Mikko Maliniemi

Sekalaista keskustelua EFHK:n liikenteestä

4 028 viestiä aiheessa

Air Francen 777-300ER F-GZNA olisi yöllä mahdollisesti tekemässä tankkausvälilaskun Helsinkiin. Lento on AF277 NRT-CDG. Aikoja ei vielä ole, ja diverttauspäätöskin tehdään vasta joskus kahden jälkeen näillä näkymin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Francen 777-300ER F-GZNA olisi yöllä mahdollisesti tekemässä tankkausvälilaskun Helsinkiin. Lento on AF277 NRT-CDG. Aikoja ei vielä ole, ja diverttauspäätöskin tehdään vasta joskus kahden jälkeen näillä näkymin.

Auts! Eihän tässä voi nyt shitten nukkumaan mennä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Francen 777-300ER F-GZNA olisi yöllä mahdollisesti tekemässä tankkausvälilaskun Helsinkiin. Lento on AF277 NRT-CDG. Aikoja ei vielä ole, ja diverttauspäätöskin tehdään vasta joskus kahden jälkeen näillä näkymin.

Tervicko!

 

Valitettavasti ajaa just Viron päällä kohti lounasta ja näin ollen sivuuttaa Suomen. :(

 

P.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lainaus: B747-21SP VQ-BMS on juuri laskeutumassa EFHKlle. Kone on Sheldon Gary Adelsonin , kaveri on Las Vegas Sands Corp CEO

 

Onko tietoa millon on lähdössä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähtee sitten kun matkustajat ovat saaneet asiansa hoidetuksi. Onko muuten täällä foorumilla koskaan ollut puhetta, että yksityislentojen aikataulut eivät ole julkista tietoa joten niitä on turha kysellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko muuten täällä foorumilla koskaan ollut puhetta, että yksityislentojen aikataulut eivät ole julkista tietoa joten niitä on turha kysellä.

 

Turhankin toistuvasti. Kyseiset tiedot kovin harvoin lienevät salaisiakaan, eli kaipa sitä voi servettien tekstejä jakaa muillekin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turhankin toistuvasti. Kyseiset tiedot kovin harvoin lienevät salaisiakaan, eli kaipa sitä voi servettien tekstejä jakaa muillekin?

 

Siitä vaan ihan vapaasti, jos joku haluaa omalla vastuullaan ei-julkista tietoa jakaa. Kuitenkin tuollaiset jatkuvat kyselyt "onko tietoa lähtöajasta" ja "tuleeko huomenna jotakin erikoista" yms. ovat täysin turhia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siitä vaan ihan vapaasti, jos joku haluaa omalla vastuullaan ei-julkista tietoa jakaa. Kuitenkin tuollaiset jatkuvat kyselyt "onko tietoa lähtöajasta" ja "tuleeko huomenna jotakin erikoista" yms. ovat täysin turhia.

 

Kuten itsekin totesit, jokainen pitäköön huolen siitä ettei jaa mitään luottamuksellista tietoa.

 

Mutta kuitenkin maailma on täynnä paljon julkista tietoa, mukaanlukien vaikkapa valtiovierailujen, yritysvierailujen sekä yleisötilaisuuksien aikatauluja, joiden perusteella pystyy tekemään erinäisiäkin päätelmiä mahdollisista yksityislennoista. (Esim. presidentti X vierailee Helsingissä ja poliisi varoittaa liikennehäiriöistä Kehä III:lla kello Y -> lento-operaatio tapahtunee aika lähellä kello Y:tä). Eli pohdinnat ja spekulaatiot aikatauluista ei mielestäni ole lainkaan turhia ja on aika ikävää, kun sellaista keskustelua kohtaan hyökätään aina samalla argumentilla salaisesta tiedosta ja syyllistetään kysyjää tyhmästä kysymyksestä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kuitenkin maailma on täynnä paljon julkista tietoa, mukaanlukien vaikkapa valtiovierailujen, yritysvierailujen sekä yleisötilaisuuksien aikatauluja, joiden perusteella pystyy tekemään erinäisiäkin päätelmiä mahdollisista yksityislennoista. (Esim. presidentti X vierailee Helsingissä ja poliisi varoittaa liikennehäiriöistä Kehä III:lla kello Y -> lento-operaatio tapahtunee aika lähellä kello Y:tä). Eli pohdinnat ja spekulaatiot aikatauluista ei mielestäni ole lainkaan turhia ja on aika ikävää, kun sellaista keskustelua kohtaan hyökätään aina samalla argumentilla salaisesta tiedosta ja syyllistetään kysyjää tyhmästä kysymyksestä.

 

Väännät nyt kuitenkin tuossa koko homman päälaelleen. Nyt kun ei ollut kyse siitä, mitä voi päätellä "lehdistä", vaan voiko jotain ihan oikeaa tietotietoa kertoa. Jos saat selville jonkun ei-julkisen lennon aikataulun, ei välttämättä ole kaikkein viisainta ruveta sitä heti julkisuuteen toitottamaan, oli kanava sitten mikä hyvänsä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko kysästä täällä, Käykös EFHK:lla Jumboja melkein päivittäin, ajattelin tehdä sinne spottaus retkeä täältä tampereelta. Ja muuten miten tiilikasalle pääsee parhaitan polkupyörällä  ;)::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko kysästä täällä, Käykös EFHK:lla Jumboja melkein päivittäin, ajattelin tehdä sinne spottaus retkeä täältä tampereelta. Ja muuten miten tiilikasalle pääsee parhaitan polkupyörällä  ;)::)

 

Melkein on suhteellista mutta melkein viikottain pitäisi enemmän paikkansa. Juuri kuluneena viikonloppuna oli Pullmanturin koneita kentällä ja ne lienevätkin nykyisellään ainoita säännöllistä 747-liikennettä tuonne. Parin viikon päästä löytynevät taas tuolta. Tiilikasalle pääsee parhaiten polkupyörällä kun pistää kierroksia kauramoottoriinsa, ilman tietoa siitä mistä on tulossa on aika turha alkaa neuvomaan. Netistä kuitenkin löytyy lukuisia karttapalveluita millä voi omaa reittiä hahmotella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kuitenkin maailma on täynnä paljon julkista tietoa, mukaanlukien vaikkapa valtiovierailujen, yritysvierailujen sekä yleisötilaisuuksien aikatauluja, joiden perusteella pystyy tekemään erinäisiäkin päätelmiä mahdollisista yksityislennoista. (Esim. presidentti X vierailee Helsingissä ja poliisi varoittaa liikennehäiriöistä Kehä III:lla kello Y -> lento-operaatio tapahtunee aika lähellä kello Y:tä).

 

Juuri tätähän minä olen peräänkuuluttanut aiemmissa viesteissäni tästä aiheesta. Jokainen voi itse päätellä valtiovierailuiden tiedotteista yms. lentojen summittaiset ajat ilman että niitä tarvitsee täällä jatkuvasti tingata. Hieman oma-aloitteisuutta mukaan spottaukseen!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kellä onni on, se onnen kätketköön!

 

Ja kuitenkin Eduskunnan Apulaisoikeusmies sanoo päätöksessään Dnro 2394/4/04 mm seuraavaa:

 

.."Ilmailulaitos on selvityksessään todennut, että viranomaisten toimintaa julkisuudesta annettu laki (julkisuuslaki) koskee myös valtion liikelaitoksia kuten Ilmailulaitosta. Mainitun lain mukaan viranomaisten asiakirjat ovat julkisia, jollei mainitussa laissa tai muussa laissa erikseen toisin säädetä. Lentosuunnitelma on julkisuuslaissa tarkoitettu asiakirja, joka tulee pääsäännön mukaan julkiseksi silloin, kun se annetaan viranomaiselle."..

 

Teksti on toki vuodelta 2005 ja Ilmailulaitoskin on muuttunut Finavia Oyj:ksi, mutta en näkisi mitään syytä miksei tuo päde edelleen. Aikataulutiedot eivät siis ole salaisia kun lentosuunnitelma on esitetty, vaikka ne olisivat itse ukko ylijumalan yksityislennon aikatauluja.

 

Tosin seuraavassa kappaleessa Ilmailulaitos jatkaa: "Ilmailulaitoksen mukaan lentosuunnitelmat voivat pitää sisällää julkisuuslain mukaan salassa pidettäviä tietoja."

 

Pitäisi tutkia onko ukko ylijumalan lentoaikataulu juklkisuuslain mukaan salassa pidettäviä tietoja.

 

Edit, Typo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitähän varten Finncomin Atrain tuli todella matalalta ja tassut sisällä laskun suuntaan 04R Myrtsin jälkeen? :P Alkoi pelottamaan ;D

 

Eiköhän se ihan normaalia ole. Onhan noita nähty kun ottavat 22L laskussa vasta fillarit ulos tuuskin motarin päällä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se ihan normaalia ole. Onhan noita nähty kun ottavat 22L laskussa vasta fillarit ulos tuuskin motarin päällä.

 

 

Intresting

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liittyisikö siihen, että pääsee kovempaa kun fillarit ovat sisässä? Jos vaikka jokin jetti hengittää niskaan jo säteessä niin voi edetä reippaasti fillarit sisässä ja viime hetkellä kerkeää tiputtamaan rojut ja hidastella ennen laskua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liittyisikö siihen, että pääsee kovempaa kun fillarit ovat sisässä? Jos vaikka jokin jetti hengittää niskaan jo säteessä niin voi edetä reippaasti fillarit sisässä ja viime hetkellä kerkeää tiputtamaan rojut ja hidastella ennen laskua.

 

Se jetti ei ole ollut ainakaan A343.  ;D Sen kanssa kun tilanne on pikemminkin päinvastoin.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onks tähän heittää jotain tietoa pohjalle vai ihan muutenvaan paskapuhetta ;)

 

Sen verran on tietoa (normaalin kikin jauhamisen lisäksi  :)), että olen joskus skannerista kuullut, kun lennonjohto on pyytänyt lussun perässä tulevaa FC:n atikkaa hidastamaan, kun 340 on ollut huomattavasti ATR:a hitaampi.  ;D Enkä ole suinkaan ainoa, joka näin on kuullut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen verran on tietoa (normaalin kikin jauhamisen lisäksi  :)), että olen joskus skannerista kuullut, kun lennonjohto on pyytänyt lussun perässä tulevaa FC:n atikkaa hidastamaan, kun 340 on ollut huomattavasti ATR:a hitaampi.  ;D Enkä ole suinkaan ainoa, joka näin on kuullut.

Tuo kyllä pätee kaikkiin jetteihin. Melkein millä vain turbopropilla voi ajaa pidempään kovaa koska ne saa hidastumaan huomattavasti nopeammin kuin jetit. A340 ei ole mitenkään poikkeuksellisen hidas lähestymisessä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totta. Lähti Brysseliin n. seitsemän aikaan ja pyörii edelleenkin Porvoon eteläpuolella klo 8:07. Korkeus 6025 feet (1836m), nopeus 504 km/t. www.flightradar24.com Enpä haluaisi olla koneessa: jatkuva paikallaan pyöriminen ilmassa  :thmbdn: Pahoinvointi on mahdollinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään