Guest Falcon 900

Sekalaisia kuvia EFHK:lta

12 184 viestiä aiheessa

Tällänen lentävä nakkikioski tältä päivältä:

 

 

 

Kappas, en tienntykään että Ankkalinnasta pääsee Helsinkiin lentokoneella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

04R oli ollut aamusta saakka saapuvien käytössä ja lähdin tytön kanssa illalla 20 jälkeen fillarilla katselemaan. No kuinkas kävikään. Valojen kohdille kalliolle päästyämme tasan yksi kone tuli ja sitten saapuvat siirtyivät 15:lle. Jippii. 22L oli lähtevien käytössä, mutta eipä tuohon aikaan siitä lohtua ollut. DHL, UPS ja pari katiskaa.

 

No 6- vuotiaalle tämäkin oli jo ihan jännää vaikkei ollut mitä meinasin

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

"Kohta se laskeutuu tonne kauas!!!"

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Ja aamupäivällä tuli käytyä tuo "Ameriikan ihme" katsomassa. Työajalla tottakai :D

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi siltä, että OH-LVI on luopunut vanhasta liverystään. Silmiin kuitenkin pisti ero verrattuna toisiin Finnairin A319 koneisiin. Teksti Finnair vaikuttaa tässä yksilössä olevan paksumpaa fonttia ja se on matalammalla kuin muissa koneissa. Vertailuna alla kuva LVA:sta. Ei kai se nyt niin tarkkaa ole loppujen lopuksi  ::)

 

LVI (ja LäVää)

[ attachment removed / expired ]

 

LVA

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Säälittävää pelleilyä toi että jokaisessa koneessa on erilainen maalaus, tavallaan.

Eiköhän noi ammattilaiset tiedä mitä tekevät. Tekstit tehdään koneen koon mukaan ja sillä selvä. Turha niistä on ruikuttaa jos muutoksia tulee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LVI maalattiin Lissabonissa toisin kuin muut A319:ät. Löytyyköhän se ero sitten siitä?

On aivan sama missä noi maalaukset tehdään, Finnairihan on kuitenkin päättänyt minkälaiset niistä tehdään. Vai mitä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Eiköhän noi ammattilaiset tiedä mitä tekevät. Tekstit tehdään koneen koon mukaan ja sillä selvä. Turha niistä on ruikuttaa jos muutoksia tulee.

Saudien A320 sai huhtikuussa SkyTeam-maalauksen. Reilua kuukautta myöhemmin maalaus näytti kuitenkin jännästi erilaiselta. En ole alan ammattilainen, joten en sitten tiedä, mitä tässä on puuhattu. Rohkenisin kuitenkin herättää epäilyksen siitä, tiesivätkö ammattilaisetkaan. ;) Tässä Finnairin tapauksessa näin suoraan sanoen tuo versioero siis näyttää minun silmiini enemmän vahingolta kuin tarkoitetulta – olkoon vahinko sitten teippaajan tai graafikon. Mutta eihän sitä voi tietää. Tai ehkä ekojen maalausten jälkeen ollaan haluttu vielä parannella sijoitusta. Tai ehkä olen vain väärässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaan että siinä on rehellisesti mokattu ja rungon takaosassa oleva skyteamin härpäkekiekura on vaan tehty väärinpäin, joka on huomattu jossain vaiheessa ja sitten korjattu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän noi ammattilaiset tiedä mitä tekevät. Tekstit tehdään koneen koon mukaan ja sillä selvä. Turha niistä on ruikuttaa jos muutoksia tulee.

No ei näköjään? Vai onko noiden kahden (LVI / LVA) koneen koossa paljonkin eroja? Kyllä tuo nyt on aika helvetin naurettavaa touhua, kun joka koneessa se logo on vähän eri kohdassa, eri värinen ja eri fontilla... ::) Siinä olet oikeassa, että sillä ei pitäisi olla merkitystä missä nuo maalaukset tehdään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ns järkevä selitys asialle olisi se, että LVI olisi tehty ensin, jolloin olisi huomattu, että teksti jää maantasosta katsottuna osittain siiven taakse, jolloin olisi päätetty nostaa sitä vähän ylemmäs. Mutta näin tuskin on?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ns järkevä selitys asialle olisi se, että LVI olisi tehty ensin, jolloin olisi huomattu, että teksti jää maantasosta katsottuna osittain siiven taakse, jolloin olisi päätetty nostaa sitä vähän ylemmäs. Mutta näin tuskin on?

-LVA on taidettu maalata ensin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Helou ! Uusi kuvaaja ilmoittautuuu foorumille ! Pari kuvaa olen oulun päässä jo räpännyt, mutta käytännössä aloittanut harrastuksen nyt muuton yhteydessä tänne pääkaupunkiin. Tässä parit vastavalo räpsyt tältäpäivältä. Toivottavasti nämä ei oo niitä iha järkyttävämpiä alotuskuvia. Ja spesiaali kiitokset Simulan Wiljamille muokkausvinkeistä ja avusta !!

 

VP-BUK

[ attachment removed / expired ]

 

G-EUYD

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei lainkaan järkyttäviä. Aeroflotissa saisi olla hitusen enemmän terävyyttä.  :thmbup:

 

Kiitos paljon vinkistä ! Näitä arvokkaita vinkkejä juuri tarvitsen  :) !

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuotanoin... Olin ensimmäistä kertaa kuvaamassa laskeutuvia, kun Icelandair B757 onnistui yllättämään mut puskista ;D Kamera oli manuaalimoodissa ja huikea ylivalotus päällä. Ei auttanut muuta, kuin osoittaa putki konetta kohti ja antaa palaa.

 

Kuva on kroppaamaton. Highlighteja hieman hillitty lightroomissa. Näyttää overiksi vedetyltä editoinnilta, mutta kyseessä tosiaan virhesäädöt kamerassa. Kerrankin onnistui rajaus (omasta mielestä) nappiin, niin eikös valotus mene metsään :)

 

TF-FIR:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutamia räpsyjä perjantailta.

 

VP-BUN tulossa laskuun 04L:lle:

 

[ attachment removed / expired ]

 

OH-ATD:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällänen lentävä nakkikioski tältä päivältä:

 

Btw, kukas tunnustaa tulleensa NCC:n mäelle silloin, kun olin lähtemässä?   ;)

 

Oliks tuo Aalto Yliopiston tutkimuskone?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla