. alle 5 sekuntia), niin se on mielestäni sitten voi voi... Mitäpä jos se ilmoittaja on vaikkapa itse siellä finaalissa ja kiireessä kännykän kanssa nysvää tänne tuon ilmoituksen? Luuletko, että se monta kertaa jaksaa tänne siitä koneesta ilmoittaa, jos tuollainen mutina on vaivanpalkka?

Ymmärtäisin tuon mutinan, jos ilmoittaja sanoisi "A320 nyt finaalissa". Mutta nyt kun ilmoitetaan rekkari, niin eihän sen parempaa, lyhyttä ja ytimekästä yksittäistä tietoa koneesta voi antaakaan...

Enemmän informaatio arvoa olisi mielestäni sillä, että ilmoittaisi vaikka, että "Iberian A320 kohta finaalissa" kuin pelkällä rekkarilla. Ja eihän tuo googlaus kova homma ole, mutta kuitenkin, jotenkin hassua ilmoittaa, että "XX-XXX kohta finaalissa", kun nettitutkasta näkee samalla silmäyksellä yhtiön ja konetyypin. Ja kuitenkin varmaan yli 50% näistä "havainnoista" on nykyisin peräisin nettitutkasta. Tosin mikäpä minä olen tästä aiheesta kitisemään, kun olen itsekin syyllistynyt moiseen... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon kommentoimaasi Peterin kysymykseen on jo aiemmin vastattu tässä viestiketjussa, että Aeroflot Cargolla ei ole yhtään konetta joka olisi ollut aiemmin Finnairilla eli mitään ei olla palauttamassa. Aeroflot Cargon kolme MD-11 -konetta ovat kaikki entisiä brasilialaisen Varigin koneita.

Sori, en huomannut  :-[ . Asia selvä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enemmän informaatio arvoa olisi mielestäni sillä, että ilmoittaisi vaikka, että "Iberian A320 kohta finaalissa" kuin pelkällä rekkarilla. Ja eihän tuo googlaus kova homma ole, mutta kuitenkin, jotenkin hassua ilmoittaa, että "XX-XXX kohta finaalissa", kun nettitutkasta näkee samalla silmäyksellä yhtiön ja konetyypin. Ja kuitenkin varmaan yli 50% näistä "havainnoista" on nykyisin peräisin nettitutkasta. Tosin mikäpä minä olen tästä aiheesta kitisemään, kun olen itsekin syyllistynyt moiseen... :-[

Omasta mielestäni on ehdottomasti parempi pelkkä rekisteri, kuin esimerkiksi mainitsemasi pelkkä Iberian A320. Niitä kun on useampia kuin yksi. On kuitenkin kiva saada se yksilöityä. Ja ei todellakaan ole iso vaiva googlettaa se ainakaan firefoxilla, se kun osaa sen tehdä itse maalaamalla vain teksti yli. Kellotin pari kertaa paljonko menee aikaa kopioida rekisteri googlettaa se ja saada kuva koneesta ruudulle. Se oli noin 4-5s foorumilta siihen, että sai kyseisen koneen kuvan ruudulle. Jos sitä ei viitsi tehdä niin se on sitten oma ogelma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ei todellakaan ole iso vaiva googlettaa se ainakaan firefoxilla, se kun osaa sen tehdä itse maalaamalla vain teksti yli. Kellotin pari kertaa paljonko menee aikaa kopioida rekisteri googlettaa se ja saada kuva koneesta ruudulle. Se oli noin 4-5s foorumilta siihen, että sai kyseisen koneen kuvan ruudulle. Jos sitä ei viitsi tehdä niin se on sitten oma ogelma.

Kellotapa tuo myös WAP-puhelimelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHE, niin mitä?

Onko kello kaksi vai kolme? Kyllä :P

Kato, täällä on oppinut sen jos on vähänkään epävarma niin siitä kannattaa mainita ;)

Se on vastaus tähän edelliseen viestiin :P

Onko IL-62 vielä kentällä, vai onko lähtenyt jo?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on vastaus tähän edelliseen viestiin :P

Niin niin, mutta siis onko se vielä kentällä vai onko se lähtenyt?

Tiedän kyllä, että "taitaa olla", mutta kumpaa, se ei oikein selvinnyt vieläkään :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään