Ilkka Kangastalo

Meluntorjuntaluurit

19 viestiä aiheessa

Millaisia kokemuksia jengillä on vastamelukuulokkeista? Tarkoituksena olisi käyttää pitkillä lentomatkoilla. Ovat kuitenkin kohtalaisen kalliita joten olisi mukava kuulla kommentteja ennen ostopäätöstä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on jo useamman vuoden olleet tuollaiset käytössä: http://eu.audio-technica.com/en/products/product.asp?catID=5&subID=36&prodID=4163

Lentokoneessa toimivat mainiosti. Finnairilla Nykiin lentäessä ei tehnyt mieli ottaa kuulottimia ollenkaan pois korvilta, kun kone tuntui ilman meluisalta. Leffoja ja sarjojakin oli mielyttävä kuunnella noiden läpi, puheestakin sai hyvin selvää. Nykyään pakko olla mukana yhtään pidemmillä lennoilla. Pidempi HSL:n bussimatka vanhalla rämisevällä ja kolisevalla bussilla taittuu huomattavasti mukavammin ja avokonttorinkin nuo hiljentävät. Tuossa nimenomaisessa mallissa on eri vaimennustasot liikennevälineisiin, konttoriin ja yötä varten. Talossa on myös yksinkertaisempi malli, jossa tuota ei ole. Vaikka suurta eroa huonompaan noilla ei ole, sen kyllä huomaa etenkin lentokoneessa. http://eu.audio-technica.com/en/products/product.asp?catID=5&subID=36&prodID=4618

Ovat myös erinomaiset kiljuvan vauvan nukuttamiseen. Korvatulpat korviin, nuo päälle ja musa soimaan täysiltä niin saa huutaa rauhassa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Istuvuudesta unohtui mainita että molemmat Audio Technican luurit ovat olleet mukavat pitää päässä pitkiäkin aikoja. Ovat mallia peltor, kupitkin vaimentavat melua ilman aktiivista vastamökääkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailu käyttöön täältä löytyy tietenkin Bosen A20-headsetti.

Oikeisiin töihin, meluisaan ja suht tasaiseen huminaan/kolinaan tehdasympäristössä ostin Bosen QuietComfort 15-vastameluluurit.

Kyllästyin Peltorin radiokuulosuojaimiin, kun 8h tai ylikin per päivä niitä piti päässä. En tiedä mitä tilanne nyt markkinoilla on, mutta vuosi sitten ei varsinaisesti aktiivi/vastamelu luureja ollut työkäyttöön tarjolla.

Voin suositella Bosen QuietComfort mallistoa, tämä yksilö on kestynyt kastumiset ja lähes joka päiväistä käyttöä jo vuoden verran.

Eivät toki vaimenna sähköt päällä yksinään kuten Peltorit, mutta radiota kuunnellessa (kuten Peltoreilla) on melutaso todella siedettävä ja äänenlaatu Peltoreihin verrattuna on loistava.

Jäävät helposti vain sähköt päällä ilman musiikkia korville ja valvomossa pääsee joku hiipimään helposti selän taakse   ;D

Vaimentavathan nämä myös hieman ilman sähköjä, mutta hölmöä käyttää ilman virtaa.

Miinuksa tulee patterin/akun kestosta, kun näihin menee vain yksi AAA-paristo. Virtaa riittää noin viikoksi.

Sekä kun ovat aux-johdolla kiinni puhelimessa tai vastaavassa musiikkitoistimessa, ja piuha jää välillä johonkin kiinni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

QC15 ja A20 täällä myös. QC15 kuluu loppuun kerran n. 5 vuodessa, mutta 100USD hinnalla saa uudet Boselta tilalle. Ei voi kuin suositella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bosen QC25 ja A20 täällä.

Näissä uudemmissa QuietComforteissa sama vika kuin edellisissä, eli vain yhdellä AAA-patterilla mennään. Lentokoneen tuplapistoke tulee setissä mukana ja varapatterille on paikka kotelossa, joten sinänsä ihan hyvä setti matkustamiseen. Jossain tarjouksessa näin QC 25:t valkoisena hinnalla 200€, mutta normaalihinta luokkaa 300€.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse itselleni vastaten: Bosen QC25 ostettu ja pitkällä lentomatkalla testattu. Huippuluurit!

Komppaan kyl tätä. Yksi parhaita ostoksia hetkeen. Jos joku muukin empii vastameluluurien hankintaa niin Bosen QC25:t palvelee kyllä erittäin hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entä nämä uudet Sonyn MDR-1000X kuulokkeet.http://www.sony.fi/electronics/pantakuulokkeet/mdr-1000x

Vähän kiinnostavat. Tai oikeasti paljon. Onko mahdollisesti joku ostanut ja sitten oikeita kokemuksia pidemmältä ajalta? Minulla on ollut pelkästään hyviä kokemuksia Sonyn langattomista kuulokkeista TV-katselussa. Välillä oli langattomat Sennheiserit, mutta nyt on taas Sonyt. Nuo linkin Sonyt olisivat vastamelukuulokkeet. Niistä minulla ei ole varsinaista kokemusta. Lyhyt testi ei kerro mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entä nämä uudet Sonyn MDR-1000X kuulokkeet.http://www.sony.fi/electronics/pantakuulokkeet/mdr-1000x

Vähän kiinnostavat. Tai oikeasti paljon. Onko mahdollisesti joku ostanut ja sitten oikeita kokemuksia pidemmältä ajalta? Minulla on ollut pelkästään hyviä kokemuksia Sonyn langattomista kuulokkeista TV-katselussa. Välillä oli langattomat Sennheiserit, mutta nyt on taas Sonyt. Nuo linkin Sonyt olisivat vastamelukuulokkeet. Niistä minulla ei ole varsinaista kokemusta. Lyhyt testi ei kerro mitään.

Osta Boset. Turhaa miettiä muita vaihtoehtoja. Toimii, ja kestää. Mä tuhosin muutamat halpisluurit kunnes siirryin Boseen. Hetkeäkään en ole katunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta Boset. Turhaa miettiä muita vaihtoehtoja. Toimii, ja kestää. Mä tuhosin muutamat halpisluurit kunnes siirryin Boseen. Hetkeäkään en ole katunut.

Ok. Täytyy testata tuota QC25-mallia. En pidä noita Sonyn kuulokkeita kumminkaan halpisluureina, kun ovat reilusti Bosen QC25 luureja kalliimmat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok. Täytyy testata tuota QC25-mallia. En pidä noita Sonyn kuulokkeita kumminkaan halpisluureina, kun ovat reilusti Bosen QC25 luureja kalliimmat.

Miksi vanhaa mallia kun uusikin on markkinoilla ollut tovin eli langattomat QC 35:t? Saksasta saa amazon.de 329 + 12.5€ postit suomeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi vanhaa mallia kun uusikin on markkinoilla ollut tovin eli langattomat QC 35:t? Saksasta saa amazon.de 329 + 12.5€ postit suomeen.

Jep. Langattomat pitää olla. Luulin noita QC 25 kuulokkeita langattomiksi. No luulo ei ole tiedon väärti. Nuo QC 35 kuulokkeet vaikuttavat ainakin lukemani perusteella hyviltä. Ja ovat Sonyn kanssa samassa hintaluokassa. Riippuu tietysti ostopaikasta. Täytyy testata niitäkin.

Minulle ei kuulokkeiden merkki merkitse mitään. Bose on samalla viivalla minkä tahansa kuulokkeen kanssa. Jos Sony on sopivampi minulle, niin ostan sen.

Sonyn langattomat "normaalit" kuulokkeet ovat olleet erittäin hyvät. Täysin kohinattomat ja häiriöttömät. Ja kanava on kohdalla kerrasta. On toki vain kolme kanavaa, mutta kumminkin.  Kuuntelussa ei ole ollut mitään häiriöääniä. Ei mitään. Kätevää, kun luurit voi laittaa suoraan tukiasemaan latautumaan. Äänen siirtotie on analoginen. Äänenvoimakkuudensäädin eli kaksoispotentiometri toimii edelleen tasapainossa kanavien välillä.

Sennheiserit olivat kutakuinkin vastaavat, mutta kanavahaku oli potikalla.  Oli kyllä jonkinlainen vaihelukittu silmukka, mutta se ryömi. Oli kohinaa ja häiriöitä. Äänenvoimakkuussäädintä säätäessä toisen korvan kuulokkeessa kuului välillä huonommin ja toisessa paremmin. Ym.  CRC-suihke auttoi hetkeksi potikkaan.

Nyt menin asian ohi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä tilasin Stockan hulluilta päiviltä viime perjantaina Bose QC25:t, Powerissa hinta 199,- Ei mielestäni paha hinta...vielä kun tulisi postiin noudettavaksi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailufoorumilla kun ollaan, niin qc25 kuulokkeet ovat mahdollisesti järkevämpi valinta koska niihin saa uflymiken liitettyä, mikä todennäköisesti ei koskaan tule onnistumaan langattomilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään