Mikko Maliniemi

Sekalaista keskustelua EFHK:n liikenteestä

4 028 viestiä aiheessa

LGG lähti 18:46, hienosti kaarteli puolelta toiselle nousussa :thmbup:

Joo ei taida takas tulla enää tuo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

LGG lähti 18:46

Korjataan kellonajaksi 18.43. Tuo saattoi olla MD-11-matkustajaversion viimeinen lentoonlähtö Finnairin täysissä väreissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, sorry vaan informaation virheellisyydestä ja päivityksen puutteesta. 14 oli voimassa vielä tuntia ennen ja sitten jouduin kaikkoamaan usvaan. Toivottavasti odottelun tulos oli lopputuloksen väärti! Se on muuten kivaa puuhaa tuo matkustajakoneella vaaputtelu nousussa. Epäilemättä ohjaajienkin mielestä, mutta kyytissäkin on lystiä  ;)

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tietoa, mihin aikaan tämä Air China lähtee lauantaina Vantaalta Rovaniemelle?

Kukaan ei kerro julkisella nettifoorumilla valtiovierailujen ja muidenkaan yksityislentojen lentoaikatauluja vaikka sattuisi tietämäänkin.

Voisikohan tästä poliisin liikennetiedotteesta kenties päätellä jotakin:

Tulopäivänä 25.3. noin kello 18.00 ja lähtöpäivänä 27.3. noin kello 9.30 on lyhyitä liikennekatkoksia Munkkiniemen ja Helsinki - Vantaan lentoaseman välillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pietarissa oli illansuussa näkyvyys huonoimmillaan 50 metriä ja kiitotienäkyvyyskin vain 100 metriä:

ULLI 271600Z 10003MPS 0100 R10R/0150N R10L/0400V0700N FG VV001 04/04 Q1003 88290052 TEMPO 0100 RMK QBB050 OBST OBSC=

ULLI 271530Z 10003MPS 0100 R10R/0150N R10L/0200N FG VV001 04/04 Q1003 88290052 TEMPO 0100 RMK QBB030 OBST OBSC=

ULLI 271500Z 10003MPS 0100 R10R/0150N R10L/0100N FG VV001 03/02 Q1003 88290052 TEMPO 0100 RMK QBB030 OBST OBSC=

ULLI 271430Z 11003MPS 0050 R10R/0100N R10L/0100N FG VV001 03/03 Q1003 88290052 TEMPO 0100 RMK QBB030 OBST OBSC=

ULLI 271400Z 11003MPS 0100 R10R/0300N R10L/0300N FG VV001 04/04 Q1003 88290052 TEMPO 0100 RMK QBB030 OBST OBSC=

Neljä lentoa tuli sen vuoksi Helsinkiin noin klo 17-18 välillä: KLM:n B737 PH-BGE, Rossiyan A320 VQ-BBM, Turkishin A320 TC-JPL ja Comtel Airin Falcon 2000 OE-HVA.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites 17:15 Ivalon vuoro AY471 on lähdössä Rovaniemelle?

Ja Ivalon lentoaseman tietojen mukaan lento olisi peruttu ?

Myös aikaisempi Ivalon lento diverttas Rovaniemelle.. Tiedä sitten mikä syynä. :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finnairin koneella jotain ongelmaa, tulee hesaan kohta, kentällä varaudutaan lento-onnetomuusvaaratilanteeseen.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AY439 OH-LKL on ainakin ihan väärässä paikassa. Pitäisi olla Rovanimellä, niin onkin Helsinki-Vantaalla ja on jo kerran lähtenyt kello 20:39.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomiselle tämmöinen: 11:10 Zagreb 2D520 ja lähtee takaisin klo12:15 portilta 31.

Kyseinen koodi antaa ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi Alania Airlinesin, joka operoi kahdella YAK42D:lla. Kertokaa mielipiteenne olenko aivan hakoteillä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomiselle tämmöinen: 11:10 Zagreb 2D520 ja lähtee takaisin klo12:15 portilta 31.

Kyseinen koodi antaa ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi Alania Airlinesin, joka operoi kahdella YAK42D:lla. Kertokaa mielipiteenne olenko aivan hakoteillä ;D

No ihan hakoteillä olet, olen tähän lentoon aiemminkin vastannut ja vastaus on edelleen sama:

Todennäköisesti haamulento. Tuo Dubrovnik Airlinen lento on kummitellut jo useamman kerran Finavian listalla.

Eli mitään lentoa ei ole tulossa eikä koskaan ole tullutkaan. Dubrovnik Airlinen piti joidenkin lehti/nettitietojen mukaan aloittaa lennot Helsinkiin viime vuonna, mutta lentoja ei sitten aloitettukaan. Finavian aikataulusysteemi näyttää olevan sellainen, että haamulennot tulevat kummittelemaan aina aikataulukauden vaihtuessa  :o. Noin kävi monesti myös reittinsä lakkauttaneen Volarewebin lennoille.

IATA-koodi 2D löytyy esim. täältä http://www.ch-aviation.ch/airlinepage.php?code1=DBV, jossa viimevuotisissa tiedoissa lukee myös:

Zagreb-Helsinki: 2x weekly MD-80 service starting on July 1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ihan hakoteillä olet, olen tähän lentoon aiemminkin vastannut ja vastaus on edelleen sama:

Eli mitään lentoa ei ole tulossa eikä koskaan ole tullutkaan. Dubrovnik Airlinen piti joidenkin lehti/nettitietojen mukaan aloittaa lennot Helsinkiin viime vuonna, mutta lentoja ei sitten aloitettukaan. Finavian aikataulusysteemi näyttää olevan sellainen, että haamulennot tulevat kummittelemaan aina aikataulukauden vaihtuessa  :o. Noin kävi monesti myös reittinsä lakkauttaneen Volarewebin lennoille.

IATA-koodi 2D löytyy esim. täältä http://www.ch-aviation.ch/airlinepage.php?code1=DBV, jossa viimevuotisissa tiedoissa lukee myös:

Tervicko!

Tulee mieleen myös se Cargoluxin to-pe -yövuoro, joka vilkkui listoilla toista vuotta lopettamisen jälkeenkin.

P.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Emiraattien A380 diverttaamassa EFHK:lle n. 40 min päästä.  ;)

Aika hyvä! Jotain tämänsuuntaista odottelinkin tälle päivälle. Katsellaan mitä Flightradar24.com puolestaan keksii...  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Forssan lehden aprillipila : Finnair, Aeroflot ja aasialainen rahtiyhtiö ovat sopineet Humppilan lentokentän ( joka on suunnitteilla ) kanssa jonkun sopimuksen, ja kuulemma Finskin A340 tulossa Jokioisille tänään varalaskupaikalle  :laugh: Meni mullla täydestä ja olin jo soittamas iskälle " tuu hakeen koulust ennen kahtatoista ja mennää sinne ja sinne " ja olisin hakennu kotoa kameran äkkiä  :D Mammalla ja papalla luin lehden ja sit ku pappa sano että " äläs vielä soita" ja mä olin että "miksi en" sit tajusin . Voi perkele ku olin niii innoissani  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos uskomme tätä nojatuoli-tutkaa, ja miksi emme uskoisi, niin erikoisempi bussikin on tulossa Nouvelair Tunisiennen liveryssä TS-INA

http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=TS-INA

Miten niin erikoisempi? Nouvelair lentää tilauslentoja säännöllisesti perjantai-iltaisin, meneillään oleva lentokausi on 19.2.-23.4. Afriqiyah Airwaysilla vuokralla ollut TS-INA on nyt maalattu takaisin Nouvelairin omiin väreihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime päivinä Blue1:lla on monta lentoa ollut peruttu! Tänäänkin illalla oli Kupio, ja huomenaamun Oulu ja Zurich.

Onko kellään tietoa tai arvauksia syystä?

Tällaisiahan on näkynyt jo monta päivää.

Lainaan tuolta EFHK:n "fakta" ketjusta tänne, eli itse olen myös ihmetellyt viimepäivinä näitä peruutuksia. Onko kellään tietoa mistä johtuu?

edit. Tältä illalta vielä näköjään yksi HEL-CPH peruttu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainaan tuolta EFHK:n "fakta" ketjusta tänne, eli itse olen myös ihmetellyt viimepäivinä näitä peruutuksia. Onko kellään tietoa mistä johtuu?

edit. Tältä illalta vielä näköjään yksi HEL-CPH peruttu.

Paljon meni tältäkin päivältä nurin vaikka tuli jo tuuraajakin KF646:lla lentelemään päivän reittejä.  :-\

Heti näkyy kun ylityö loppuu, vai miten se nyt oli ?  :(

Se mikä tästäkin asiasta tekee kai v-mäisen on se että koko v***un suåmi pyörii oikeasti vaan ylitöillä.

Terv. nimim. palkat alas ja kiinaan tekemään 90-tuntista viikkoa ni ei tarttis kaikkien nassuttaa övereistä..  ;D  :-\ 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään