Guest Falcon 900

Sekalaisia kuvia EFHK:lta

12 184 viestiä aiheessa

  4/30/2012 at 07.08, Tuomas Virtanen kirjoitti:

Kiitoksia palautteista kovasti koetan parantaa kuvaustaitojani :D

Kamera oli jalustalla. Joten tuenta sen puolesta ok, ellei sitten käsivaralta olisi parempi? Kannattaisiko käyttää jatkuvaa tarkennusta, noissa kuvissa asetuksena oli muistaakseni one-shot tarkennus? Minkälaista valotusaikaa ja aukkoa suosittelette vastaaviin olosuhtiesiin ja onko jotain hyvää keinoa millä sitä voisi muihin olosuhteisiin arvioida?

Ja vastavalosta nyt sen verran että kieltämättä paikan valinta saattoi olla vähän huono ajankohtaan nähden. Oletin Auringon siirtyvän enemmän taakse kuvausaikana.

 

Itse olen kuvaillut liikkuvia kohteita sellasella 1/80s, mutta kun suurentaa suljin aikaa 1/60s niin tulee helposti tälläistä.

 

E: ja näin jälkeen päin on alkanut ärsyttää, että tuo on tärähtänyt, muuten olisi erittäin hieno kuva, vai? Tosin tuo on aika paskalaatuinen, no pitää ettiä koneelta tuo.

E2: pistin linkillä ku ei jaksa ettiä koneelta  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehdottomasti jatkuva tarkennus. Näkeehän sen heti, että yhdessäkään kuvassa ei ole tarkennus kohdallaan. Tuollainen kone kun liikkuu liki 300km/h viistosti kohti, voit miettiä, kauanko se pysyy siinä lukitsemassasi tarkennuskohdassa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jees. Näinhän se menee. Kiitoksia vaan kaikille. Tästä on hyvä lähtee taas parantamaan kuvaustaitoja yrityksen ja erehdyksen kautta :) Jos vaikka sais jokusen onnistumaankin. Lisää hyviä kuvausvinkkejä otetaan mieluusti vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liikkuvat kohteet jatkuvalla tarkennuksella ja päivällä kuvatessa jalusta kuusikkoon.

Joku nyrkkisääntö on, että suljinaika suhteessa polttoväliin. Eli jos kuvaat 200 millillä, niin minimi suljinaika 1/200 sek.

Tämä tietysti on henkilökohtaista. Joku saattaa vetää käsivaralta skarppia jälkeä 200mm opiskalla vielä 1/80 sek valotuksella.

Pannaukset on sitten oma juttunsa.

 

Parhaan piirron saat aukoilla f8-f11. Huonossa valossa aukkoa isommalle.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okei. Eli jos polttoväli kasvaa niin valotusaika pitenee ja päin vastoin? Onko se suhde millanen? eli tyyliin X milliä lisää/vähemmän lyhentää/pidentää valotusaikaa puoleen/kaksinkertaiseksi tms?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis polttovälin kasvaessa valousaika lyhenee.

50mm 1/50sek, 100mm 1/100sek. jne. Pidemmillä valotuksilla käsivaralta kuvattaessa tärähdysvaara kasvaa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uuden putken testiä tänään.

Suuremmat täältä: http://ilarilehtinen.kuvat.fi/kuvat/Lentokoneita/

 

Finnair Airbus A330-300 OH LTR

[ attachment removed / expired ]

 

Sama OH-LTR

[ attachment removed / expired ]

 

AirExplore Boeing B737-400

[ attachment removed / expired ]

 

Lufthansa Airbus A321

[ attachment removed / expired ]

 

Finnair Airbus A330 OH LTN ja alla OH-LTS

[ attachment removed / expired ]

 

Finnair Airbus A330 OH-LTP

[ attachment removed / expired ]

 

Lopuksi tämmönen.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ku mä aattelin että oisko pitäny laittaa vielä vähän lisää. Ei näköjään.  :P

Mulla tuntuu olevan kaikissa kuvissa sama ongelma (muissakin kun lentokonekuvissa)  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  4/30/2012 at 05.11, Mikko Haajanen kirjoitti:

Menneeltä viikonlopulta jokunen ruutu :)

 

Aivan upeita kuvia Mikko! :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ystävällisin terveisin,

Kenta

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu tuli käytyä taas kentällä  :laugh: . Ilmat oli kyllä kohillaan. :thmbup: Ekaa kertaa tuossa 22L:än päädyssä tuli vierailtua. :thmbup:

 

OH-LTN

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LTO

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LTP

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LZD

[ attachment removed / expired ]

 

OO-TAH

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  4/30/2012 at 20.05, Kenta Numao kirjoitti:

Aivan upeita kuvia Mikko! :thmbup:

Kiitoksia  :)

Tollanen vielä lauantailta...

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitkästä aikaa tuli kentällä käytyä, niin parit peruskaurat. Aurinko paistoi, mutta kova tuuli teki ilman tooooosi kylmäksi.

 

ohblh_800px.jpg

 

ohlvb-2_800px.jpg

 

Oli ihan järjetön nose up oli LKL:lla. ???

 

ohlkl-2_800px.jpg

 

Pari tuollaista toisennäköistä...

 

ohlvb-1_800px.jpg

 

ohlza-7.jpg

 

Pitäis uus linssi käydä hakemassa kaupasta, nii sais paremmannäköistä aikaseks... Ei tolla turistilinssillä oikeen järkevää laatua saa aikaiseksi. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  5/4/2012 at 15.57, Santeri Lehtonen kirjoitti:

Oli ihan järjetön nose up oli LKL:lla. ???

 

Joo, emput tuppaa laskeutumaan huomattavan keula pystyssä.

[ attachment removed / expired ]

 

Ps. I love Lightroom...  ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  5/4/2012 at 18.12, Lauri Räsänen kirjoitti:

Joo, emput tuppaa laskeutumaan huomattavan keula pystyssä.

Niinhän nuo tekee, erityisesti E190 laippavitosella. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän oli pilvistä tänään iltapäivällä.

 

Airbus A340 OH-LQE

 

[ attachment removed / expired ]

 

Vähän epätavallisempi kuva OH-LKR:stä

 

[ attachment removed / expired ]

 

Boeing 757 OH-AFI

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  5/4/2012 at 18.12, Lauri Räsänen kirjoitti:

Joo, emput tuppaa laskeutumaan huomattavan keula pystyssä.

 

 

Hyvä ettei hanuri ota kosketusta kiitotien pintaan  ::) nyt äkkiä iltapaskalle juttuvinkkiä kuinka melkein kualtiin kaikki  :P

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla