Guest Falcon 900

Sekalaisia kuvia EFHK:lta

12 184 viestiä aiheessa

  9/27/2012 at 17.02, Patrick Ojanen kirjoitti:

Taisteluunne en nyt sen kummemmin osallistu. Mutta kun ilmaisette mielipiteenne niin perustelut mukaan varsinkin negatiivisessa palautteessa. Tämä siis ihan vaan muistutuksena kaikille.

 

Menee joo typeräksi kettuiluksi, pahoitteluni tästä Maliniemelle, mutta lämmin tervehdys sinne missä asutkaan tämän viestin kirjoittaja, aiheutit mulle just päivän naurut!  :laugh: Meidän pikkumoderaattori Ojanen.

 

Ei tässä mitään, jankkaatte ihan ihmeellisestä asiasta, joten sen voisi kai lopettaa?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  9/27/2012 at 17.08, Ilari R Lehtinen kirjoitti:

Niin neuvotaan monessa oppaassa, muun muassa täällä. http://www.peda.net/verkkolehti/raseborg/lukio/aine/kuvataide?m=content&s_id=14

Helvet.. hitsi, joku insinööri-opas liikkeen valokuvaamiseen 8) Varmasti mielenkiintosta iltalukemista!

Patrick, sinähän muistutat minua itseäni pahimpina aikoinani. Tuukan pikku-moderaattori nimitys sopii oikein hyvin, myös näköjään muissa ketjuissa :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  9/27/2012 at 18.14, Joonas Mustonen kirjoitti:

Helvet.. hitsi, joku insinööri-opas liikkeen valokuvaamiseen 8) Varmasti mielenkiintosta iltalukemista!

Varsinkin kun kyseessä on Raaseporissa lukiolaisia varten tehty opas...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  9/27/2012 at 18.10, Tuukka Pajuniemi kirjoitti:

Menee joo typeräksi kettuiluksi, pahoitteluni tästä Maliniemelle, mutta lämmin tervehdys sinne missä asutkaan tämän viestin kirjoittaja, aiheutit mulle just päivän naurut!  :laugh: Meidän pikkumoderaattori Ojanen.

 

Ei tässä mitään, jankkaatte ihan ihmeellisestä asiasta, joten sen voisi kai lopettaa?

 

 

 

Samaa mieltä taas on foorumilaiset vauhdissa... No ainakin tätä on viihdyttävää seurata ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  9/27/2012 at 18.16, Teemu Kokkonen kirjoitti:

Varsinkin kun kyseessä on Raaseporissa lukiolaisia varten tehty opas...  ;D

En mä kattonu muutakun että se oli joku typerä kaavamainen opas ja se riitti perusteeksi lytätä se ;D Tarkoitus ei ollut puhua pahaa insinööreistä, vaan lähinnä vertasin kuin tylsältä tuo vaikutti.

  Lainaa

"Fightforum"  ;D

Tervetuloo, ollaan kohta kaikki bannilla :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tajua miksi tuosta pitää vääntää, ohan tuo nyt sanomattakin niin järkyttävä rajaus kuin olla ja voi. :o

 

Toimiiko, häh?? :P Joo ihan eri kuvakulma, so? Yhtä hirveä rajaus eikä toimi pätkän vertaa.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mitään turhia rajauksia tai muuta muokkausta tarvita, kuva vain ulos sellaisena kuin se on otettu.

 

 

Airliners.netissäkin on jo ihan riittävästi tiukkaan rajattuja sieluttomia kuvia joissa ei näy missään mitään joka tekisi kuvasta elävämmän ja sitoisi sen johonkin paikkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liikkeen tuntu kyllä parantui hieman tässä tapauksessa, kun keulan puolelle jätti hieman enemmän tilaa.

Mutta kuinka sideshot rajataan diagonaalisesti? ;D Any way! Ei toi keskittämätön läpi mene mihkään kuvasivustolle :P

N727FD

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Antoisaa keskustelua taas näkemyksistä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tuo A300 on nyt aika helppo tapaus kuitenkin. Enemmän pohdittavaa olisi esim MD-80 tai joku muu takatuuppari, jossa koko kone tiukasti rajattuna näyttää olevan kuitenkin ruudun sivulla. Tasapainoisemmalta sen saa näyttämään jättämällä tilaa nokan eteen, tai leikkaamalla osan korkeusperäsimen ja vakaajan jättöreunasta pois.

 

Tässä myös nopea parivertailu.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep. Hankalia ovat nuo. Itse sommittelisin, ehkä kuitenkin väljästi ennemin, kuin lähtisin poistamaan koneesta mitään  :)

Tulee muuten liian ahdistava mielestäni noin, mutta toki tasapainoisempi, kun tuo ensimmäinen. Makuasioita nämäkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  9/27/2012 at 18.43, Janne Pellikka kirjoitti:

Liikkeen tuntu kyllä parantui hieman tässä tapauksessa, kun keulan puolelle jätti hieman enemmän tilaa.

 

Vielä olisit voinut rajata runkoa alemmaksi. Ei se kuva ole silloin tasapainossa pystysuunnassa (tai ainakin harvoin on), jos runkoputki on keskellä kuvaa. Kyllä tuossa nyt on elementtien tasapaino kovin ylhäällä, kun alalaidassa on niin paljon tyhjää asfalttia...

 

  Lainaa
Mutta kuinka sideshot rajataan diagonaalisesti? ;D Any way! Ei toi keskittämätön läpi mene mihkään kuvasivustolle :P

 

On se vaan niin helvetin hieno asia, että tuo ei onneksi ole mikään kriteeri hyvälle kuvalle!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  9/28/2012 at 04.16, Patrick Ojanen kirjoitti:

Noniin pikkumode Ojanen tulee taas tähän välii joten eiköhän tän p*skan jauhannan voisi jo lopettaa ja laittaa kuvia?

 

Ehkä on parempi, että sitten et puutu täyspäisten asioihin  :laugh: Tämä on keskustelupalsta, ja toisinaan kuvat herättävät keskustelua...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  9/27/2012 at 17.48, Mikko Maliniemi kirjoitti:

Ehkä typerintä, mitä kuvaaja voi tehdä, on vetää vain joidenkin "opusten" mukaan. Jokainen kuva on kuitenkin yksilö, ja liikkuvissa lentsikkakuvissakin se tyhjän jättäminen nokan puolelle on täysin riippuvainen kuvasta. Kuten myös se, paljonko sitä tilaa sitten tarvii...

 

Mutta eikö olekin totta että yleensä liikekuvissa (ei lentokone) pitää olla vähän tilaa liikkeen edessä?  ;) Toi linkki nyt vaan oli eka joka sattui löytymään.

Näin kertoi Scott jopa Suuressa Digikuvauskirjassaan.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kirjoissa olevia ohjeita ja sääntöjä ei minun mielestä pidä pitää minään absoluuttisena totuutena. :) Sitäpaitsi jos niitä orjallisesti noudattaa, kuvista alkaa tulla tylsiä. Säännöthän on tehty rikottaviksi, ainakin tässä tapauksessa  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  9/28/2012 at 05.30, Ilari R Lehtinen kirjoitti:

Mutta eikö olekin totta että yleensä liikekuvissa (ei lentokone) pitää olla vähän tilaa liikkeen edessä?  ;)

 

Kyllä tähänkin poikkeuksensa löytyy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä että nykyään voidaan keskustella asioista, sitä vartenhan nämä foorumit ovat!  :thmbup:

 

Tollanen picture foto väliin, pulu ponnistelee ilmaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Nyt sitten kommenttia!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  9/28/2012 at 10.49, Santeri Saikkonen kirjoitti:

 

Tollanen picture foto väliin, pulu ponnistelee ilmaan.

 

 

Tosi jees kuva ! Et pilannu mun silmään tota kuvaa sillä että oisit rajannu sen iha ääriviivoja pitkin. Tosi jees !

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun täällä nyt on kiivas rajauskeskustelu meneillään, teki jotenkin mieli sorkkia tuota Santerin kuvaa. Sorry, kun näin menin tekemään ilman lupaa, vaan teinpä kuitenkin. Aika harvoin näissä nykymaailman lentokonekuvissa on liikaa ilmaa ympärillä, mutta tuossa ollaan jo siinä rajamailla. Vanhana DC-9 -aikakauden kasvattina se näytti heti mielestäni potentiaaliselta johonkin tuon suuntaiseen, kuin toteutin, joskin sitä sommittelua olisi voinut vähän vielä viilatakin. Pointtina kuitenkin siirtää konetta reippaasti alas ja myös hiukka etupainotteiseksi, jolloin rungon etuosa osuu kutakuinkin kultaiseen leikkaukseen sekä turha nurmikko ja reunukset häviävät. Taivasta saakin olla enemmän mukana. Saatan tietysti olla väärässä, mutta nähdäkseni tilaa on edelleen, nokka ei ole läheskään kiinni reunassa ja koko hommassa on vähän enemmän munaa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

-A-

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän käyttötarkoituksesta riippuen mun mielestä Santerin originaali on jopa toimivampi. Kyllä mulla tuossa Antin versiossa nyt tökkää se, että alalaitaa on vedetty hieman liian tukkoon ja koneelta häviää ikäänkuin tila ponnistaa. Homma olisi taas kuitenkin ihan eri, jos myös vasemmasta laidasta vedettäisiin nyt tyhjät pois, jopa ihan siivenkärkeen saakka. Silloin kuvaan tulisi sitä "potkua". Ja samalla päästäisiin eroon myös tuosta oikealle kaatuvasta vaikutelmasta, minkä Antin rajaus sai aikaan. Nyt se näyttää jotenkin siltä, kuin koneen nokka olisi rysähtämässä takaisin kiitotien pintaan. Tätä vaikutelmaa ei Santerin originaalissa ole...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suattaapihan tuo olla noinnii. Tarkoitus oli saada sitä oikealle kaatuvaa fiilistä, mutta ei niikään alas- vaan eteenpäin vievänä voimana :) Ehkäpä hait jotain tuommoista ajatusta? Alapuolen tukkoisuus on kuitenkin vähän katsojan silmässä. Jos konetta nostaa yhtään tuosta ylemmäs, se muna taas katoaa ja jalo leikkaus myös...

 

[ attachment removed / expired ]

 

-A-

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
  9/28/2012 at 12.05, Antti Laukkanen kirjoitti:

Ehkäpä hait jotain tuommoista ajatusta? Alapuolen tukkoisuus on kuitenkin vähän katsojan silmässä. Jos konetta nostaa yhtään tuosta ylemmäs, se muna taas katoaa ja jalo leikkaus myös...

 

Ehkäpä. Paras versio so far. Eikä se tuosta paljon enää varmaan muuttuisikaan :) Jännä juttu, miten nokka ei enää olekaan tussahtamassa tonttiin, eikä alaosa enää ahdista, vaikka ainoa mitä taisi tapahtua, oli tuo vasemman laidan "kiristys"?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla