Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Mihin tarvitaan jotakin kuvausohjelmaa? Kamerassa voidaan säätää aukkoa, herkkyyttä ja valotusaikaa. Yleensä kannattaa käyttää aukon esivalintaa eli aukko pysyy koko ajan samana. Säädetään herkkyys (ISO) siten, että valotusajat ovat sopivan mittaisia polttoväliin nähden eli eivät liian lyhyitä tai liian pitkiä. Jaa pokkarissa myös? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Jaa pokkarissa myös? Kyllä. Ainakin ihan melkein kaikissa varmaan on. Mikä kamera sulla tarkkaan ottaen on? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Kiihkeän keskustelun keskelle julkean tulla.. Peruskaura painotteinen Airbus setti kesäiseltä EFHK:lta +26' lämpötiloissa OH-LXL ottamassa kulmaa. [ attachment removed / expired ] OH-LVK:n ensimmäiset hetket ilmassa. [ attachment removed / expired ] Ja toinen sille vielä. [ attachment removed / expired ] OH-LQD kiihdyttelee.. [ attachment removed / expired ] Toinen sille.. Sinivalkoista on! [ attachment removed / expired ] OH-LTP [ attachment removed / expired ] Persekuva OH-LXE:stä, valmiina lähtöön. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Birdseistä sen verran, että milloin otettu? Jos otettu viime aikaoina niin milloin poistavat teippaukset koneesta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Tiiän että on suttusaa kun ei kamerasta löytyny mitään hyvää kuvaus ohjelmaa. Niin kuin Harri jo sanoi, ei se ole kuvausohjelmasta kiinni. Harrin pointtien lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota ihan perusasioihin: - Kuvaa myötävalon puolella - Kiinnitä huomiota rajaukseen, sekä kuvatessa ja editoidessa (Esimerkiksi: Mikä idea on tuossa A330-kuvassa, josta puuttuu nokka? Kyllä tuollaiset ovat delete-tavaraa.) - Suorista horisontit - Älä käytä pokkarin digizoomia, jälki on useimmiten hirveää - Pokkarin linssin, toisin kuin järkkärien, saa mahtumaan aidan raosta. Tämä vinkkinä tuohon Air Finland -kuvaasi toisessa ketjussa. Kuva olisi ollut ehkä jotenkuten pelastettavissa, jos olisit kuvannut aidan läpi. Ja lopuksi (ei koske pelkästään sinua): Itsekritiikin käyttö on sallittua, jopa suotavaa, kun laittaa kuvia esille. On ihan ymmärrettävää, että aloittelija haluaa jokaisen kuvansa näytille, mutta ihan kaikkea kuraa ei välttämättä tarvitse upata. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 - Pokkarin linssin, toisin kuin järkkärien, saa mahtumaan aidan raosta. Tämä vinkkinä tuohon Air Finland -kuvaasi toisessa ketjussa. Kuva olisi ollut ehkä jotenkuten pelastettavissa, jos olisit kuvannut aidan läpi. Valitettavasti tuossa portin 38 edessä on tupla-aidat. Ei onnistu kuvaaminen edes tikapuilta ensimmäisen aidan yli, koska toinen tulee väkisinkin eteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Valitettavasti tuossa portin 38 edessä on tupla-aidat. Ei onnistu kuvaaminen edes tikapuilta ensimmäisen aidan yli, koska toinen tulee väkisinkin eteen. Ok, I stand corrected. Enpä ole käynyt tuolla paikalla aikoihin. Toki sitten voi miettiä, että kannattiko sitä Air Finland -kuvaa edes ottaa... Ei ole niin harvinainen, etteikö sen olisi saanut joskus toiste joltain toiselta paikalta kuvattua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Birdseistä sen verran, että milloin otettu? Jos otettu viime aikaoina niin milloin poistavat teippaukset koneesta? Eilenillalla LQD oli portilla 37 teipit päällä lähdössä Hong Kongiin eli kiinni ovat vielä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Eilenillalla LQD oli portilla 37 teipit päällä lähdössä Hong Kongiin eli kiinni ovat vielä. Niin ja kauas tapahtumasta on? Sanoivat, että repivät irti Singaporen lennon jälkeen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Sanoivat, että repivät irti Singaporen lennon jälkeen. Sanomisia voi muuttaa uusilla sanomisilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Niin kuin Harri jo sanoi, ei se ole kuvausohjelmasta kiinni. Harrin pointtien lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota ihan perusasioihin: - Kuvaa myötävalon puolella - Kiinnitä huomiota rajaukseen, sekä kuvatessa ja editoidessa (Esimerkiksi: Mikä idea on tuossa A330-kuvassa, josta puuttuu nokka? Kyllä tuollaiset ovat delete-tavaraa.) - Suorista horisontit - Älä käytä pokkarin digizoomia, jälki on useimmiten hirveää - Pokkarin linssin, toisin kuin järkkärien, saa mahtumaan aidan raosta. Tämä vinkkinä tuohon Air Finland -kuvaasi toisessa ketjussa. Kuva olisi ollut ehkä jotenkuten pelastettavissa, jos olisit kuvannut aidan läpi. Ja lopuksi (ei koske pelkästään sinua): Itsekritiikin käyttö on sallittua, jopa suotavaa, kun laittaa kuvia esille. On ihan ymmärrettävää, että aloittelija haluaa jokaisen kuvansa näytille, mutta ihan kaikkea kuraa ei välttämättä tarvitse upata. Sori ny vaan mutta en laita todellakaan mun kaikkia kuvia tänne. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2011 Aika suosittu kuvauskohde tuo AA. Vasta tänä kesänä vakavammin konekuvaukseen jämähtäneenä, en ole nähnyt toista yhtä metallisen kiiltävää konetta . Onko niitä? N360AA:n "peräpeili" wingleteillä. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2011 Syyskuulta, näyttävät omaan silmään aika kivoilta. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 Aika kivat, mutta mun silmään olisi kivempi, jos toi musta reuna otetaisiin pois tai vaihettaisiin ainakin vaaleampaan väriin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 Aika kivat, mutta mun silmään olisi kivempi, jos toi musta reuna otetaisiin pois tai vaihettaisiin ainakin vaaleampaan väriin Joo samaa mieltä oon Mikon kanssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 Keskiviikkona 19.10. oli sadetta. OH-LTR kuivaa baanaa [ attachment removed / expired ] OH-LQA:n lähtiessä mustat pilvet olivat jo taivaalla... melko pimeää oli. [ attachment removed / expired ] Seuraavana päivänä oli valoisampaa. LTO ja taitaa Mediheli olla taustalla [ attachment removed / expired ] LTR ehti vielä mahavaloon. [ attachment removed / expired ] LTN:lle jo purppuroi, LTM rullaa takana. [ attachment removed / expired ] LTM sai enää viimeiset valon rippeet. Tarkennus ja taidotkaan eivät ihan riittäneet pyrstöä myöten. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 On kyllä Juhanan LTO:n ja LTR:n kuvissa aikamoinen luonnonvalo, ellei niitä olla käsitelty tuollaisiksi. LTO:n kuvassa on ehkä vähän liikaakin keltaista.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 Syyskuulta, näyttävät omaan silmään aika kivoilta. Eka on kyllä kiva, mutta toinen ei mun silmään niinkään. Mustat reunat sen sijaan ovat oikein käytettynä hienoja! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 Eka on kyllä kiva, mutta toinen ei mun silmään niinkään. Oudot silmät sulla? Eikö eka ole kovin tavallinen, kakkonen sentään vähän poikkeaa massasta. Ja ei, ei ykkönen huono ole ollenkaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 Oudot silmät sulla? No jaa Toka on vähän tylsähkö mun silmään.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 Antalyan keikalle AY1881 lähti A340 OH-LQC. Sattui etsimeen Voutilan tienoilla. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 Kiitoksia vaan kaikille kommenteista, koitin vain noita reunoja kun oli aikaa leikkiä photoshopilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 757 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 Millon on kuvattu? Sillon syyskuussa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 21, 2011 Juu, postaan tänne nyt vähän mitä sattuu Vantaalta. Laitan seuraaviin vaikka pvämäärät. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla