Kirjoitettu Heinäkuu 1, 2011 Tän päivän AA putkella. Pokkarilla otettu kun oma kamera jäi kotii. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 1, 2011 Sama kone hetkeä aikaisemmin vapauttamassa kiitotietä. Melkoisen turhaa touhua tuo kuvailu näillä helteillä ja tuollaisin välimatkoin. =( Stanuvierailijakin vielä niin voisi parempiakin hetkiä odotella. American Airlines - N377AN [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2011 Pari kuvaa vajaan kuukauden takaa. ATR nousee 04R:ltä. OH-LXK putkella. OH-LXE putkella. OH-LQG, ikävästi vastavaloon. OH-LKI ja A320. 04R:lle oli ruuhkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2011 OH-LXI putkella. Oisko sittenki OH-LXE Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2011 OH-LXI putkella. Oisko sittenki OH-LXE Painovirhepaholainen, korjattu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2011 EC- KQC asemataso nelosella oksentamassa epsanjalaisia turnipsejä. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2011 Jaahas, tänään olikin jännä päivä. Päivän mittaan nousuja tehtiin kiitoteiltä 22R, 15, 04L ja 33 ... AA B767-300 N343AN nousussa 15:lta [ attachment removed / expired ] World Airways MD-11F N384WA [ attachment removed / expired ] Turkish kävi spesiaaliväreissä olevalla 737:lla, TC-JGY [ attachment removed / expired ] Pullmantur Air B747-400 EC-KQC [ attachment removed / expired ] Finnair A343 OH-LQB [ attachment removed / expired ] Orbest Orizonia A333 EC-LEQ nousussa 33:lta [ attachment removed / expired ] Pullmantur Air B747-400 EC-KSM myös 33:lta [ attachment removed / expired ] Semmosta tänään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2011 Mikko on ollut näemmä oikeassa paikassa oikeeaan aikaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2011 Mikko on ollut näemmä oikeassa paikassa oikeeaan aikaan Juuh, jokunen tunti tuli tuolla seistyä. Liikennettä ainakin riitti monesta eri suunnasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2011 Lämpöväreilya ja tintit sekaisin, jippii. Keskitytään siis enemmän tarinointiin, kuin laatuun. LQG herättää Tikkurilan. [ attachment removed / expired ] Pullman pride [ attachment removed / expired ] Kippari kyykistyy, ettei karttavalo osu päähän. [ attachment removed / expired ] Maailman ainoa mestari-FCB [ attachment removed / expired ] Mäentakaa kuuluu kolina ja pauhu, sieltä nousee sauhu, sieltähän tulee Pullmannin vaunu. [ attachment removed / expired ] Tora, Tora, Tora [ attachment removed / expired ] Konkurssi-putte [ attachment removed / expired ] Seuraavana laskuun tullut Dashi. Aivastuksen tärähti, mutta potkuri pyörii, kele. [ attachment removed / expired ] Tosiaan, 33 se sittenkin oli. [ attachment removed / expired ] Meyer-Görlitz Orestor 135/2,8 @ 8 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2011 OY-NPF Fairchild SA-227DC Metro 23 [ attachment removed / expired ] G-CGMB Eastern Airways Embraer 135/145 - MSN 189 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2011 Nousukulmat vertailussa: [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2011 Hienot kuvat ja komeat nousukulmat! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2011 Pojat ja poikien nousukulmat. Eivät tuossa viikonloppuna nuo RAF:n Tornadot hirveästi brassailleet nousukulmillaan. Mutta onneksi kun on jälkipoltto, niin ei ole mikään pakko pullistella olemattomia "hauiksia". Vaikka eihän sitä ole Avro Vulcanin nousukulman voittanut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2011 Härmässä jälkipoltto kossusta ja nousukulmaa voi tarkistaa portsarin tarrattua takinkaulukseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2011 Hienot kuvat ja komeat nousukulmat! Kaukana komeista kulmista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2011 Kaukana komeista kulmista. Miten niitä voi edes verrata kun jokainen otettu eri kohdassa.... no, hälläväliä. Komeat kuvat anyway! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2011 Miten niitä voi edes verrata kun jokainen otettu eri kohdassa Totta, pyörin vehkeiden kanssa noin kahden neliömetrin alueella Tuo nousukulmajutska oli lähinnä heitto . Eiks ne kaikki nousekkaa samasta kohasta?? :o Pari kiperää kulmaa vielä: [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2011 Hienot kuvat ja kyllähän tosta näkee, että finnairilla on kovempi nousukulma, kun air balticilla Rajauksista mä en tykkää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2011 Hienot kuvat ja kyllähän tosta näkee, että finnairilla on kovempi nousukulma, kun air balticilla Lentoyhtiöstähän se nousukulma onkin kiinni... Btw, kivoja kuvia! 15 lentoonlähdöissä tarjoaa vähän harvinaisempia kuvausmahdollisuuksia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2011 Muistanko Pekka oikein? Eikös Finnairin 340 ja Mediheli lähteneet yhtäaikaa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2011 Lentoyhtiöstähän se nousukulma onkin kiinni... Sori vaan mutta kyllä se on. Eri yhtiöt tekevät suoritusarvolaskelmansa hieman toisistaan poikkeavilla menetelmillä. Samoin eri lentoyhtiöiden prosedurit voivat poiketa toistaan. Se vaikuttaa nousukulmaankin. Edelleen ohjaajien lentokäsialalla on vaikutusta niin tehon käyttöön kuin myös kulmaankin. Ja edelleen eri lentoasemilla on esimerkiksi melun rajoitustarkoituksessa toisistaan poikkeavia menetelmiä mitkä voivat vaikuttaa nousukulmaan. Juttuun vaikuttaa myös koneen kuormaus, ulkoilman lämpötila, kiitotien kitka ja käytettävissä oleva pituus... Lyhyesti voi sanoa että mitä suurempi melu, polttoaineen kulutus ja korkeampi turbiinin lämpötila sekä ohjaajan halu revitellä, sen suurempaan nousukulmaan päästään samaoillakin vehkeillä samoissa oloissa. jk Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2011 Muistanko Pekka oikein? Eikös Finnairin 340 ja Mediheli lähteneet yhtäaikaa? No, melkeen. Tämän medihelin ikuistusaika näyttäis olevan 17.39 ja A340 puhalsi heti perään. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2011 15 lentoonlähdöissä tarjoaa vähän harvinaisempia kuvausmahdollisuuksia. Ja päivän paras, WOA MD-11 laitettiin sitten lähtemään 04L:ltä. Hauskasti vielä vastapalloon; kun WOA rullaili tuon etapin rahdista 04L:n lähtöpaikalle, siinä välissä laitettiin SAS menemään 22R:ltä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2011 Ja päivän paras, WOA MD-11 laitettiin sitten lähtemään 04L:ltä. Hauskasti vielä vastapalloon; kun WOA rullaili tuon etapin rahdista 04L:n lähtöpaikalle, siinä välissä laitettiin SAS menemään 22R:ltä. Noilla delay tilastoilla se on ihan sama vaikka rullais Karkkilan uudelle rahtikentälle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla