Guest Falcon 900

Sekalaisia kuvia EFHK:lta

12 190 viestiä aiheessa

Kun muokkaat kuvan kokoa isosta kuvasta -> 800x600 olomuotoon, niin yritä säätää tiedostokoko mahdollisimman lähelle 200kb:tä. Alle kumminkin tietty.

 

Tosin tuossakaan kuvassa tuolla ei ole käytännön merkitystä. Kuvan laatu ei tuosta olisi parantunut, vaikka se olisikin pakattu 200:een kilotavuun nykyisen 120kB sijaan. Ensinnäkin siksi, että valmiiksi pehmeästä kuvasta harvemmin saa loistolopputulosta pienennettynäkään. Ja toisekseen siksi, että tuo kuva on muutenkin sellainen, että siinä ei ole kauheasti yksityiskohtia, mikä tekee jo valmiiksi pienemmän tiedostokoon ja vaikka tallennuksessa käyttäisi kuinka pienempää pakkausta, ei se siihen niitä yksityiskohtia tyhjästä taio...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin tuossakaan kuvassa tuolla ei ole käytännön merkitystä. Kuvan laatu ei tuosta olisi parantunut, vaikka se olisikin pakattu 200:een kilotavuun nykyisen 120kB sijaan. Ensinnäkin siksi, että valmiiksi pehmeästä kuvasta harvemmin saa loistolopputulosta pienennettynäkään. Ja toisekseen siksi, että tuo kuva on muutenkin sellainen, että siinä ei ole kauheasti yksityiskohtia, mikä tekee jo valmiiksi pienemmän tiedostokoon ja vaikka tallennuksessa käyttäisi kuinka pienempää pakkausta, ei se siihen niitä yksityiskohtia tyhjästä taio...

 

Oot oikeassa, mutta ei toi ruoho nyt noin yksityiskohdaton voi olla kamerasta lähtiessä? :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oot oikeassa, mutta ei toi ruoho nyt noin yksityiskohdaton voi olla kamerasta lähtiessä? :o

 

Ennemmin niinpäin, että ei sitä pakkaamalla tuon näköiseksi saa :P Ehkä sitä on "käsitelty"? Tai no, kun otti tuon kuvan kuvankäsittelyohjelmaan ja zoomasi vähän, näyttää kyllä siltä, että alkuperäinen kuva on jo epätarkka, jolloin tuo etuala kyllä helposti menee tuohon suuntaan...

 

Olisi mielenkiintoista nähdä alkuperäinen kuva alkuperäisessä koossa. Se kertoisi paljon...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämmöstä tänään aamusumun seasta.

Et sitten kuvannut OH-LGFää, joka tuli myöhässä Bangkokista viitisen minuutti yli puolen päivän? Laskeutui 04R.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Et sitten kuvannut OH-LGFää, joka tuli myöhässä Bangkokista viitisen minuutti yli puolen päivän? Laskeutui 04R.

 

Kuvasin, mutta sitten kun olin kuvat ottanut huomasin että olin jossain vaiheessa saanut sählättyä valotusajaksi 1/50 ja voit sitten arvata mitä niistä kuvista tuli  >:(

ylivalottuneita valkosia haamukuvia :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvasin, mutta sitten kun olin kuvat ottanut huomasin että olin jossain vaiheessa saanut sählättyä valotusajaksi 1/50 ja voit sitten arvata mitä niistä kuvista tuli 

jonain päivänä vielä tajuan noista kaiken. näin 14v ei vielä oikein iske  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin tänään kanssa tuossa puolen päivän aikaan ja kuuntelin atiksen, jossa sanottiin 04L. Köröttelin sinne ja odottelin... ja odottelin. Ei mitään puoleen tuntiin, ennen kuin 2 nousevaa vastakarvaan. Soitto atikseen ja siellä sanottiin nyt että 15 käytössä laskeutuville. Ajelin siitä sitten Gargo II selle ja mudassa rämpien menin kukkulalle ja kaivoin nopeasti kameraa kun uusi FCn E145 rullaili suoraan eteen parkkiin. Vaan kun ne perhanan risut oli eessä, enkä päässyt semmoiseen kulmaan, että ne olisi saanut pois. No, kamera kädessä odottelin pari atikkaa kun tuli alas ja taas meni hiljaiseksi... Sitten näin pari konetta tulevan alas 22Lälle. Taas soitto atikseen. RNW 22L in use. Menokeinon kokka kohti Lemminkäistä. Metsurien välistä kukkulalle. Jaaha, valot päällä kiitoradalla ja kamera kuntoon. Puoleen tuntiin ei tapahtunut mitään, mutta sitten tuli pari Emppua.... viidelletoista. Kiitoradan valojen sammuessa laitoin kamat kassiin ja lähdin kotiin.

 

Tässä ainoa saaliskuva 22Lältä.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pieni ajatuskatko E170, siis. Suo anteeksi.

 

Oliko se emppu OH-LEI oli niin suttu keli että ei ton parempaa saanut.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas muutama kuva lisää kentältä.

 

PH-KCD vasemmalta

[ attachment removed / expired ]

 

Ja oikealta

[ attachment removed / expired ]

 

AirEuropa EC-JQG tulee

[ attachment removed / expired ]

 

Ja menee

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LEI ja AY96

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LEI

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En osannut päättää kumpi noista olisi ollut parempi niin päätin laittaa kummatkin näytille :P

Kummatkin omalla tavallaan hienoja. Ehkä kuitenkin vähemmän on enemmän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En osannut päättää kumpi noista olisi ollut parempi niin päätin laittaa kummatkin näytille :P

Kummatkin omalla tavallaan hienoja. Ehkä kuitenkin vähemmän on enemmän.

FC:n värit pukee kyllä noita E170 koneita hyvin  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En osannut päättää kumpi noista olisi ollut parempi niin päätin laittaa kummatkin näytille :P

Kummatkin omalla tavallaan hienoja. Ehkä kuitenkin vähemmän on enemmän.

 

Saman ratkaisun olisin itsekin tehnyt, molemmat hienoja. :) Air Europa-kuvissa myös laatu kohdillaan ja kuvaaja tehnyt oikeat ratkaisut rajauksien ja sävyjen suhteen. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En osannut päättää kumpi noista olisi ollut parempi niin päätin laittaa kummatkin näytille :P

Kummatkin omalla tavallaan hienoja. Ehkä kuitenkin vähemmän on enemmän.

 

Mä olisin rajannut rokeasti vaan siivet poikki, jolloin pääsis samalla eroon tosta vasemmassa alakulmassa olevasta kontista sekä tuotua muutenkin tuota konetta "isommaksi" kuvaan :) Ei paha noinkaan ;) Saaks täällä vielä kehua kaimoja vai meneekö palvonnan puolelle? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäs toi FC:n E70 on kuvattu? Stand 225 ilmeisesti, mutta mistä sinne tuollainen näkyvyys on?

Siitä rahdin rappusilta, aamuvarhain +4 tihkusateessa. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla