Guest Falcon 900

Sekalaisia kuvia EFHK:lta

12 190 viestiä aiheessa

Tänään Vantaalla:

Hieman vastavalo  ::)

[ attachment removed / expired ]

Fiilistelyä @ EFHK

8)

OneWorld bussi lähti jonnekkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutamia tältä päivältä:

OH-ATJ

D-AIPW ja postikorttikuva :D

OH-LKN

OH-LXK

OH-LVF landing

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt muutama lisää tältä päivältä.  :-[

D-ABLD:

PH-BXC:

OK-GEA:

OH-LKN

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkäslaisella kalustolla/asetuksilla kuvattu? Todella hyvä shotti. :thmbup:

Kiitti  :)

Nikon D80

1/80

F2.8

ISO 500

Noilla mentiin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti  :)

Nikon D80

1/80

F2.8

ISO 500

Noilla mentiin

Dodii, kyllä se ois kiva toi 2.8 putki... mulla kanssa D80 mutta normi 70-300VR ja ammuin 1/100 isoimmalla mahdollisella aukolla ja ISO oli ties mitä ja laatu aivan percstä... voin laittaa vielä kuvan kunhan ehdin ottaa ne koneelle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja Kuvia. :thmbup:

Varsinkin Eetin eka vastavaloshotti ja Tonilta Air Berlin ja CSA erottuvat jotenkin edukseen. Eipä muissakaan paljoa valittamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä meikäläisen sutut tuosta Condorista <3 :P

f2.8 ois kiva... 8) Noo, kyllä se vielä joskus sattuu eteen paremmallakin kelillä ja paremmassa paikassa... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikko on näköjään kuvannut eri aikaan kun sillä on noin valosaa vielä  ;D Tod hieno kuva 8)

Milläs kameralla/lasilla Mikko kuvailee?

Mietin jos joskus sattus olemaan sopivasti ylimäärästä tilillä jos sijottas tohon 2.8 lasiin... NIKKOR AF-S VR 70-200/2.8G IFED ::) Että riittääköhän tollanen 200mm...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi kuva on otettu just sillä Nikonin omalla 70-200mm f2,8. Runko vähän kehno vaan (D80). Joku D3 samalla lasilla, niin johan ois peli! 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi kuva on otettu just sillä Nikonin omalla 70-200mm f2,8. Runko vähän kehno vaan (D80). Joku D3 samalla lasilla, niin johan ois peli! 8)

No kyllä näköjään kannattas sijottaa kun tollasta jälkeä saa :thmbup: Tai sitten se on kuvaajasta kiinni ;D Mulla kans toi D80 mutta tosiaan se 70-300VR vaan... pien ero noihin mun kuviin :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä näköjään kannattas sijottaa kun tollasta jälkeä saa :thmbup: Tai sitten se on kuvaajasta kiinni ;D Mulla kans toi D80 mutta tosiaan se 70-300VR vaan...

Ei se kyllä paljoo kuvaajasta oo kiinni. Ero on noilla kahella putkella ihan huima! Oikeen yllätyin sen valovoiman tuomaan suorituskykyyn silloin aluksi.. Ku mun 70-300mm meni juntturaan, niin oli pakko saaha joku "korvaava" putki heti ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Full frame + Nikkor 70-200 on tosiaankin loistava "combo", vaikka maailman (pixel peeper-)foorumeilla itketäänkin ko. putken täyden aukon huonoa reunapiirtoa maisemakuvauksessa D3/D700 kanssa  :laugh:. Ainut harmittava asia on, että FF:llä 200mm ei tunnu riittävän konekuvaukseen alkuunkaan (200mm oli kroppirungollakin tietyissä tilanteissa lyhyt!), mikä tietysti jossain vaiheessa johtaa jonkun pitemmän putken, tai mahdollisesti telejatkeen, ostoon, kun ei viitsisi ampua koneita crop modella koko ajan. Tosin uuden osto ei tule varmaan kyseeseen vielä vähään aikaan.. pysyy vaimokin tyytyväisenä  :thmbup:

70-300VR on kehuttu lasi, mutta itsekin huomasin ison eron sen ja 70-200 VR:n välillä, siis nimenomaan optisesti. Rakenteeltaanhan ne ovat myös aivan eri planeetalta.

Olisko Sigman 150-500 tai 120-400 hyvä.. pimeitähän noi on, mutta saisi kuvanvakaajan. Joitain kuvia oon nähnyt tolla 150-500 + D700 -yhdistelmällä ja ihan hyviltä näytti. Täällä taisi olla jossain vaiheessa juttua ainakin noista Sigmoista; eikö MH sulla ole 150-500?

Mutta joo, on tämä niin sikakallis harrastus, että hirvittää. Elämä on  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo Sigmat kannattaa testata omalla rungolla ennen ostopäätöstä, jos vain on mahdollista.

Zoomit joissa on laaja polttovälialue, saattaa tehdä rajujakin vääristymiä varsinkin polttovälialueiden ääripäihin. Sigmoista ei itsellä ole kokemusta.

Mutta jos toimii, niin siitä saa kohtuuhinnalla opiskan.

Jos hinta ei hirvitä niin Nikonillahan on f/4 valovoimainen 200-400.

Tai jos haluat maksimoida kuvanlaadun, niin runkoon kiinni joku kiinteäpolttovälinen f/2.8 kanki ja siihen tarvittaessa telejatke.

Itse käytän paljon D3:n kaverina AF-S 300 F/2.8 VR:ää ja siinä joskus jatkeena TC-14E II. Hyvin on toiminut.

Jos liikut joskus EFHK:lla samaanaikaan, voit testata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo Sigmat kannattaa testata omalla rungolla ennen ostopäätöstä, jos vain on mahdollista.

Zoomit joissa on laaja polttovälialue, saattaa tehdä rajujakin vääristymiä varsinkin polttovälialueiden ääripäihin. Sigmoista ei itsellä ole kokemusta.

Mutta jos toimii, niin siitä saa kohtuuhinnalla opiskan.

Jos hinta ei hirvitä niin Nikonillahan on f/4 valovoimainen 200-400.

Tai jos haluat maksimoida kuvanlaadun, niin runkoon kiinni joku kiinteäpolttovälinen f/2.8 kanki ja siihen tarvittaessa telejatke.

Itse käytän paljon D3:n kaverina AF-S 300 F/2.8 VR:ää ja siinä joskus jatkeena TC-14E II. Hyvin on toiminut.

Jos liikut joskus EFHK:lla samaanaikaan, voit testata.

Sigmoissa taitaa olla enemmän yksilökohtaista vaihtelua kuin esim. Nikkoreissa, mutta itse olen ollut tyytyväinen Sigmoihini (kokemusta kolmesta). Varmaan on niinkin, että netissä kaikki huhut saa "nettiextraa" ja kärpäsestä kasvaa härkänen. Tiedä häntä.

Toi 200-400 olis kyllä maanmainio, mutta hintaa on aivan liikaa :thmbdn: varsinkin nyt kun on tullut sijoitettua pieni omaisuus uuteen kameraan, ja putkeenkin. Nikkorin 300mm f/4 AF-S olisi hinnaltaan vielä suht siedettävä, mutta siihenkin melkein tarvisi jatkeen, ja lekokuvauksessa preferoisin muutenkin mieluummin ehkä zoomia. Siis polttovälialueen kannalta, primethan on lähes poikkeuksetta optisesti parempia.

Mutta jos törmätään, testaisin kyllä mielelläni 300mm f/2.8 VR-putkea!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paras kuva tästä tähän mennessä..  :D

Milloinkas tuo lentelee? Näin sen eilen illalla terminaalilla kun kävin kuvaamassa tota Condoria... Vois käydä tuota metsästämässä joku päivä kun huomenna käyn ostamassa ton f2.8 glasin niin käy samalla koittamassa mihin tuo pystyy... 8)

Lentääkö joka päivä tuo?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Milloinkas tuo lentelee? Näin sen eilen illalla terminaalilla kun kävin kuvaamassa tota Condoria... Vois käydä tuota metsästämässä joku päivä kun huomenna käyn ostamassa ton f2.8 glasin niin käy samalla koittamassa mihin tuo pystyy... 8)

Lentääkö joka päivä tuo?

Lentelee kaikkina muina päivinä, paitsi torstaina. Tosin perjantait ja lauantait ovat ainoat päivät jolloin on mahdollisuus kuvata edes jonkulaisessa valossa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla