Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2012 Parit... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2012 Tuossa Juha-Matin toisessa kuvassa on aivan selkeästi ollut ideana, että etsi kuvasta isojen poikien pelikonsoli Ei vaan hyvännäkösiä kuvia jälleen kerran koko sivulla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2012 Katohan pojat on ikuistanu mun anttonovin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2012 Onko kenelläkään kuvaa tän päiväsestä OH-LBTstä 15:00 aikaan tuli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2012 Onko kenelläkään kuvaa tän päiväsestä OH-LBTstä 15:00 aikaan tuli. Löytyis, mutta kuvanliitto sivut ei nyt halua toimia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Neljä eiliseltä. OH-LBR Torontosta [ attachment removed / expired ] OH-LTP Soulista [ attachment removed / expired ] OH-LTN Nagoyasta, N372AA Chicagoon ja OH-LXL hinaukseen [ attachment removed / expired ] OH-LVK ja RA-82075 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Parit VIP-puolelta. Ja mitäs sanotte ensinmäisiksi järkkäri kuviksi? [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Toivoisin rakentavaa kommenttia. Joo mulla on vielä tuo kitti putki ja uutta onkin jo katsottu ja rahaa vailla ostettu. E: Tässä parempi tuo terävöitys? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Eiliseltä. 22R vihdoinkin käytössä <3 Mutta vaan 14-18 välillä. A333 lähti jonnekkin Aasiaan... [ attachment removed / expired ] ... [ attachment removed / expired ] OHLKO [ attachment removed / expired ] OH-LKP [ attachment removed / expired ] Learjet LJ-2 [ attachment removed / expired ] Musta emppu [ attachment removed / expired ] Sähköemppu 8) [ attachment removed / expired ] LN-NOW [ attachment removed / expired ] OH-LBR [ attachment removed / expired ] OH-BLM - Paras pulun väritys [ attachment removed / expired ] Kömenttiä kiitos Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Nyt on vaikeaa sanoa noista kuvista mitään, kun pääosaa tuppaa esittää lämpöväreily. Patrickin linssi on minusta ihan ok. Minusta laadullisesti ei nyt mitään kauheaa kuvissa ollut. Muokkaukset on sitten jokaisen oma feng shui. Sama Mikolle + ehkä jää 1/3 aukon liian pimeeksi ja varjot liian tummaksi. IMHO. Samaa mieltä ei tartte olla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Nyt on vaikeaa sanoa noista kuvista mitään, kun pääosaa tuppaa esittää lämpöväreily. Patrickin linssi on minusta ihan ok. Minusta laadullisesti ei nyt mitään kauheaa kuvissa ollut. Muokkaukset on sitten jokaisen oma feng shui. Sama Mikolle + ehkä jää 1/3 aukon liian pimeeksi ja varjot liian tummaksi. IMHO. Samaa mieltä ei tartte olla. Eli tuossa Gulfissa on aukkona f/18 ja 757:ssa f/22. Eli pitäskö muka olla vielä suurempi tosin ei taida saada. Nuo kuvat otin suljinajan esivalinnalla vai oisko kannattanu ottaa aukon esivalinnalla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Tuosta Gulfista toinen. Puska nyt jäi eteen mutta ei voi oikeen mitää. Entä mitä mieltä tästä on porukka? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Eli tuossa Gulfissa on aukkona f/18 ja 757:ssa f/22. Eli pitäskö muka olla vielä suurempi tosin ei taida saada. Nuo kuvat otin suljinajan esivalinnalla vai oisko kannattanu ottaa aukon esivalinnalla? Kun puhutaan suuremmasta aukosta, tarkoitetaankin numeraalisesti pienempää. Eli suurin aukko sun klasissa on f3,5. Helppoa? Yleensä noille pienille aukoille (f16 -f32) ei kannata mennä, koska diffraktio tulee pilaamaan sen. Hae kuuklesta sanalla diffraktio. Jokaisella lasilla on oma ns. sweet spot, missä se on terävimmillään ja värit toistuu parhaiten. Siinä jossain lähistöllä kannattaa yrittää pitää se. Nyt me puhuttiin kokonaisista aukoista, kamerasi LCDllä on kohta, mistä voit säätää valoituksen kompensointia 1/3 aukon tarkkuudella. Säätö voi olla myös puolen aukon välein. Eli f-aukkoarvo ei muutu, mutta kamera valottaa kuvaa 1/3 aukon verran pidempään, jolloin kuvasta tulee "valoisampi". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Kun puhutaan suuremmasta aukosta, tarkoitetaankin numeraalisesti pienempää. Eli suurin aukko sun klasissa on f3,5. Helppoa? Yleensä noille pienille aukoille (f16 -f32) ei kannata mennä, koska diffraktio tulee pilaamaan sen. Hae kuuklesta sanalla diffraktio. Jokaisella lasilla on oma ns. sweet spot, missä se on terävimmillään ja värit toistuu parhaiten. Siinä jossain lähistöllä kannattaa yrittää pitää se. Nyt me puhuttiin kokonaisista aukoista, kamerasi LCDllä on kohta, mistä voit säätää valoituksen kompensointia 1/3 aukon tarkkuudella. Säätö voi olla myös puolen aukon välein. Eli f-aukkoarvo ei muutu, mutta kamera valottaa kuvaa 1/3 aukon verran pidempään, jolloin kuvasta tulee "valoisampi". Juu kiitos vinkeistä ! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Kolme kuvaa tältä päivältä. Nordic Global Airlines MD-11F OH-NGA [ attachment removed / expired ] US Air Force Boeing C-32A 98-0002 [ attachment removed / expired ] TNT BAe 146-300QT OO-TAH [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Eiliseltä. 22R vihdoinkin käytössä <3 Mutta vaan 14-18 välillä. A333 lähti jonnekkin Aasiaan... Kömenttiä kiitos Vai AY005... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Tänään aidan takana OO-TAS. Kirottu aita! Myrskyn keskellä aurinko pilkahti vain hetken verran. Oli kuitenkin aivan pakko ottaa tämä kuva noiden valojen takia. Kirottu aita! [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Tänään aidan takana OO-TAS. Kirottu aita! Myrskyn keskellä aurinko pilkahti vain hetken verran. Oli kuitenkin aivan pakko ottaa tämä kuva noiden valojen takia. Kirottu aita! Tässä on sitä jotain. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2012 Vai AY005... OH-LTO ei lennä vitosia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 28, 2012 Muutama kuva tältä aamulta=)) US Air Force Boeing C-32A [ attachment removed / expired ] OH-LVG [ attachment removed / expired ] OH-LGD [ attachment removed / expired ] Ja päivän toinen herkku OH-NGA [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 28, 2012 Mihis aikaa C-32A lähti pois? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 28, 2012 9.25 piti lähteä, mutta jos oikein muistan niin lähti noin 9.50. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 28, 2012 9.25 piti lähteä, mutta jos oikein muistan niin lähti noin 9.50. Tuon ylläolevan kuvan EXIF kertoo (jos kameran kello on oikeassa) että kone nousi n. klo 09:31 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 28, 2012 Allekirjoittaneen kamera otti kuvan ajassa 8.53 ja parhaillaan kello on 15.07 ja kameran kello on 14.14 eli kameran kello on 53min jäljessä jonka perusteella kuva on oikeasti otettu 09.46(jos oikein laskin) edit: uusiksi laskelmat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 28, 2012 Et laskenut, ero on 53min. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 28, 2012 Sunnuntailta muutama räpsy. Tarkoitus oli testailla kuvaamista myös pitkillä valotusajoilla, jotta saisi liikkeen tuntua mukaan kuviin. Sää oli hieman haastava. Välillä pilkahti aurinko, muuten aika harmaata oli tarjolla. Mitä tulee editointiin, niin vielä on oma tyyli hakusessa. Hieman taitaa mennä överiksi? OH-ATL [ attachment removed / expired ] D-AILF [ attachment removed / expired ] OH-LQF [ attachment removed / expired ] päivän toinen herkku Toi viimeinen MD11 lämmittää mun sydäntä. On se vaan hieno kone! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla