Guest Falcon 900

Sekalaisia kuvia EFHK:lta

12 184 viestiä aiheessa

Parit VIP-puolelta. Ja mitäs sanotte ensinmäisiksi järkkäri kuviksi?

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

Toivoisin rakentavaa kommenttia. Joo mulla on vielä tuo kitti putki ja uutta onkin jo katsottu ja rahaa vailla ostettu.

E: Tässä parempi tuo terävöitys?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiliseltä. 22R vihdoinkin käytössä <3 Mutta vaan 14-18 välillä.

 

A333 lähti jonnekkin Aasiaan...

[ attachment removed / expired ]

 

...

[ attachment removed / expired ]

 

OHLKO

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LKP

[ attachment removed / expired ]

 

Learjet LJ-2

[ attachment removed / expired ]

 

Musta emppu

[ attachment removed / expired ]

 

Sähköemppu 8)

[ attachment removed / expired ]

 

LN-NOW

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LBR

[ attachment removed / expired ]

 

OH-BLM - Paras pulun väritys :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Kömenttiä kiitos  :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on vaikeaa sanoa noista kuvista mitään, kun pääosaa tuppaa esittää lämpöväreily. Patrickin linssi on minusta ihan ok. Minusta laadullisesti ei nyt mitään kauheaa kuvissa ollut. Muokkaukset on sitten jokaisen oma feng shui.

Sama Mikolle + ehkä jää 1/3 aukon liian pimeeksi ja varjot liian tummaksi. IMHO. Samaa mieltä ei tartte olla.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  6/27/2012 at 18.34, Juha-Matti Hakala kirjoitti:

Nyt on vaikeaa sanoa noista kuvista mitään, kun pääosaa tuppaa esittää lämpöväreily. Patrickin linssi on minusta ihan ok. Minusta laadullisesti ei nyt mitään kauheaa kuvissa ollut. Muokkaukset on sitten jokaisen oma feng shui.

Sama Mikolle + ehkä jää 1/3 aukon liian pimeeksi ja varjot liian tummaksi. IMHO. Samaa mieltä ei tartte olla.  ;D

 

Eli tuossa Gulfissa on aukkona f/18 ja 757:ssa f/22. Eli pitäskö muka olla vielä suurempi tosin ei taida saada. Nuo kuvat otin suljinajan esivalinnalla vai oisko kannattanu ottaa aukon esivalinnalla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Gulfista toinen. Puska nyt jäi eteen mutta ei voi oikeen mitää.

Entä mitä mieltä tästä on porukka?

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  6/27/2012 at 19.19, Patrick Ojanen kirjoitti:

Eli tuossa Gulfissa on aukkona f/18 ja 757:ssa f/22. Eli pitäskö muka olla vielä suurempi tosin ei taida saada. Nuo kuvat otin suljinajan esivalinnalla vai oisko kannattanu ottaa aukon esivalinnalla?

Kun puhutaan suuremmasta aukosta, tarkoitetaankin numeraalisesti pienempää. Eli suurin aukko sun klasissa on f3,5. Helppoa? :)

Yleensä noille pienille aukoille (f16 -f32) ei kannata mennä, koska diffraktio tulee pilaamaan sen. Hae kuuklesta sanalla diffraktio. Jokaisella lasilla on oma ns. sweet spot, missä se on terävimmillään ja värit toistuu parhaiten. Siinä jossain lähistöllä kannattaa yrittää pitää se.

 

Nyt me puhuttiin kokonaisista aukoista, kamerasi LCDllä on kohta, mistä voit säätää valoituksen kompensointia 1/3 aukon tarkkuudella. Säätö voi olla myös puolen aukon välein. Eli f-aukkoarvo ei muutu, mutta kamera valottaa kuvaa 1/3 aukon verran pidempään, jolloin kuvasta tulee "valoisampi".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  6/27/2012 at 19.42, Juha-Matti Hakala kirjoitti:

Kun puhutaan suuremmasta aukosta, tarkoitetaankin numeraalisesti pienempää. Eli suurin aukko sun klasissa on f3,5. Helppoa? :)

Yleensä noille pienille aukoille (f16 -f32) ei kannata mennä, koska diffraktio tulee pilaamaan sen. Hae kuuklesta sanalla diffraktio. Jokaisella lasilla on oma ns. sweet spot, missä se on terävimmillään ja värit toistuu parhaiten. Siinä jossain lähistöllä kannattaa yrittää pitää se.

 

Nyt me puhuttiin kokonaisista aukoista, kamerasi LCDllä on kohta, mistä voit säätää valoituksen kompensointia 1/3 aukon tarkkuudella. Säätö voi olla myös puolen aukon välein. Eli f-aukkoarvo ei muutu, mutta kamera valottaa kuvaa 1/3 aukon verran pidempään, jolloin kuvasta tulee "valoisampi".

 

Juu kiitos vinkeistä !  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kolme kuvaa tältä päivältä.

 

Nordic Global Airlines MD-11F  OH-NGA

[ attachment removed / expired ]

 

US Air Force Boeing C-32A  98-0002

[ attachment removed / expired ]

 

TNT BAe 146-300QT  OO-TAH

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  6/27/2012 at 14.45, Miko Verno kirjoitti:

Eiliseltä. 22R vihdoinkin käytössä <3 Mutta vaan 14-18 välillä.

A333 lähti jonnekkin Aasiaan...

Kömenttiä kiitos  :)

Vai AY005...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään aidan takana OO-TAS. Kirottu aita! Myrskyn keskellä aurinko pilkahti vain hetken verran. Oli kuitenkin aivan pakko ottaa tämä kuva noiden valojen takia. Kirottu aita!  :laugh:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  6/27/2012 at 20.29, Esko Puolakka kirjoitti:

Tänään aidan takana OO-TAS. Kirottu aita! Myrskyn keskellä aurinko pilkahti vain hetken verran. Oli kuitenkin aivan pakko ottaa tämä kuva noiden valojen takia. Kirottu aita!  :laugh:

 

 

Tässä on sitä jotain.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama kuva tältä aamulta=))

 

US Air Force Boeing C-32A

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LVG

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LGD

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja päivän toinen herkku OH-NGA

[ attachment removed / expired ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  6/28/2012 at 11.31, Jani Luoto kirjoitti:

9.25 piti lähteä, mutta jos oikein muistan niin lähti noin 9.50.

Tuon ylläolevan kuvan EXIF kertoo (jos kameran kello on oikeassa) että kone nousi n. klo 09:31

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Allekirjoittaneen kamera otti kuvan ajassa 8.53

ja parhaillaan kello on 15.07 ja kameran kello on 14.14  eli kameran kello on 53min jäljessä jonka perusteella kuva on oikeasti otettu 09.46(jos oikein laskin)

 

edit: uusiksi laskelmat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sunnuntailta muutama räpsy. Tarkoitus oli testailla kuvaamista myös pitkillä valotusajoilla, jotta saisi liikkeen tuntua mukaan kuviin.

 

Sää oli hieman haastava. Välillä pilkahti aurinko, muuten aika harmaata oli tarjolla. Mitä tulee editointiin, niin vielä on oma tyyli hakusessa. Hieman taitaa mennä överiksi?

 

OH-ATL

 

[ attachment removed / expired ]

 

D-AILF

 

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LQF

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

  6/28/2012 at 09.40, Roni Kokko kirjoitti:
päivän toinen herkku

 

Toi viimeinen MD11 lämmittää mun sydäntä. On se vaan hieno kone!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  6/27/2012 at 20.33, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

OH-LTO ei lennä vitosia.

 

Ei lennä tällähetkellä, eikä ole hetkeenaikaan lentänytkään, mutta itse olen ollut LTO:n kyydissä 2 kertaa kyseisellä reitillä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  6/28/2012 at 20.41, Topi Heikkinen kirjoitti:

Ei lennä tällähetkellä, eikä ole hetkeenaikaan lentänytkään, mutta itse olen ollut LTO:n kyydissä 2 kertaa kyseisellä reitillä..

 

Niinpä. Talviaikatauluissa Nycin reitillä pyörii 333:t ja kesällä 330:t.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis nyt tulee kysymys jolle varmasti moni nauraa partaansa ;D ja hartaasti...MUTTA kysyn silti...ja vastatkoon kuka haluaa ja tietää:

 

Mitä eroa on A 333 ja 330 ? Kaksimoottorisia kun ovat kummatkin ja päältäpäin täysin samanlaisia...! Päteekö sama kaava myös A 343 / 340 ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  6/28/2012 at 21.21, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Niinpä. Talviaikatauluissa Nycin reitillä pyörii 333:t ja kesällä 330:t.  :)

 

Finnairin koodiston mukaan 333 tarkoittanee koneita LTM-LTP ja 330 koneita LTR-LTU (tai ainakin LTS-LTU)? Naissa kolmessa koneessa on pienempi bisnesluokka, mutta Thompsonin Vantage lie full flat -istuimet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiilikasan poiskuljetus on alkanut sen takaosasta. Myös polun varrella olleita puita on kaadettu.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla