Mikko Maliniemi

Sekalaista keskustelua EFHK:n liikenteestä

4 028 viestiä aiheessa

Siellä se on yli tunnin Porvoon edustalla dumppaillu. Tais lähtee just kierros nro.13..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siellä se on yli tunnin Porvoon edustalla dumppaillu. Tais lähtee just kierros nro.13..

 

Laskin, että teki 16 kierrosta kahdessa tunnissa. Ensimmäiset tehtiin 8000 jalassa ja sitten noustiin 9000 jalkaan. Hieman yksitoikkoinen matkareitti varmaan kun koko 2h käännyttiin vasemmalle.

 

Noin hienoa Bangkokin matkaa harva saa kokea. Ensin Viroon ja sitten kahdeksi tunniksi Porvoon edustalle ja siitä Helsinki-Vantaalle. Syötiinköhän siinä tai katseltiinko leffoja.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A330 ei voi dumpata.

Eikö koko koneesta löydy minkäänlaista kerosiinin ulostusjärjestelmää jos tosi hätätilanne tulee? No nyt selvis toi parin tunnin kaarteleminen ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö koko koneesta löydy minkäänlaista kerosiinin ulostusjärjestelmää jos tosi hätätilanne tulee? No nyt selvis toi parin tunnin kaarteleminen ;)

 

Ei löydy, koska dumppausjärjestelmä on lisävaruste, jota ei ole Finnairin A330 -laivastossa. Tarvittaessa koneella voi ja saa laskeutua, vaikka koneen massa olisi yli maksimilaskupainon. Vaatii vain teknisen tarkastuksen sen jälkeen. Ei tietenkään ole pakko, jos ei ole kiire. Tosin, jos vaikka ollaan oltu maksimipainossa lentoonlähdössä, niin jonkin aikaa saa kierrellä, ennenkuin 46 tonnia kerosiiniä on kulunut ja MLW saavutettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö koko koneesta löydy minkäänlaista kerosiinin ulostusjärjestelmää jos tosi hätätilanne tulee? No nyt selvis toi parin tunnin kaarteleminen ;)

B747-400:lla (Thai ARN-BKK) olen tuollaisen fuel dumpin kokenut. Ei sekään mikään pikainen juttu ollut, vaan Itämeren päällä kierreltiin pitkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

B747-400:lla (Thai ARN-BKK) olen tuollaisen fuel dumpin kokenut. Ei sekään mikään pikainen juttu ollut, vaan Itämeren päällä kierreltiin pitkään.

 

A340 voi dumpata noin 1000 kg/min.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY8951 OH-LGB lähti juuri äsken testilennolle.

Aa, sitä se siis on  ;D piti juuri postata screen shotti flightradarista ja kysyä mitä hemmettiä toi nyt on  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään