Kirjoitettu Syyskuu 4, 2011 OH-ATL tänään klo 16.22. Onko tämä ensimmäinen uudella maalauksella, vai onko niitä jo muitakin? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2011 OH-LTO. Joskus talvella [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2011 OH-ATL tänään klo 16.22. Vau, onpas tyylikäs Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 4, 2011 OH-ATL tänään klo 16.22. Onko tämä ensimmäinen uudella maalauksella, vai onko niitä jo muitakin? ATL on ensimmäinen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 5, 2011 Sunnuntain heavy aaltoa: A333 OH-LTP [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] OH-LTN [ attachment removed / expired ] A343 OH-LQE [ attachment removed / expired ] Eikös nämä 757:kin ollut jonkinasteisia heavyjä? [ attachment removed / expired ] Loppuun OH-LQC vanhoissa väreissä. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2011 OH-ATL tänään klo 16.22. Onko tämä ensimmäinen uudella maalauksella, vai onko niitä jo muitakin? Korvasko siis FlyBe Finncomm:in ? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 6, 2011 Korvasko siis FlyBe Finncomm:in ? ??? http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,99627.0.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 Joku vanha kuva alkukesän pikareissulta, nyt vasta jaksoin käydä läpi... OH-LTO http://roopeos.pictures.fi/kuvat/Aviaton/Helsinki-Vantaa/Takeoff+from+helsinki-vantaa.JPG/_small.jpg[/img] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 Eikös tuo Roopen kuva ole jo ollut täällä?? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 Eikös tuo Roopen kuva ole jo ollut täällä?? ??? No haittaako se, vaikka olisi ollutkin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 No haittaako se, vaikka olisi ollutkin? Eipäs se haittaa ainakaan minua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 No haittaako se, vaikka olisi ollutkin? Ei, mutta kysyinpähän vain. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 Vielä harjotellaan järkkäriä, joten älkää moittiko, vinkkejä vaan mielummin Tänään oli tosi tuulista, joten kamera ei oikein vaan sattunut pysymään paikallaan N826HS [ attachment removed / expired ] Rossiya [ attachment removed / expired ] Norwegiaani liikkui putte-300:lla... [ attachment removed / expired ] ... [ attachment removed / expired ] Ei finländ [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 Miko, Hyvältä alulta näyttää! Ekassa kuvassa rajaus voisi olla vähän tiukempi ja tietysti heilahduksia kameran kanssa on varottava, mutta niille ei aina voi mitään Toisessa kuvassa kivasti hesa-vantaan kyltti takana, mutta saturaatiota voisi vähän lisäillä kuvanmuokkausohjelmalla. Saa vähän kirkkaammat värit kuvaan Myös mahdollisesti vähän rajausta lisää, jos vain pikselit antaa hyvin myöten. Kolmannessa kuvassa tarkennus näyttäisi olevan vähän takana, mutta näin pienistä kuvista on paha sanoa koko totuutta. Muuten kivasti väriä tuossa tämmöiseksi ilta-kuvaksi. Jos lisäät saturaatiota, varo ettei norskin nokka tule yliluonnollisen kirkkaaksi. Neljäs muuten kiva pannaus, mutta nähtävästi vähän heilahtanut. Rajaus on mielestäni hyvä, antaa koneelle tilaa "liikkua" kuvassa. Tässä vähän kirkkautta ja saturaatiota/kontrastia lisää, niin hyvää tulee Viimoisen kohdalla vaikea sanoa kuinka tarkkaa tekoa on, mutta rajaus on tosi kiva. Ehkä vähän kannattaa jättää enemmän tilaa koneen "katseen" suuntaan, mutta tämmöiset pienet esteettiset kysymykset eivät ole mielestäni vielä tässä vaiheessa relevantteja. Vähän tuohon myös kirkkautta ja saturaatiota, niin hyvin menee! Kyllä siinä on erittäin hyvät ainekset tulevalle huippukuvaajalle! Tämmöisiä ajatuksia minulta Great job! Aarni Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 Kolmannessa kuvassa tarkennus näyttäisi olevan vähän takana Vai edessä? ??? Ehkä vähän kannattaa jättää enemmän tilaa koneen "katseen" suuntaan Hyvä neuvo mihin tahansa muuhun kuvaan kuin tuohon. Jos kuvataan lentokonetta suoraan sivusta, näyttää aika typerältä jos selvästi jättää enemmän tilaa eteen. Muilla kuvakulmilla tuota elollisten kuvaamiseen tarkoitettua sääntöä voi toki soveltaa moniin elottomiinkin kohteisiin (autot, lentokoneet yms) varsin hyvälläkin menestyksellä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 Hyvä neuvo mihin tahansa muuhun kuvaan kuin tuohon.Joopa joo... kyllä se nyt tuossakin toimii. Mielummin tilaa sinne koneen menosuuntaan, kuin koneen taakse... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 Niinno, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. En toki tarkoittanutkaan että taakse jätettäisiin enemmän kuin eteen. [ attachment removed / expired ] http://aviationphotos.fi/view/214 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 7, 2011 Niinno, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. No tykkää sä vaikka mummosta, mutta kyllä toi mun mielestä toimii noin varsin hyvin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2011 Ennemmin jopa tuo Mikon alkuperäinen, kuin tuo Eliaksen viritys. Tää on taas niitä juttuja, että kun joku on sanonut, että koneen etupuolelle pitää jättää tyhjää tilaa, niin sitä on sitten jätettävä vaikka mikä olisi. Ja sitä pitää jättää heti kerralla niin, että sen kans huomaa. Silläkin uhalla, että koko kuvan tasapaino menee, pääasia, että sitä tilaa löytyy Tuo Lassin kuva, johon Elias linkitti, menee ihan samaan kategoriaan. Tuo valtava tyhjä tila koneen edessä on vain oudon näköinen tyhjä tila ilman mitään funktiota, eikä saa aikaan mitään muuta, kuin että (vielä kun kone on vielä aivan kiinni oikeassa laidassa) kuva on nyt niin oikeapainotteinen, että se lähtee kaatumaan. Vino kiitotie vain vielä korostaa efektiä... Jos tuo tyhjä tila olisi puoletkin pienempi, niin silloin sillä olisi joku tasapainottava vaikutus säilyttäen kuitenkin "liikkeen suunnan". Samalla kuvan alalaidasta olisi voinut rajata tyhjää pois... Kun puhutaan siitä tyhjästä tilasta koneen liikkeen suunnassa, niin se pitää osata mitoittaa siihen kuvaan, eikä vain "lätkäistä sinne sitä tyhjää", kuten Elias on Mikon kuvaan tehnyt... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 8, 2011 Juu no kyllähän tuo hieman karrikoiden tulikin tehtyä kun tarkoituksena oli osoittaa että mielestäni se katseen suuntaan tilan jättäminen ei ihan joka kuvaan sovi. Ilmeisesti siinäkin tosin hieman epäonnistuin kuten Petrin kommentista voi päätellä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2011 Parit pienemmät koneet illalta OH-PPS [ attachment removed / expired ] SE-LCX [ attachment removed / expired ] OY-KFH [ attachment removed / expired ] E: Jos nyt tällä kertaa menis oikein Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2011 kukaan ei näyttänyt olevan spottaamassa tuota 17.20 tullutta Blue1:tä OH-BLJ vai oliko jos oli niin pistäkää huonommatkin tänne 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2011 LN-KRH Mikä tämän koneen tunnus on? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2011 Mikä tämän koneen tunnus on? OY-KF? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2011 kukaan ei näyttänyt olevan spottaamassa tuota 17.20 tullutta Blue1:tä OH-BLJ vai oliko jos oli niin pistäkää huonommatkin tänne 8) Tuossahan tuo [ attachment removed / expired ] Ja painovirhepaholainen CRJ:ssä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla