Guest Falcon 900

Sekalaisia kuvia EFHK:lta

12 190 viestiä aiheessa

Tuli taas käytyä piitkästä aikaa kentällä

 

Tällästä satoa tuli

 

Ja sitten joku ylimenevä. Ilmeisesti joku japsi.

 

 

 

Tuo on ANA:n Star Alliance värityksellä oleva Boeing 777-381/ER (JA731A). Lento NH209 NRT-FRA.

Sain kuvia ko. koneen 11.10.2009 "ylilennosta".

 

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaan parit kuvat, kun näin hiano päivä ollut :)

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Muutama hevi A330 OH-LTM

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Hahaa. Olin tuolla kohtuu keulilla istumassa, tosin toisella puolella konetta joten ikkunasta ei naamaa erota.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltarahdit ja pari muuta..

 

Olin tuossa täysin samassa Blue1 -yhtiön lennolla Helsingistä Barcelonaan 10.7.2009 kello 20.15. Ja lentokoneen tunnus oli OH-BLU.

 

Kuvasiko muuten kukaan Lufthansan lennon LH3103 Helsingistä Frankfurtiin 31.10. noin kello 13.40?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on aika parin kuvan.

 

Eilen laski aurinko pilvettömältä taivaalta suoraan kiitoradan suuntaisesti.

[ attachment removed / expired ]

 

RA-85740

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Google: N512SU 48512

 

Juu, SU Cargollehan tuo oli menossa, se on tiedossa. Mutta ottaen huomioon firman nykytilanne, mietin vain että mikä koneen kohtalo on? Liikkuiko mihinkään Singaporesta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äläs nyt, Vinskin kolmanneksi hienoin kone...

 

Ykkönen iha selvä, kakkonen o pelkästään moottoreiden takia ja hmm toi on sit se kolmas. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finskin ehdottomasti hienoin kone

 

Sitä täytyy olla välillä P. Koiviston kanssa varauksetta samaa mieltä ;)

 

kakkonen o pelkästään moottoreiden takia

 

Kertokaapas mulle viimisellä, mikä niissä kerrostalon kokosissa mootoreissa on niin ihanaa. Paperikonekin on aika iso, muttei se nyt välttämättä tee siitä esteettisesti kovin kaunista. Katsellessaan kautta historian kauneimpia suihkumatkustajailma-aluksia - Caravelleä, 707:aa, Kasia - voi havaita, ettei niiden linjakkuutta ei ole pilattu tynnyrisaunamoottoreilla. Tuoreempien aikojen tuotteina esim. Kasiin on asennettu sitten tuommoisia päättömän kokoisia moottoreita, jotka pilaavat laakista koko koneen.

 

-A-

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertokaapas mulle viimisellä, mikä niissä kerrostalon kokosissa mootoreissa on niin ihanaa. Paperikonekin on aika iso, muttei se nyt välttämättä tee siitä esteettisesti kovin kaunista. Katsellessaan kautta historian kauneimpia suihkumatkustajailma-aluksia - Caravelleä, 707:aa, Kasia - voi havaita, ettei niiden linjakkuutta ei ole pilattu tynnyrisaunamoottoreilla. Tuoreempien aikojen tuotteina esim. Kasiin on asennettu sitten tuommoisia päättömän kokoisia moottoreita, jotka pilaavat laakista koko koneen.

 

Se on kato niin, että kun isot pojat on sanoneet, että isot kannut pitää olla, niin se sitten on niin  :laugh:

 

Mulle on ihan yksi lysti, onko kannut isot vai pienet, kunhan tietty "harmonia" säilyy. Minun silmään niiden moottoreiden pitää olla tasapainossa muun koneen, tai oikeastaan lähinnä rungon kanssa. Otetaan vaikka pari ääripään esimerkkiä. A340-300 vs. B777. Kaksi laajarunkovekotinta, joista toinen on hyvännäköinen ja toinen ei. A340-300:stä niillä pillimoottoreilla ei saa millään ilveellä tasapainoisen näköistä. Vastaavasti sitten oikein isot moottorit sopii mielestäni erittäin hyvin B777:aan, kun sen runkokin on sellainen HK Sinisen mallinen paksu pötkylä. Tasapainoa, tasapainoa :) A330 on sitten jo ihan erinäköinen, kuin pilli-340:t, kun moottorit alkavat olla oikeassa mittasuhteessa runkoon jne. nähden. Samoin 340-500 sarjalaisissa moottorit on aika sopusuhtaisen näköiset, kun taas vastaavasti 600-sarjassa mennään jo minun silmään yli... Olen täysin samaa mieltä kanssasi tuosta kasista. Samaan sarjaan voisi lukea myös 707:n, joka on upea kone alkuperäisillä pilleillä, mutta näyttää dorkalta tankkerina...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on kato niin, että kun isot pojat on sanoneet, että isot kannut pitää olla, niin se sitten on niin  :laugh:

 

Mulle on ihan yksi lysti, onko kannut isot vai pienet, kunhan tietty "harmonia" säilyy. Minun silmään niiden moottoreiden pitää olla tasapainossa muun koneen, tai oikeastaan lähinnä rungon kanssa. Otetaan vaikka pari ääripään esimerkkiä. A340-300 vs. B777. Kaksi laajarunkovekotinta, joista toinen on hyvännäköinen ja toinen ei. A340-300:stä niillä pillimoottoreilla ei saa millään ilveellä tasapainoisen näköistä. Vastaavasti sitten oikein isot moottorit sopii mielestäni erittäin hyvin B777:aan, kun sen runkokin on sellainen HK Sinisen mallinen paksu pötkylä. Tasapainoa, tasapainoa :) A330 on sitten jo ihan erinäköinen, kuin pilli-340:t, kun moottorit alkavat olla oikeassa mittasuhteessa runkoon jne. nähden. Samoin 340-500 sarjalaisissa moottorit on aika sopusuhtaisen näköiset, kun taas vastaavasti 600-sarjassa mennään jo minun silmään yli... Olen täysin samaa mieltä kanssasi tuosta kasista. Samaan sarjaan voisi lukea myös 707:n, joka on upea kone alkuperäisillä pilleillä, mutta näyttää dorkalta tankkerina...

 

Amen.

 

Toisaalta pienet ja terhakat kannutkin on nätit, kun on kr... runko ja ohjaamokin nätti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla