Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2009 Heh, se on kyllä tälleen kunnon näytöltä katsoen järisyttävän näköinen Pointti oli kuitenkin esittää kyseessä olleen aurinkoisen päivän, jolloin kuvissa olevista kohteista saa tolkkua ja taivaskin on sininen - olkoon sitten vaikka luonnottoman sininen! -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2009 Antonov lähtee..... [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2009 No kyllä siinä ainakin renkaita riittää... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2009 Tommonen kaukainen kohde 15:lle [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2009 Mahtava. Mahtavampi jos kone ois oikeessa reunassa Tjaa, nyt vasta huomasin että siinähän on komiat vanat perässä... Kone hyökkäs heti silmille... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Muutamat räpsyt tältä päivältä OH-LKL [ attachment removed / expired ] OH-LXA [ attachment removed / expired ] LN-RMU [ attachment removed / expired ] PH-BTF Laskussa [ attachment removed / expired ] Toinen sille ja nyt nousussa. [ attachment removed / expired ] OH-SAO [ attachment removed / expired ] OH-BCX [ attachment removed / expired ] OH-? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Parit tältä päivältä.. Finnair A330-300 OH-LTM [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Finnair A319 OH-LVF [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Hienot kelit oli kyllä tänään...sattui "kerää koko sarja" - kohdallekin mukavasti One World - teippauksien suhteen: [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 OH-LKI laskussa 15:lle [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Kallella todella illan loistava kuva 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Mikon DHL- kuva toimii! Ilmeisesti aamuauringossa tuo upee kuva? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Mikon DHL- kuva toimii! Ilmeisesti aamuauringossa tuo upee kuva? Juu, se tuli just siinä seiskan jälkeen parhaan valon vallitessa, eli aamu-auringossa 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 27, 2009 Aikaiseen olit liikkeellä, mutta selkeesti kannatti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Viikonlopun Cargolux (LX-UCV): [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Parit hevit tänään. Luxi LX-UCV: [ attachment removed / expired ] Ingrid Bergman eli PH-KCK: [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Laskeutumisesta en saanut kuvaa kun piti tulla 22 R:lle mutta tulikin 22 L:lle. Kun sain siitä tiedon ei muuta kuin autoon ja kiireellä leftille mutta myöhästyin, joten pitää tyytyä näihin rahti kakkosen puolelta kuvattuihin räpsyihin. LX-UCV [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Muutakin tuli kuvattua. G-EZFG [ attachment removed / expired ] OH-LGB [ attachment removed / expired ] PH-BDZ [ attachment removed / expired ] OE-LVL [ attachment removed / expired ] OH-LKN [ attachment removed / expired ] YL-BAR [ attachment removed / expired ] CC-2 [ attachment removed / expired ] OH-LXG [ attachment removed / expired ] OH-ATB [ attachment removed / expired ] Loppuun pari kuvaa maakalustosta. H1 [ attachment removed / expired ] RG 181 [ attachment removed / expired ] 79 ja oli siellä kiitorataa höyläämässä myös 78 ja 73 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 PH-KCK tuli huoltoon [ attachment removed / expired ] Laskeutumisesta en saanut kuvaa kun piti tulla 22 R:lle mutta tulikin 22 L:lle. Cargolux tuli kylläkin 04Rlle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Laskeutumisesta en saanut kuvaa kun piti tulla 22 R:lle mutta tulikin 22 L:lle. Vahvistatko, että 04 oli käytössä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Vahvistatko, että 04 oli käytössä? Siis kiitotie 1 oli se mille cargoluxi laskeutui ja miten noi nyt sitten menee 22 L ja 04 R sehän on sama kiitotie mutta mistä suunnasta kone laskeutuu niin sen mukaan kai toi numerointi menee vai meneekö ? ??? Joka tapauksessa tuli laskuun Katriinantien suunnassa Vantaan vauhtikeskukseen päin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Siis kiitotie 1 oli se mille cargoluxi laskeutui ja miten noi nyt sitten menee 22 L ja 04 R sehän on sama kiitotie mutta mistä suunnasta kone laskeutuu niin sen mukaan kai toi numerointi menee vai meneekö ? ??? Joka tapauksessa tuli laskuun Katriinantien suunnassa Vantaan vauhtikeskukseen päin. Eli tunnet kiitotiet numeroina 1-3 ? 2 = 15/33 2 = 22L/04R 3 = 22R/04L Ja "2" laskeutui luxi Kiitotiet menevät esim. 22L on suuntaan (noin) 220. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Eli tunnet kiitotiet numeroina 1-3 ? 1 = 15/33 2 = 22L/04R 3 = 22R/04L Ja "2" laskeutui luxi Kiitotiet menevät esim. 22L on suuntaan (noin) 220. Minusta ne on kyllä 1= 04R/22L, 2= 15/33 ja 3= 04L/22R, ainakin wikipedian mukaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Siis kiitotie 1 oli se mille cargoluxi laskeutui ja miten noi nyt sitten menee 22 L ja 04 R sehän on sama kiitotie mutta mistä suunnasta kone laskeutuu niin sen mukaan kai toi numerointi menee vai meneekö ? ??? Joka tapauksessa tuli laskuun Katriinantien suunnassa Vantaan vauhtikeskukseen päin. Kiitotienumerointi menee magneettisen suunnan mukaan. Eli kun tehdään lentoonlähtöä esim. 04:ltä, lähdetään suuntaan 041 elikkä koilliseen. Vastasuunta 041:lle on 221 (041+180=221) ja täten vastakkainen puoli on siis 22. Joitakin poikkeuksia tähän on epäselvyyksien estämiseksi. Esimerkiksi Seinäjoella on kiitotiet 14/32, vaikka magneettiset suunnat ovat 130/310. Jos otetaan numerot näiden suuntien mukaan, tulisi niistä 13/31. Joissain maissa tätäkin kiitotienumeroyhdistelmää käytetään, mutta tämä saattaa aiheuttaa sekaannusta. Tässä Cargoluxin tapauksessa laskukiitotienä on siis ollut 04R. -L Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Kiitotienumerointi menee magneettisen suunnan mukaan. Eli kun tehdään lentoonlähtöä esim. 04:ltä, lähdetään suuntaan 041 elikkä koilliseen. Vastasuunta 041:lle on 221 (041+180=221) ja täten vastakkainen puoli on siis 22. Joitakin poikkeuksia tähän on epäselvyyksien estämiseksi. Esimerkiksi Seinäjoella on kiitotiet 14/32, vaikka magneettiset suunnat ovat 130/310. Jos otetaan numerot näiden suuntien mukaan, tulisi niistä 13/31. Joissain maissa tätäkin kiitotienumeroyhdistelmää käytetään, mutta tämä saattaa aiheuttaa sekaannusta. Tässä Cargoluxin tapauksessa laskukiitotienä on siis ollut 04R. -L Juuri tätä tarkoitin ja on mulla kameralaukussa aina mukana Helsinki-Vantaan kiitoteiden kartta. http://www.helsinki-vantaa.fi/files/efhk/EFHK_kartat/Kiitotiet_FIN.pdf Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 29, 2009 Tältä päivältä muutama kuva. Säädetty läppärin näytöllä, joten voi näyttää jotenkin erillaiselta tai sitten ei.. SAS MD-82 OY-KHC, lensivät Blue1:n lentoja. [ attachment removed / expired ] Finnair Embraer 190 OH-LKN [ attachment removed / expired ] Cargolux B747-400F/SCD LX-UCV [ attachment removed / expired ] KLM MD-11 PH-KCK [ attachment removed / expired ] KLM B737-700 PH-BGF, toimitettu KLM:lle 15.12.2008 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla