Marko Salonen

PPL(A) + TMG

32 viestiä aiheessa

Huomaa, että sinulla voi olla vain yksi EASA-lupakirja kerrallaan. Eli jos sinulla on PPL(A) tai CPL(A), niin et voi saada LAPL(S)-lupakirjaa. TMG ja SEP-kelpparit voi liittää vaikka ATPL(A)-lupakirjaan.

Mitenkäs purjekoneet...ne ei taida vaatia mitään erillistä kelpparia?

 

Sitten rakas viranomainen on tehnyt minun kohdalla virheen. Nipusta löytyy PPL(A) SEP + TMG, LAPL(S) + TMG ja kansallisia. Olisiko niin että PPL(A) ja LAPL(A) eivät voi olla samaan aikaan? Emmää tiiä mut saan onneksi lentää Tuulialla PPL:n ylläpitoon kelpaavia tunteja 21€/h hinnalla.. Vink, vielä on osuuksia jäljellä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten rakas viranomainen on tehnyt minun kohdalla virheen. Nipusta löytyy PPL(A) SEP + TMG, LAPL(S) + TMG ja kansallisia. Olisiko niin että PPL(A) ja LAPL(A) eivät voi olla samaan aikaan? Emmää tiiä mut saan onneksi lentää Tuulialla PPL:n ylläpitoon kelpaavia tunteja 21€/h hinnalla.. Vink, vielä on osuuksia jäljellä..

 

Eipä purkkarilla pitäisi lentää ellei ole hallussa SPL, LAPL(S), tai vanha kansallinen, eiköhän tuo Kimmo ole sinulla ihan oikein? LAPL(A) tai PPL(A) eivät siihen kelpaa ja ne eivät varmaankaan voi olla yhtäaikaisia.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mun lupakirja-cocktail on aikamoinen. Puolitoista vuotta sitten piti uudelleenkirjoitella muita paitsi PPL. Tuolloin viranomaisen vahvistuksella GPL->LAPL(S), MGPL-> +TMG. Ja lisäksi suosittelivat vahvasti kansallisten GPL ja MGPL jatkamista. Näin tapahtui. Viime keväänä PPL piti uudelleenkirjoittaa jolloin lensin PPL-TMG -tarkastuslennon (samalla SEP sai jatkoa) ja tuli nykyinen "parempi" TMG mukaan. Nyt on siis kolme lupakirjaa/kelpuutusta millä lentää mopuja ja kaksi millä lentää purjelentokoneita. Miten niitä kaikkea ehtii käyttää?  ;D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomaa, että sinulla voi olla vain yksi EASA-lupakirja kerrallaan. Eli jos sinulla on PPL(A) tai CPL(A), niin et voi saada LAPL(S)-lupakirjaa.

 

Haluatko lukita vastauksesi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haluatko lukita vastauksesi?

 

Tarkemmin kun pohdin, niin tähän oli muuten rajoitus, että saman ilma-alusryhmän lupakirjoja ei voi olla montaa.

En nyt kerenny Part-FCL:stä vielä tonkimaan kohtaa, mutta muutanpas vastaustani.

 

Lentokoneille (A) voi olla vain yksi lupakirja

Helikoptereille (H) voi olla vain yksi lupakirja

Ilmalaivoille (As) voi olla vain yksi lupakirja

Purjekoneille (S) voi olla vain yksi lupakirja

 

Ja niin eespäin. Kait. En lukitse vastausta ennen kun tuolta FCL:stä referenssikohdan löydän.

 

Edit: Referenssi: FCL.015 c) Yhdellä henkilöllä ei saa koskaan olla enempää kuin yksi tämän osan (FCL) mukaisesti myönnetty lupakirja yhtä ilma-alusryhmää kohden.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeps, eli tuo lauseesi pätee kun vaihtaa S:n A:ksi. Purtsikoiden lentämiseen ei sitten vaaditakaan mitään erillistä kelpparia, vaan nimenomaan se LAPL(S) tai SPL -lupakirja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

saan onneksi lentää Tuulialla PPL:n ylläpitoon kelpaavia tunteja

Ovatko Tuuliat, Falket ja G109:t, joilla ei ole EASA-tyyppitodistusta, nykyisin siinä mielessä TMG-koneita, että niillä voisi pitää PPL:ää yllä? Joku Super Dimona tietysti on TMG tässä suhteessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään