Guest Falcon 900

Sekalaisia kuvia EFHK:lta

12 190 viestiä aiheessa

Ne kommentitko se on SE syy pistää niitä kuvia näytille? Sano nyt vielä, että ne "Jeehyviäkuvia!!!" on se, mitä pitäisi tulla...  ???

EI, vaan se, että ihan sama pistätkö vai et. Ei tunnu kiinnostavan ketään sen enempää. Ainakin siltä tuntuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EI, vaan se, että ihan sama pistätkö vai et. Ei tunnu kiinnostavan ketään sen enempää. Ainakin siltä tuntuu.

Kyllä minä ainakin katselen täydellä mielenkiinnolla sun, ja teidän muiden ottamia kuvia hk:lta, vaikka niihin en yleensä

mitään kommentoikkaan. Niin, ja mielestäni se on jokseenkin ärsyttävää, jos jokaisessa efhk ketjussa olisi se yks ja sama kommentti, eli "hyvät kuvat!!" jne... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä ainakin katselen täydellä mielenkiinnolla sun, ja teidän muiden ottamia kuvia hk:lta, vaikka niihin en yleensä mitään kommentoikkaan.

Toni vei kirjaimellisesti sanat suusta!  :)

MM

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tää ketju on just hyvä yksittäisten koneiden kuville, mutta tuntuu siltä, että kaikki muutkin efhk-kuvat esitetään täällä nykyään. Näin se vaan on itsenikin kohdalla... Niissä omaperäisissä kertomuksissa oli jotain omaperäisempää ja siten paljon mielenkiintoisampaa katsottavaa... Nää on nykyään tätä yhtä ja samaa rotaatiota lähes kaikki :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei juma, sama skaba näist kuvien laaduista, AINA.. Jos joltain tulee vähän huonolaatusempaa kuvaa, niin so what? Jos ei saa silmäniloa niin voi jättää kattomatta. Sit kun expertit antaa neuvoja parantamiseen, niin huonon kuvan laittanut ottaa herneen nenään eikä postaa enää, HUOH  ;D Jos ei kiinnosta ne experttien neuvot, niin jättää noteeraamatta ja jatkaa niitten ei niin wallpaper kuvien postaamista, FSN:llä kun ei ole mitään laaturajaa ja koska täällä löytyy MOONIA jotka kattoo kaikki kuvat mitä tänne tulee iiihan mielellään esim. minä, Markus, Eetu.. Eioo yhtäkään niin p*askaa kuvaa oikeastaan tullut mitä ei kattois.. Antaa experttien neuvoa ja halukkaat ottakoon vinkeistä vaarin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei juma, sama skaba näist kuvien laaduista, AINA.. Jos joltain tulee vähän huonolaatusempaa kuvaa, niin so what? Jos ei saa silmäniloa niin voi jättää kattomatta. Sit kun expertit antaa neuvoja parantamiseen, niin huonon kuvan laittanut ottaa herneen nenään eikä postaa enää, HUOH ;D Jos ei kiinnosta ne experttien neuvot, niin jättää noteeraamatta ja jatkaa niitten ei niin wallpaper kuvien postaamista, FSN:llä kun ei ole mitään laaturajaa ja koska täällä löytyy MOONIA jotka kattoo kaikki kuvat mitä tänne tulee iiihan mielellään esim. minä, Markus, Eetu.. Eioo yhtäkään niin p*askaa kuvaa oikeastaan tullut mitä ei kattois.. Antaa experttien neuvoa ja halukkaat ottakoon vinkeistä vaarin.

Jeromenkin kanssa samaa mieltä.  :D Mun (ja varmaan monen muun) kohdalla on niinkuin Jerome tossa sanoi tapana katsoa kaikki kuvat läpi vaikka olisi enemmän tai vähemmän kura kuva mutta sitä ei voi tietää mitä tulee kun rullaa sivua alas. ( ;D) Vantaan kuvia on mukava katsella vaikka siellä olis bussi painotteista mutta se on SPESIAALIA kun verrataan vaikka Poriin :) Täälä käy muutaman kerran päivässä Finncomm ja opisto pörrää samoilla koneilla koko ajan mitä kuvattavaa/katsottavaa niissä on ?  Ei paljon mitään.

Kiitos ja Anteeks että avauduin.

MM 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos tuo Tarmon kuva se tosiaan miksi sitä luulen? Kun näyttää jotenkin pieneltä?  ;)

No jos luulet sitä SIA(?):n T7:ksi niin sitten on ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai se oli sitten tollanen. Mukavaa.  :D IHan tyylikäs laitos, ja ehtaata orkinaalia LaajarunkoAirpussia.  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse jätin suosiolla väliin sään takia. Kiitos kuvasta :)

E: tuli aika kovaa ja korkeella (41000ft ja 560kts)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse jätin suosiolla väliin sään takia. Kiitos kuvasta :)

Kun se sun putki on tehty tällaisiin tilanteisiin niin miksi et sitten käytä sitä? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun se sun putki on tehty tällaisiin tilanteisiin niin miksi et sitten käytä sitä? ;)

Ai, mikä putki ::) Ei stana jaksanu eilisen baarireissun jälestä ;) Sään piikkiin laitoin silti tän tahallisen missauksen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Säätöä ja kokeiluja.. Ideana oli kokeilla suurien iso herkkyyksien käyttöä (800-3200)..

leo

[ attachment removed / expired ]

ph-bxw

lkm

d-aiqb

lxf

lvh

lgd

lga

iso3200 testi..  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Säätöä ja kokeiluja.. Ideana oli kokeilla suurien iso herkkyyksien käyttöä (800-3200)..

Mun silmiin noi kaikki on enemmän tai vähemmän puhki palaneita :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun silmiin noi kaikki on enemmän tai vähemmän puhki palaneita :P

Joo, se on totta.. Onhan ne aavistuksen puhki kun tarkemmin katsoo  :-\

uudelleen säädetty.

vanha versio

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän sume ja rakeinen. Pikkupokkarilla otettu

Canon PowerShot S3IS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mukavat pikkuset savut näköjään tupsahtanut fillareista.  :D

Tässä yksi aikaisemmalta syssyltä, sama kuva kun JP:ssä. Mutta mun mielestä kun niin vähän näitä vastapallokuvia jaksan ottaa, niin aattelin nyt töötätä sen tännekin sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komea kuva Samilta..

mut rakeisuus ei mun silmään ainakaan pahemmin pistä. mikä kamera?

Vanha mk2:n se on.. Tässä iän mittaan oppii kaikkea uutta.. Oikeanlaisella ylivalottamisella (+2ev) pääsee hyviin tuloksiin. Vaikka kuva pala puhki pahasti kameran histogrammissa niin siitä ei pidä välittää koska sillä ei ol merkitystä raw kuvauksessa. Tosiaan tuo kameran histogrammi on yhtä kuin jpg histogrammi. Raw kuva antaa huomattavasti enemmän säätövaraa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanha mk2:n se on.. Tässä iän mittaan oppii kaikkea uutta.. Oikeanlaisella ylivalottamisella (+2ev) pääsee hyviin tuloksiin. Vaikka kuva pala puhki pahasti kameran histogrammissa niin siitä ei pidä välittää koska sillä ei ol merkitystä raw kuvauksessa. Tosiaan tuo kameran histogrammi on yhtä kuin jpg histogrammi. Raw kuva antaa huomattavasti enemmän säätövaraa..

Mutta edes raakakuvasta et saa kaiveltua esiin pois palanutta dataa, koska sitä ei yksinkertaisesti ole ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta edes raakakuvasta et saa kaiveltua esiin pois palanutta dataa, koska sitä ei yksinkertaisesti ole ;)

Joo, ei tietenkään.. Kaikella on rajansa.. Ehkä tämä seuraava selittää enemmän..

1. ideaalinen valotus jos kuvassa on kaikkia sävyjä (filmi).

2. normaali jpg  valotus

3. alivalottunut kuva

4. ylivalotettu kuva (tavoite)

Näin siksi koska kenno on lineaarinen toisin kuin filmi/silmä. Puolet sävyistä sijaitsee "oikeassa" reunassa. Jokainen valkoisella erotettu alue vastaa yhden aukon valotusta harmaaliukusävyissä.

RAW puhki palamista ei voi päätellä jpg kuvasta koska se on muokattu s-käyrällä. Eli tarkoitus on valottaa kuva niin että histogrammi alkaa aivan oikeasta reunasta. Näin kuviin saadaan eniten sävyjä ja vähän kohinaa.

Tämä sepostus menee sekavaksi mutta jokaisen kannattaa oikeasti kokeilla tätä!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli alanko nykyään valottaa reilusti yli? Täällä on aiemmin ollu juttua, että ainakin RAW-kuvia voisi jopa alivalottaa, kun se on jälkeenpäin helppo korjata. Eipähän ainakaan mee sit puhki ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla