Kirjoitettu Helmikuu 10, 2010 Eikö muut vieraat tulleet erikoiskoneilla, Saksan edustaja ja Ruotsin kunkku? Joku vieras tai seurue tuli varmaan reittikoneella kun terminaalien ohi ajeli saattue. Vai oliko joku vieras parkkeerattu muualle kuin rahdille tai businekselle? [ attachment removed / expired ] Laitetaan yksi kuva puolalaisten masiinasta, vaikka onhan näitä jakkeja nähty hesassa, myös tämä rekkariltaan 047: [ attachment removed / expired ] T:Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2010 Voisiko joku kertoa tarkemmin, millaisia rajoitteita kuvauksen suhteen tänään oli? Mistä kaikkialta häädeltiin jne.? Kuten minun annettiin ymmärtää jo edellisenä päivänä, niin aluepysäköintikiellon lisäksi jalankulkuakin liikelentoterminaalille oli rajoitettu. Perusteluna oli se, että alue oli saattueiden kokoontumisalue. Aamulla minulle kerrottiin, että sinne ei pääsisi koko päivänä. Pääsin kuitenkin käymään siellä iltapäivän ja illan aikana poliisin luvalla kaksi kertaa, jolloin sain muutaman minuutin ajan heidän valvomanaan kuvata. Myös rahti I:n puolella oleva VP4:n portti näytti olleen poliisien vartioima koko päivän, koska siitä tulivat tyhjät saattueet ulos. En yrittänyt käydä siellä, koska ei ollut mitään tarvetta. Meidät poistettiin päivällä myös 04R:n finaalilta. Paikalle pitkäksi aikaa pysähtynyt sotilaspoliisin kiertovartio (eivät tulleet juttusille) ilmeisesti hälytti poliisipartion paikalle. He ohjeistivat meidät kauemmaksi lentokenttäalueen aidasta (emme olleet aidan vieressä vaan usean kymmenen metrin päässä siitä), mutta eivät kuitenkaan pystyneet mukanaan olleelta kartaltaan näyttämään tarkasti missä saa oleskella. (Karttaan oli ilmeisesti merkitty vain aidan sisäpuoliset sotilaspoliisin vartiointialueet.) Partio kertoi kuitenkin, että missään terminaalien aluetta lukuunottamatta ei saisi olla aidan läheisyydessä. Totesimme heidän kanssaan, että Tikkurilantien eteläpuolinen alue ja Katriinantien länsipuolinen alue (eli ei tien ja kenttäalueen aidan välissä) olisivat sallittuja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2010 Eikö muut vieraat tulleet erikoiskoneilla, Saksan edustaja ja Ruotsin kunkku? Saksan edustajana oli MTV3:n uutisen mukaan "vain" maatalousministeri. Ruotsin kuningaskaan ei tullut erikoiskoneella. Tänään paikalla olivat seuraavat eri maiden edustajien erikoiskoneet: Venäjä: Il-96 RA-96012, Tu-154 RA-85666 ja RA-85843 sekä Il-76 RA-78842 Puola: Jak-40 047 Liettua: C-27J 08 Tanska: Challenger 604 C-172 Norja: Falcon 2000 OY-CKI Muiden maiden edustajat tulivat reittilennoilla ellei viime yönä ole käynyt koneita, jotka eivät jääneet paikalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 10, 2010 Joku vieras tai seurue tuli varmaan reittikoneella kun terminaalien ohi ajeli saattue. Vai oliko joku vieras parkkeerattu muualle kuin rahdille tai businekselle? Ruotsin kunkku tuli ja meni (tai ainakin meni) Blue1:lla. Melkonen ryhmä noita kyttiä siihen koneelle tuli... 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2010 Vielä parit eiliseltä. B757 ow tarroilla emppu - allu - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2010 äläpä Mikko hätäile. Kulkuluvilla mentii =D Muistittehan hoitaa kuvausluvatkin kuntoon? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2010 Ruotsin kunkku tuli ja meni (tai ainakin meni) Blue1:lla. Melkonen ryhmä noita kyttiä siihen koneelle tuli... 8) Reitti SK:lla tuli... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2010 Vielä tälläset tiukkemat rajaukset Illu IL-96 Tupo Tu-154 - allu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2010 Mikko, heitä tuo photobucket mäkeen ja lataa kuvat tänne serverille Nimim. tökkii Kovin on viime aikoina lasku ja rullaus painotteisia kuvia niin pistetään välillä rotaatiosta [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2010 Mikko, heitä tuo photobucket mäkeen ja lataa kuvat tänne serverille Nimim. tökkii Oho, en ole huomannutkaan, että kuvia voi liittää suoraan tänne ilman mitään photobucketteja sun muita. Pitääpä tehdä niin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2010 Joitakin kuvia 04R:lle laskeutuvista OH-LGG [ attachment removed / expired ] OH-LQE [ attachment removed / expired ] D-ABBV [ attachment removed / expired ] OH-SAP [ attachment removed / expired ] OH-LVL [ attachment removed / expired ] OH-LVE [ attachment removed / expired ] TC-JGG [ attachment removed / expired ] OH-LTM [ attachment removed / expired ] OH-BLF [ attachment removed / expired ] HA-LOL [ attachment removed / expired ] OH-AFI [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2010 SE-MAN West Air Europe British Aerospace BAe ATP-F [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2010 Vielä tälläset tiukkemat rajaukset - allu On kyllä rajaukset kohillaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2010 On kyllä rajaukset kohillaan Joo, mäki tykkään tosta tupolevin rajauksesta kun rohkeesti laitettu vakaimet/siivet poikki. Hieno kone saatu näyttämään vieläkin menevämmältä ja rajummalta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2010 Flotti tuli sitten oikeella lentokoneella. Tilanne tuli kuitenkin niin äkkiä, että ei paljon kameran asetuksia ehtinyt säätää kohdilleen. Tässä kuitenkin todistusaineistoa VP-BDQ [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2010 Sana "Cargo" vai mikä Карго se olikaan, hävinnyt kyljestä? Sirppi ja vasara sen sijaan pysyy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2010 Sana "Cargo" vai mikä Карго se olikaan, hävinnyt kyljestä? Hyvä huomio! Eipä olekkaan enään kapro.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2010 Sana "Cargo" vai mikä Карго se olikaan, hävinnyt kyljestä? Sirppi ja vasara sen sijaan pysyy. Syy on siinä, että Aeroflot Cargo ajautui konkurssiin, ja nyt se on vain pelkkä Aeroflot. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2010 PS. Turha tulla kyselee että mite oot päässy bisnekseltä kuvaamaa ku tiiätte kumminki Minä en kyllä tiedä Sen tiedän, että ilman kuvauslupaa siellä aidan takana kuvaaminen ei ole luvallista puuhaa. Kivoja kuvia kyllä. -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2010 Menikö liian karamelliksi? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2010 Menikö liian karamelliksi? Meni Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2010 God damn. LCDltä ei nää sitä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2010 God d**n. LCDltä ei nää sitä... No, LCD:ltä minä tätä just nyt katselen... Sitä "karamellisoitumista" suurempi ongelma tuossa mun mielestä on kuitenkin tuo taivaan väri. Missä on tuollainen turkoosi taivas, niin ei missään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2010 Mun halpis LCD lienee toistoltaan luokkaa Moskovan ainut, heh. Täytyypi mennä takaisin Lightroomiin vetelemään namiskoista ja yrittää tummentaa sineä(tai mikä se värin nyt onkaan). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2010 Muutama tältä päivältä. Lufthansa A319-100 D-AIBA KLM 737-300 PH-BTE Lufthansa A321-200 D-AISX Lufthansat ovat ilmeisesti melko tuoreita, kummatkin ovat minulle uusia tuttavuuksia. tomppa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla