Kirjoitettu Helmikuu 26, 2011 Ollaankohan Eero nähty kentällä viimeviikolla ajatko vakoisella farkku Volvolla. Minä pyörin sillä valkoisella kiinalaisfarmarilla pitkin viikkoa, olitko itse pakulla liikenteessä? Laitanpa samalla pari mielenkiintoisinta (?) kuvaa. Yleensä en kannata näitä megaketjuja, mutta ei ole nyt matskua uuden threadin perustamiseksi. :- 1. Aina yhtä viihdearvollinen Yakolevin take-off. [ attachment removed ] 2. ... [ attachment removed ] 3. ... [ attachment removed ] 4. Kuten Jannen kuvista näkee, valo alkaa taas voittaa tuossa heavyjen starttiaallon aikaan, mikä veti paikalle muitakin paleltumaan. [ attachment removed ] 5. Mulla vaan ei ole tarpeeksi valotehoista putkea. [ attachment removed ] 6. Kyllä nyt näkyy kauppatorillekin minkä yhtiön kone nousee... -LQG ei kai kauaa ole ollut liikenteessä? [ attachment removed ] 7. Jakelukeskuksen pihalla olevaa lumikasaa ja jalustaa hyödyntäen: -LQF. [ attachment removed ] Siinä muutama. Saa avautua laadusta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2011 Laurilta vaihteeksi komeat kuvat ! Laadusta ei minkään sortin noottia täältä ainakaan. Yakolev kuvat on mielestäni onnistuneita. 8) Mutta mistä päin kenttää on tuo neljäs kuva otettu? En hahmota.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2011 -LQG ei kai kauaa ole ollut liikenteessä? Viikon verran. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2011 Minä pyörin sillä valk.... Tossahan mä näytän köpöttelevän neloskuvassa ja nähtiinhän me rahtikakkosella. Hienot kuvat Laurilta kaikinpuolin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Mutta mistä päin kenttää on tuo neljäs kuva otettu? En hahmota.. Kiitokset kehuista! Neloskuva on siitä Katariinantien varrella olevalta kallionyppylältä DHL:ää vastapäätä. Lahna taustalla on juuri noussut 22R:ltä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Talven ensimmäinen keväinen päivä. D-AIDD [ attachment removed ] SE-RFS [ attachment removed ] OH-LTP [ attachment removed ] Pilveenhän se meni sitten. OH-LQG (värejä paranneltu. Oikeesti yhtä musta kuin LQF. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Toiseltakin puolelta se on yhtä musta. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Nuo LQF ja LQG saisi olla mielummin tuollaisia sinisiä kuin sellaisia mustia mitä ne nyt oikeesti ovat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 OH-LQG (värejä paranneltu. Oikeesti yhtä musta kuin LQF. Ihan siniseltä tuo peintti kyllä yks päivä harmaassa kelissä Vantaan kosken nurkilta näytti kun vierestä lensi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Talven ensimmäinen keväinen päivä. D-AIDD SE-RFS OH-LTP Pilveenhän se meni sitten. OH-LQG (värejä paranneltu. Oikeesti yhtä musta kuin LQF. Bingo mitkä värit! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Nuo LQF ja LQG saisi olla mielummin tuollaisia sinisiä kuin sellaisia mustia mitä ne nyt oikeesti ovat. Älä jaksa jauhaa, ne on tuollaisia mitä ovat, aina seuraavaan uudistukseen asti... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Ihan siniseltä tuo peintti kyllä yks päivä harmaassa kelissä Vantaan kosken nurkilta näytti kun vierestä lensi. Ohhoh Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Aurinko aktivoi. 8) N399GS [ attachment removed ] 767:t puuttuivat tyystin kovalevyltä. Nyt tuli G-OBYD... [ attachment removed ] Ja SE-RFS samalla kertaa. [ attachment removed ] D-AIDD luukut kiinni. [ attachment removed ] Nykiläinen lähti taas nykimään... [ attachment removed ] Kelit vaan paranoo. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Ohhoh No näytti!!! HUOM!!! EN OLE KUVANNUT kumpaakaan konetta, saati nähnyt kumpaakaan 5-10km lähempää ja silti se harmaassa säässä näytti siniseltä eikä mustalta, mitä täällä on jauhettu sivutolkulla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2011 Kiitokset kehuista! Neloskuva on siitä Katariinantien varrella olevalta kallionyppylältä DHL:ää vastapäätä. Lahna taustalla on juuri noussut 22R:ltä. Taitaapi olla niin paljon lunta etten hahmota.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2011 Lussu LQC mittasi kenttää yllättävän vähän kunnes nosti nokkansa kohti Bangkokia. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2011 Oliks kukaan kuvaamassa illan hämärissä? Iso DK tuli hybridi-väritetyllä A330:lla, Thomas Cook / MyTravel 8) En tiedä onko ennen käynyt, mutta itsehän näin ko. laitteen ekaa kertaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2011 Oliks kukaan kuvaamassa illan hämärissä? Iso DK tuli hybridi-väritetyllä A330:lla, Thomas Cook / MyTravel 8) En tiedä onko ennen käynyt, mutta itsehän näin ko. laitteen ekaa kertaa... No olin, muttei siitä pimeässä kuvaa saanut. Eikä ollut ekaa kertaa täällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2011 Muutama sutturuutu lauantailta Emppu Atikan nokkaa MD-11 rullailee Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2011 Mua on jo pitkään vaivannut, mitä tarkoittaa Lussu? Onko se joku erityinen konetyyppi tai jotain? Tää on tietysti ihan tyhmä kysymys mutta on mulla toinenkin. Mitä tarkoittaa pannaus? Onko se jokin lentotermi vai valokuvaustermi kun esiintyy monissa yhteyksissä? Olenkohan ollut jo liian kauan poissa lentoharrastuksesta kun nuo termit tuntuvat olevan itsestäänselvyyksiä. Mä en vaan tajuu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2011 Laitanpa vähän eilisen peruskauraa kun nyt kerrankin on ollut tilaisuus tuolla pk-seudulla pyöriä. 1. OH-BLM [ attachment removed ] 2. YL-BAV [ attachment removed ] 3. OH-ATI ja potkuritkin yrittää pyöriä... [ attachment removed ] 4. Samoin kuin Golden Airin SE-MDH:n ropellit. [ attachment removed ] 5. TC-JMC [ attachment removed ] 6. OH-LZB [ attachment removed ] 7. ...sinne meni. [ attachment removed ] 8. Kuten myös LN-RCT [ attachment removed ] 9. OH-LEI [ attachment removed ] 10. OH-LVF [ attachment removed ] 11. OH-BLP [ attachment removed ] 12. UR-GAM [ attachment removed ] 13. Jannella vähän laadukkaampi taltiointi tilanteesta, mutta tosiaan aika varhainen rotaatio luss... Airbusin A340-300:lla. [ attachment removed ] 14. Pari hämärämpää vielä, jotka yritin rimpuilla katsottavan näköisiksi. Spanair Blue1:n kanssa yhteistyössä Barcelonaan ilmeisesti. EC-HPM. [ attachment removed ] 15. Diskotunnelmissa värän tärähtänyt LN-DYH. [ attachment removed ] Aika tavanomaomaisia kuvakulmia, mutta niiden kanssa se opettelu parhaiten sujuu. Kokeilin vähän uusia muokkaustyylejä ja -ohjelmaa. Omasta mielestäni ainakin valoisan ajan kuvissa ehkä ripaus parannusta aiempaan? Vielä kun tuon prkln vinjetoinnin saisi kuriin. Mutta mitä mieltä on kansa. Se selviää osiossa, jonka nimi on TUOMIO... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2011 Mua on jo pitkään vaivannut, mitä tarkoittaa Lussu? Onko se joku erityinen konetyyppi tai jotain? Tää on tietysti ihan tyhmä kysymys mutta on mulla toinenkin. Mitä tarkoittaa pannaus? Onko se jokin lentotermi vai valokuvaustermi kun esiintyy monissa yhteyksissä? Olenkohan ollut jo liian kauan poissa lentoharrastuksesta kun nuo termit tuntuvat olevan itsestäänselvyyksiä. Mä en vaan tajuu. Jotkut keksineet "hauskan" nimen A340:lle = Lussu(luumu, laiska jne..) kun kovin hitaasti yleensä kiipeilee sinne korkeuksiin... Ja pannaus on valokuvaustermi, pitkällä valotuksella niin, että seurataan kohdetta (ko. tapauksessa lentokone) niin, että tausta suttaantuu ja ns. liike säilyy... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2011 Mua on jo pitkään vaivannut, mitä tarkoittaa Lussu? Onko se joku erityinen konetyyppi tai jotain? Tää on tietysti ihan tyhmä kysymys mutta on mulla toinenkin. Mitä tarkoittaa pannaus? Onko se jokin lentotermi vai valokuvaustermi kun esiintyy monissa yhteyksissä? Olenkohan ollut jo liian kauan poissa lentoharrastuksesta kun nuo termit tuntuvat olevan itsestäänselvyyksiä. Mä en vaan tajuu. Pannauksella tarkoitetaan hitaan suljinajan ja liikkeen aikaansaamaa taustaa. Tässä hyvä esimerkki: http://www.airliners.net/photo/Heli-Bernina/Eurocopter-AS-350B-3-Ecureuil/1871054/L/ Lussun määritelmän haluaisin kuulla vaikkapa Mannikaiselta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2011 Ja pannaushan on oikeasti "lempinimi" panoroinnille Mutta mitä vattua on banorointi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla