Kirjoitettu Syyskuu 29, 2012 Siinähän on selkeästi kuvaaja liukastunut kiveltä tai tippunut puusta juuri kuvanottohetkellä, ja täten on täytynyt jättää horisontti oikaisematta, jotta saa edes jotenkin järjellistä croppia aikaiseksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2012 "Horisontti mies" iski taas! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2012 Mäkin innostuin leikkimään kuvan käsittely ohjelmalla Jos (kun) näette virheitä niin voisitteko vähän neuvoa minua Joo. Kuvankäsittelyohjelma on yhdyssana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2012 E: Ja mistä näät että on pölyä kennolla? Kuvissa on oikeassa reunassa pölypallo. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Joo. Kuvankäsittelyohjelma on yhdyssana. Ohhoh. My bad Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Aika harmaaksihan se eilen meni ja taisihan sitä joku tippa vettäkin tulla. OH-LQE [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Jännän jutun näin eilen cargoilla. OO-TAJ On näemmä poistanut TNT:n värinsä ja nyt ihan valkosena koko kone? Isäni on töissä Helsinki-Vantaan lentokentällä ja kertoi vähän aikaa sitten että on kuullut huhuja että UPS on ostanut TNT:n? Onko tämä totta? Jos on niin oiskohan mahdollisesti tämämän syynä se että laitettaisiin tämä kone nyt sitten UPS:n väreihin? No sitä saa miettiä vähän aikaa.. ??? Tässä kuva [ attachment removed / expired ] Juu tiedän ei ole kuva mikään paras mahdollinen ja on varmasti parempia mutta näytän vaan.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,102842.0.html http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,104230.msg1391909.html#msg1391909 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,102842.0.html http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,104230.msg1391909.html#msg1391909 Juuri näin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Tuohon ilmiöön on tullut törmäiltyä itsekin. Kertokaas viisaammat mistä pinkkivalo ilmiö johtuu ja miten sen voi poistaa... Sanoisin, että väriaberraatio eli kromaattinen aberraatio. Halvoilla objektiiveilla aloitusaikoina kun itsekin kuvailin, purppuran väristä mössöä oli koneiden "ääriviivat" ja valot täynnä.. Sama ongelma oli oikeastaan kaikkialla tuolloin, kuvasin sitten mitä tahansa. Kohdissa joissa erittäin kirkas ja erittäin tumma liittyvät. Laatulaseilla tätä ongelmaa ei ilmennyt. Pyydän, että joku korjaa jos olen aivan väärässä. Tuukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 http://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4riaberraatio Canonin digital photo professional- ohjelmassa on erillinen "Cromatic noise reduction" mikä vähentää arrebaatiota ja kuvankäsittelyohjelmistakin se löytyy esim. Paint shop pro x4:ssa on "Punareunaisuuden poisto." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Kuvissa on oikeassa reunassa pölypallo. Eiköhän noi yleensä ole "kakkaa linssissä" eikä "pölyä kennolla" Ei mulla ole kennolla mitään rojua, mutta linssit on joksus hurjassa kunnossa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Eiköhän noi yleensä ole "kakkaa linssissä" eikä "pölyä kennolla" Ei mulla ole kennolla mitään rojua, mutta linssit on joksus hurjassa kunnossa... Mutta kyllä tässä tapauksessa taitaa olla likaa kennolla. Tuolta se ainakin minulla näyttää.. Likaisista linsseistä ei oo tullu mitään tuommoista täplää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Sunnuntailta OH-LTR [ attachment removed / expired ] YL-LCD [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Nyt pisti Jarmo upeat kuvat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 EFHK tänään aa tee är [ attachment removed / expired ] Pitkästä aikaa bongasin Berliinin Pojottimen [ attachment removed / expired ] Lussuuuuhhhhwww [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Nörtti-ilves [ attachment removed / expired ] Embraerh [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Ja vielä kerran A330 loppuun... [ attachment removed / expired ] ... [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Jarmolta hyvät kuvat. Mikolta on parempaakin nähty. Karseeta katseltavaa? Lähes kaikki kuvat aivan liian vaaleita. Kontrastin puutetta ym. Smart Lynx on lähellä todellisuutta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Muutama oma yritys tältä illalta. Pilvillä ja ilman. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Kiitos paljon kommenteistanne! Tälläiset kriittiset kommentithan rakentavat, joten näitä(kin) on kiva lukea. Miten rajauksista voisi Tuukka tehdä parempia? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Fixu ilves täältäkin YL-LCD A320 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 OH-LCD [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Kiitos paljon kommenteistanne! Tälläiset kriittiset kommentithan rakentavat, joten näitä(kin) on kiva lukea. Miten rajauksista voisi Tuukka tehdä parempia? Meikä ehti poistaa jo viestin välistä, mutta nopeena huomasit sen. Kuitenkin, onhan nää rajausjutut ollu pinnalla paljon ny viimeaikoina, mutta edelleen mun mielestä esim. noi sideshot kuvat ei tulis olla noin tiukasti perästä rajattuja. Melkein lähtee pala pyrstöstä pois ja edessä väljää, mutta sehän on mun oma mielipide vain. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2012 Miko hei! Suurinn osa noista sun kuvista on kuvattu väärillä suljinajoilla. Berlin 1/200, joku 1/125 jne. Liian nopeita kunnon spannaukseen, liian hitaita kunnon kuviin. Toi välimaasto tekee kuvista epämiellyttäviä katseltaviksi. Ainakin mun mielestä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 1, 2012 Eiköhän noi yleensä ole "kakkaa linssissä" eikä "pölyä kennolla" Ei mulla ole kennolla mitään rojua, mutta linssit on joksus hurjassa kunnossa... No ei! Linssipaska ei näy tuollaisina pienehköinä "kiinteinä pisteinä", vaan korkeintaan epämääräisinä sumentavina laikkuina, jos sellaisinakaan. Ps. Ja sulla on takuulla kennolla rojua. Sinä et ole yhtään erilainen sen suhteen, kuin kaikki maailman muutkaan digijärkkärikuvaajat... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 2, 2012 Yksi viime kerralta kun kentällä tuli käytyä. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla