Kirjoitettu Huhtikuu 29, 2012 Muutama tältä päivältä Ukraine International Airlines - UR-NTD [ attachment removed / expired ] OH-ATL [ attachment removed / expired ] OH-LXH [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Menneeltä viikonlopulta jokunen ruutu Nordic Global Airlines MD-11F OH-LGC [ attachment removed / expired ] Atlasjet Airbus A321 TC-ETM lensi Corendonin lauantain vuoron [ attachment removed / expired ] Finnair Airbus A333 OH-LTS [ attachment removed / expired ] Blue1 Boieng 717 OH-BLO [ attachment removed / expired ] Finnair Airbus A333 OH-LTN [ attachment removed / expired ] Finnair Airbus A340 OH-LQC [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Muutamat kuvat sunnuntain laskeutuvista. Palautetta otetaan vastaan Miksi nuo on kuvattu vastavaloon? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Muutamat kuvat sunnuntain laskeutuvista. Palautetta otetaan vastaan. Kaikki enemmän tai vähemmän 'pehmeitä' = epätarkkoja. Tarkista tarkennus asetukset ja kannattaa tukea kamera paremmin laukaisun ajaksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Kiitoksia palautteista kovasti koetan parantaa kuvaustaitojani Kamera oli jalustalla. Joten tuenta sen puolesta ok, ellei sitten käsivaralta olisi parempi? Kannattaisiko käyttää jatkuvaa tarkennusta, noissa kuvissa asetuksena oli muistaakseni one-shot tarkennus? Minkälaista valotusaikaa ja aukkoa suosittelette vastaaviin olosuhtiesiin ja onko jotain hyvää keinoa millä sitä voisi muihin olosuhteisiin arvioida? Ja vastavalosta nyt sen verran että kieltämättä paikan valinta saattoi olla vähän huono ajankohtaan nähden. Oletin Auringon siirtyvän enemmän taakse kuvausaikana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Käsivara, Av, F/8-11, ISO100-400, tarkennus AI Servo. Pitäis toimia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Kiitoksia palautteista kovasti koetan parantaa kuvaustaitojani Kamera oli jalustalla. Joten tuenta sen puolesta ok, ellei sitten käsivaralta olisi parempi? Kannattaisiko käyttää jatkuvaa tarkennusta, noissa kuvissa asetuksena oli muistaakseni one-shot tarkennus? Minkälaista valotusaikaa ja aukkoa suosittelette vastaaviin olosuhtiesiin ja onko jotain hyvää keinoa millä sitä voisi muihin olosuhteisiin arvioida? Ja vastavalosta nyt sen verran että kieltämättä paikan valinta saattoi olla vähän huono ajankohtaan nähden. Oletin Auringon siirtyvän enemmän taakse kuvausaikana. Itse olen kuvaillut liikkuvia kohteita sellasella 1/80s, mutta kun suurentaa suljin aikaa 1/60s niin tulee helposti tälläistä. E: ja näin jälkeen päin on alkanut ärsyttää, että tuo on tärähtänyt, muuten olisi erittäin hieno kuva, vai? Tosin tuo on aika paskalaatuinen, no pitää ettiä koneelta tuo. E2: pistin linkillä ku ei jaksa ettiä koneelta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Ehdottomasti jatkuva tarkennus. Näkeehän sen heti, että yhdessäkään kuvassa ei ole tarkennus kohdallaan. Tuollainen kone kun liikkuu liki 300km/h viistosti kohti, voit miettiä, kauanko se pysyy siinä lukitsemassasi tarkennuskohdassa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Jees. Näinhän se menee. Kiitoksia vaan kaikille. Tästä on hyvä lähtee taas parantamaan kuvaustaitoja yrityksen ja erehdyksen kautta Jos vaikka sais jokusen onnistumaankin. Lisää hyviä kuvausvinkkejä otetaan mieluusti vastaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Liikkuvat kohteet jatkuvalla tarkennuksella ja päivällä kuvatessa jalusta kuusikkoon. Joku nyrkkisääntö on, että suljinaika suhteessa polttoväliin. Eli jos kuvaat 200 millillä, niin minimi suljinaika 1/200 sek. Tämä tietysti on henkilökohtaista. Joku saattaa vetää käsivaralta skarppia jälkeä 200mm opiskalla vielä 1/80 sek valotuksella. Pannaukset on sitten oma juttunsa. Parhaan piirron saat aukoilla f8-f11. Huonossa valossa aukkoa isommalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Okei. Eli jos polttoväli kasvaa niin valotusaika pitenee ja päin vastoin? Onko se suhde millanen? eli tyyliin X milliä lisää/vähemmän lyhentää/pidentää valotusaikaa puoleen/kaksinkertaiseksi tms? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Siis polttovälin kasvaessa valousaika lyhenee. 50mm 1/50sek, 100mm 1/100sek. jne. Pidemmillä valotuksilla käsivaralta kuvattaessa tärähdysvaara kasvaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Joo näin sen vähän ajattelinkin. Kiitos Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Uuden putken testiä tänään. Suuremmat täältä: http://ilarilehtinen.kuvat.fi/kuvat/Lentokoneita/ Finnair Airbus A330-300 OH LTR [ attachment removed / expired ] Sama OH-LTR [ attachment removed / expired ] AirExplore Boeing B737-400 [ attachment removed / expired ] Lufthansa Airbus A321 [ attachment removed / expired ] Finnair Airbus A330 OH LTN ja alla OH-LTS [ attachment removed / expired ] Finnair Airbus A330 OH-LTP [ attachment removed / expired ] Lopuksi tämmönen. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Nyt on kyllä lipsunut liikaa karkkinappulaa Ilarin kuvissa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 No ku mä aattelin että oisko pitäny laittaa vielä vähän lisää. Ei näköjään. Mulla tuntuu olevan kaikissa kuvissa sama ongelma (muissakin kun lentokonekuvissa) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Aivan kertakaikkisen upeita kuvia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Monelta sä olit Janne tuolla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Okei, itellä otettu vika kuva klo 15.33 että aika lähelle meni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Menneeltä viikonlopulta jokunen ruutu Aivan upeita kuvia Mikko! [ attachment removed / expired ] Ystävällisin terveisin, Kenta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 30, 2012 Juu tuli käytyä taas kentällä . Ilmat oli kyllä kohillaan. Ekaa kertaa tuossa 22L:än päädyssä tuli vierailtua. OH-LTN [ attachment removed / expired ] OH-LTO [ attachment removed / expired ] OH-LTP [ attachment removed / expired ] OH-LZD [ attachment removed / expired ] OO-TAH [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 1, 2012 Aivan upeita kuvia Mikko! Kiitoksia Tollanen vielä lauantailta... [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 2, 2012 Illan LOT oli the great orchestra of christmas charity, eli SP-LDI [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 3, 2012 Muutama nokkarajaus YL-BAE [ attachment removed / expired ] OH-LBS [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla