Pauli Hankonen

DAT MD-87 OY-JRU (piti olla vika Blue1 lento)

3 viestiä aiheessa

Kirjoitin tämän jo kerran, mutta se häipyi foorumin ongelmien vuoksi bittiavaruuteen, joten laitetaan uusiksi.

 

Olin siis ostanut liput Blue1:n viimeiselle vuorolle 6.11. SK724. Asiat eivät kuitenkaan menneet kuin Strömsössa ja KF:n viimeinen lento lennettinkin jo 31.10. ja tälle lennolle vaihtui sekä yhtiö, että tyyppi. No ihan huono ei tämä vaihtokaan ollut, sillä konetyypiksi vaihtui MD-87 jonka kyytiin pääseminen vuonna 2015 on ihan arvostettava juttu. Kun koneyksilö vielä on ex Finnair OH-LMA "Emma", niin nostalgiastakaan ei ollut pulaa. Katselin planespottersista että 15 kasiseiskaa on vielä maailmalla aktiivisina ja näistä suurin osa on VIP vehkeitä. Kaikkiaan koneita taidettiin rakentaa 76 kappaletta.

 

Danish Air Transport (DAT) McDonnell Douglas MD-87 OY-JRU saapuu Arlandaan edelliseltä legiltä.

img_9129_800.jpg.a1a506f2054d8316b2cddb1518a4cc65.jpg

 

Siivous yms. puuhat menossa.

 

Aikanaan boordauskin alkoi. Aika paljon tuntui matkalla olevan porukkaa kameroiden kanssa.

img_4911_800.jpg.877a7a0eebd876a11956e7bf706242e5.jpg

 

Se parempi lentokonevalmistaja.

p> 

LOT seisoi vieressä.

img_4915_800.jpg.252fd8bbc32f9cfdb48e277a7cbd1d05.jpg

 

Pikkuhiljaa boordauskin valmistui ja luukkut kiinni.

p> 

Sekä takaportaat ylös.

img_4920_800.jpg.106aed329fc480635345c54fc647d28c.jpg

 

Kasikymppisen siipi.

p> 

Lentoonlähdön jälkeen kuvaa kabiinista.

img_9144_800.jpg.58aaefe537b195739a1890c3de528393.jpg

 

Pakollinen vessakuva. Vessasta tullessani vaihdoin pari sanaa emäntien kanssa ja kun kerroin työskennelleeni koneen kanssa 90-luvulla, niin yksi emoista totesi hymyillen että "sittenhän sinä olet tullut takaisin kotiin".

p> 

Lennon tarjoilu. Iso pähkinäpussi ei kai kuulu SAS:n palvelukonspetiin? Olisko tullut bonuksena yhtiöltä kun tiesivät varmasti että kyytiin nousee harrastajia? Tai sitten DAT:lla on vaan niin hyvä meininki muuten.

img_4927_800.jpg.13615a8662d14ce08bf91912f906265f.jpg

 

Ihan se kunniaksi, että olen siivonnut koneen kaukaisella 90-luvulla moneen kertaan, penkitin "Emman" vielä kerran  :laugh:

p> 

Vielä kuva Helsingistä lennon jälkeen.

img_4931_800.jpg.c3b7fc3fb5afeb76825ec75e8676a062.jpg

 

Konetta voi vuokrata (tai kai sen voi jopa ostaa), jos sattuu löytymään tarpeeksi voimapaperia lomapkosta https://www.dat.dk/wp-content/uploads/2014/09/MD_87_online_salesbinder.pdf

>img_9134_800.jpg.7c33792cb25137091c2a3d902ca34bd9.jpg

p>img_4914_800.jpg.d54b92aed46195e0099f7fb5f1598c79.jpg

p>img_4919_800.jpg.75a31462ea520cc6d31375ca8c8663ac.jpg

p>img_9138_800.jpg.b91b21996c7f8265ceb560a32f7f1d8e.jpg

p>img_4924_800.jpg.008c1a98aabc1623b1e6c9b2cfd9e598.jpg

p>img_4929_800.jpg.eae58d1c2747bf61fa63b5cc2fe03792.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kas, siellä se omakin takaraivo siinteli. Kiva raportti!

 

Kapteeni kertoi, että kyseinen lento oli viimeinen tiedossa oleva matkustajalento kyseisellä koneella. Kone on tarkoitus poistaa käytöstä DATilla alkaen joulukuun alusta. Joitakin lentoja saattavat onnistua myymään vielä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmi että poistuu DATiltakin. Tuossa koneessa on tullut istuttua HEL-OUL väli ja olin todella tyytyväinen. Jalkatilaa oli ehkä puolen-yhden penkkirivin verran joka rivillä :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla