Teemu Pienimäki

Eurostar kiitotieltä ulos Kauhajoella

30 viestiä aiheessa

Ari: tarkoitit oletettavasti kakkosluokan medikaalia, joka on voimassa nuorilla 5 vuotta. Ykkösluokan medikaali on pisimmillään voimassa vain vuoden.

 

Pekka: Pilot Factoryn/Patrian integroidulla-ATPL-kurssilla olevat eivät missään vaiheessa saa PPL-lupakirjaa. Vaan ensimmäinen lentokoe on CPL/IR jonka suorittamisen jälkeen ko. firman asiakkaat saavat ensimmäisen (pl. oppilaslupakirja) lupakirjansa, joka on CPL höystettynä ME/IR-kelpuutuksella. Ja suurin osa PF/Patrian kursseista on kaiketi alkuaikoja lukuunottamatta ollut juuri integroituja kursseja.

 

/Harri

 

edit: typofiksauksia

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Niinpä! Ota nyt hyvä mies huomioon että meillä on aktiivisesti lentäviä jäseniä vain parikymmentä joiden on myös käytävä töissä, kaupassa, sukulaisissa, reissussa ym. ja koneille tehdään joskus myös huoltoja! Kuitenkin, jotkut niillä lentää yli 600 tuntia/3500 laskua vuodessa?? Ei kenttää voi millään verrata esim. mainitsemaasi Kymiin koska siellä on jäseniäkin monta sataa vaan jos nyt verrata haluat, vertaa kerhoihin joissa on suunnilleen sama jäsenmäärä.

Niin, on ihan eri asia puhua aktiivisesta kerhosta kuin vilkkaasta lentokentästä. Mulla ei ollut mitään tarkoitusta mollata teidän kerhoa, sen toimintaa tai muutenkaan, vaan ainoastaan kertoa, ettei se ole mitenkään vilkas kenttä. Kuten itsekin sanoit, jos on parikymmentä aktiivisesti lentävää ihmistä, niin kentästä ei yhden kerhon voimin saa mitenkään vilkasta, oli ne parikymmentä sitten kuinka aktiivisia tahansa.

 

Voihan toki olla, että alkuperäinen kirjoittaja tarkoitti vilkasta kerhoa puhuessaan vilkkaasta lentokentästä. Mutta mistäpä minä sen voisin tietää. Vilkas lentokenttä Kauhajoki ei ole, ei ollut sitä ainakaan viimeksi loppukesästä kun siellä kävin edellisen kerran. Kerho voi toki olla hyvinkin aktiivinen pieni yhteisö täynnä innokkaita harrastajia. Nuo kun on vaan eri asioita, siis lentokenttä ja kerho.

 

Hyvää jatkoa kerhollenne mun puolesta. Ai niin ja kommenttiisi yhteisestä harrastuksesta sen verran, että minä en harrasta mitään......Safe flights,

 

Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pekka: Pilot Factoryn/Patrian integroidulla-ATPL-kurssilla olevat eivät missään vaiheessa saa PPL-lupakirjaa. Vaan ensimmäinen lentokoe on CPL/IR jonka suorittamisen jälkeen ko. firman asiakkaat saavat ensimmäisen (pl. oppilaslupakirja) lupakirjansa, joka on CPL höystettynä ME/IR-kelpuutuksella. Ja suurin osa PF/Patrian kursseista on kaiketi alkuaikoja lukuunottamatta ollut juuri integroituja kursseja.

 

Taidatpa olla muuten oikeassa. Pilot Factoryssa on kuitenkin järjestetty jonkinlaisia moduulikursseja, joiden kävijät ovat saaneet myös PPL:n. Näiden kurssien kävijöitä on erään luotettavan lähteen mukaan 20-30 oppilasta. Tosin se määrä ei kyllä selitä täysin noita Suomen PPL-määriä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai niin ja kommenttiisi yhteisestä harrastuksesta sen verran, että minä en harrasta mitään......Safe flights,

 

Mika

 

Ai sä ihan työksesi tätä nettikeskusteluakin käyt? No kyllähän se olisi pitänyt jo arvata.... ;D::)

 

/Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään