Petri Lehtovirta

Flybe Finland muuttaa nimensä > Nordic Regional Airlines

80 viestiä aiheessa

Finnair Oyj      Pörssitiedote     30.11.2015 klo 14.15

 

Yrityskauppa, jossa Finnair myy 60 % Nordic Regional Airlines AB:n osakkeista StaffPoint Holding Oy:lle ja Kilco Oy:lle, on toteutunut tänään. StaffPointin omistusosuus yhteisyrityksestä on 45 %, Kilcon 15 % ja Finnairin 40 %.

 

Finnair on julkaissut kaupasta pörssitiedotteet 4.11.2015 ja 19.11.2015.

 

Finnair Oyj

 

Viestintä

 

Lisätiedot:

 

http://www.finnairgroup.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
7.5.2016 at 22.05, Pekka Sonninen kirjoitti:

Todella tylsä livery  :thmbdn:

No eipä tarvinnut kauaa sitä katsella. Pian näette ekan Norran ATR:n uusilla penkeillä ja Finnairin liveryllä.

Maria

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5.5.2019 at 19.10, Maria Korhonen kirjoitti:

No eipä tarvinnut kauaa sitä katsella. Pian näette ekan Norran ATR:n uusilla penkeillä ja Finnairin liveryllä.

Maria

Nyt on Norran Instagramissa kuvia uudistuneesta OH-ATI:sta: 

 

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistähän johtuu että laskeutumistyyli on erilainen (Norralla) laskeuduttaessa maakunnan kentälle kuin Helsinkiin? Esimerkiksi Kajaaniin laskeudutaan lähes syöksyen, verrattuna laskeutumisessa toiseen suuntaan. Helsinkiin laskeuduttaessa on kyyti "lähes" siedettävä. Muutenkin vaikuttaa poikasilta puikoissa nämä Norran vispiläkoneiden ns. lentäjät. 

Muokattu: , käyttäjä: Timo Karppinen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
12 minuuttia sitten, Timo Karppinen kirjoitti:

Mistähän johtuu että laskeutumistyyli on erilainen (Norralla) laskeuduttaessa maakunnan kentälle kuin Helsinkiin? Esimerkiksi Kajaaniin laskeudutaan lähes syöksyen, verrattuna laskeutumisessa toiseen suuntaan. Helsinkiin laskeuduttaessa on kyyti "lähes" siedettävä. Muutenkin vaikuttaa poikasilta puikoissa nämä Norran vispiläkoneiden ns. lentäjät. 

Siellä tosiaankin on harjoittelevat poikaset lentelemässä. Parempi että olisi vähintään viisikymppisiä aikuisia miehiä, niin ei tultaisi syöksyen Kajaaniin ja loivasti Helsinkiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
22 minuuttia sitten, Juha-Matti Lavonen kirjoitti:

Eiköhän nämä "poikaset" lennä siinä missä muutkin.

Ei siltä vaikuta. Ja ne vispilät moottoreina....

Muokattu: , käyttäjä: Timo Karppinen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Timo Karppinen kirjoitti:

Mistähän johtuu että laskeutumistyyli on erilainen (Norralla) laskeuduttaessa maakunnan kentälle kuin Helsinkiin? Esimerkiksi Kajaaniin laskeudutaan lähes syöksyen, verrattuna laskeutumisessa toiseen suuntaan. Helsinkiin laskeuduttaessa on kyyti "lähes" siedettävä. Muutenkin vaikuttaa poikasilta puikoissa nämä Norran vispiläkoneiden ns. lentäjät. 

Vaikken ole kajjaanissa koskaan käynyt voisin  kuvitella, että liikenteen vähyydestä johtuen tullaan mahdollisimman kauan kovaa ja korkealla, taloudellinen tyhjäkäyntiliuku finaaliin ja laskuun. Vantaalla taas muusta liikenteestä johtuen porrastetaan hieman rauhallisemmin alas. 

Norra & ATR on varmasti monelle valmistuneelle liikennelentäjälle se ensimmäinen työpaikka. Mitä siihen vaaditaan, ikää 20-21 vuotta? 

Ihan näin maallikon silmin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
20 minuuttia sitten, Timo Karppinen kirjoitti:

Eikös se ole aika selvää, että ATR:n lentäjät on kokemattomiampia kuin A350 tai muut suihkukoneiden lentäjät?

Ei.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
23 minuuttia sitten, Timo Karppinen kirjoitti:

Eikös se ole aika selvää, että ATR:n lentäjät on kokemattomiampia kuin A350 tai muut suihkukoneiden lentäjät?

Keskimäärin ehkä kyllä. Ja saattavat tehdä parissa viikossa saman verran laskeutumisia, kuin ison bussin lentäjä tekee vuodessa.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Timo Karppinen kirjoitti:

Mistähän johtuu että laskeutumistyyli on erilainen (Norralla) laskeuduttaessa maakunnan kentälle kuin Helsinkiin? Esimerkiksi Kajaaniin laskeudutaan lähes syöksyen, verrattuna laskeutumisessa toiseen suuntaan. Helsinkiin laskeuduttaessa on kyyti "lähes" siedettävä. Muutenkin vaikuttaa poikasilta puikoissa nämä Norran vispiläkoneiden ns. lentäjät. 

Loiva liuku turbiinikoneella on epätaloudellinen ja aikaavievä. Haluatko maksaa lipustasi enemmän, jotta lentorata olisi loivempi sekä saastutus ja lentomelu suurempaa?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
18 minuuttia sitten, Harri Laitinen kirjoitti:

Vaikken ole kajjaanissa koskaan käynyt voisin  kuvitella, että liikenteen vähyydestä johtuen tullaan mahdollisimman kauan kovaa ja korkealla, taloudellinen tyhjäkäyntiliuku finaaliin ja laskuun. Vantaalla taas muusta liikenteestä johtuen porrastetaan hieman rauhallisemmin alas. 

Norra & ATR on varmasti monelle valmistuneelle liikennelentäjälle se ensimmäinen työpaikka. Mitä siihen vaaditaan, ikää 20-21 vuotta? 

Ihan näin maallikon silmin...

Käsi ylös kuka haluaa "lapsen" kyytiin lentokoneessa? Sinne kuuluu ainakin kapteeniksi kokenut aikuinen ammattilainen. Viime sunnuntain lennolla oli molemmat alle 30 vuotiaita. Ainoa aikuismainen (yhteinen) piirre oli heidän partansa. Edellisellä kerralla taas ensimmäiset maahan osuneet renkaat oli oikea päälaskuteline ja nokkapyörä - samanaikaisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
6 minuuttia sitten, Timo Karppinen kirjoitti:

Käsi ylös kuka haluaa "lapsen" kyytiin lentokoneessa? Sinne kuuluu ainakin kapteeniksi kokenut aikuinen ammattilainen. Viime sunnuntain lennolla oli molemmat alle 30 vuotiaita. Ainoa aikuismainen (yhteinen) piirre oli heidän partansa. Edellisellä kerralla taas ensimmäiset maahan osuneet renkaat oli oikea päälaskuteline ja nokkapyörä - samanaikaisesti.

Mistä tiedät,että kosketus tapahtui noin ja mitä kummallista siinä oli,syntyikö mielestäsi vaaratilanne?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
7 minuuttia sitten, Jaakko Männistö kirjoitti:

Mistä tiedät,että kosketus tapahtui noin ja mitä kummallista siinä oli,syntyikö mielestäsi vaaratilanne?

Syntyi ja sen paljon lentävänä myös tuntee kun koneen kallistus tulee toiselle puolelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
7 minuuttia sitten, Timo Karppinen kirjoitti:

Syntyi ja sen paljon lentävänä myös tuntee kun koneen kallistus tulee toiselle puolelle.

Täsmennätkö vielä tuota vaaratilannetta? Huomasitko olisiko tuulella kenties ollut jotain osuutta tapahtuneeseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 minuuttia sitten, Jaakko Männistö kirjoitti:

Täsmennätkö vielä tuota vaaratilannetta? Huomasitko olisiko tuulella kenties ollut jotain osuutta tapahtuneeseen?

Oli kyllä, mutta sen lentokäsiala oli se huolettavin. Yleensähän se kompensoidaan sillä kulmalla missä tullaan laskuun, suhteessa kiitotiehen,  (sori termit ei hallussa) ja oikaistaan sitten kentälle tultaessa. Istuin itse siinä oikeanpuoleisella ikkunapaikalla ja siiven pää ei ollut kovinkaan kaukana maasta tuossa laskeutumisessa. Lähelläkään vaakatasoa se kone ei ollut.

Muokattu: , käyttäjä: Timo Karppinen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tämä keskustelu ei myöskään liity otsikon aiheeseen mitenkään. Eli lopetellaanpa tämä off-topic tähän.

 

(p.s. iällä ei ole merkitystä (atpl-lupakirjavaatimus on kai 21v edelleen), vaan liikennelentokoneen kapteeniksi pääsee soveltuvuuden, kokemuksen ja koulutuksen kautta. Finnairillakin on kippariksi suihkukoneeseen päässyt alle kolmekymppisenä...)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 minuuttia sitten, Sami Puro kirjoitti:

Ja tämä keskustelu ei myöskään liity otsikon aiheeseen mitenkään. Eli lopetellaanpa tämä off-topic tähän.

Lopetellaan joo. Mutta ihan mielenkiintoista kuitenkin,aito ja täysverinen maallikkokin uskaltaa ottaa kantaa ja jopa kyseenalaistaa! Jatkahan Timo lentomatkusteluasi vaan,kyllä se siitä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Timo Karppinen kirjoitti:

Käsi ylös kuka haluaa "lapsen" kyytiin lentokoneessa? Sinne kuuluu ainakin kapteeniksi kokenut aikuinen ammattilainen. Viime sunnuntain lennolla oli molemmat alle 30 vuotiaita. Ainoa aikuismainen (yhteinen) piirre oli heidän partansa. Edellisellä kerralla taas ensimmäiset maahan osuneet renkaat oli oikea päälaskuteline ja nokkapyörä - samanaikaisesti.

Jos vaihtoehtona on sinun asenteella oleva keski-ikäinen, tai sitten 25- vuotias parivaljakko, niin paljon mielummin ne nuoremmat. Itse tässä 40- vuoden kynnyksellä en voi kuin hämmästellä omallakin duunipaikalla, miten paljon on niitä 50+ ikäisiä miehiä, jotka luulee osaavansa ja tietävänsä kaiken, mutta oikeasti juuri he tekevät eniten mokia.

Mutta joo, tässäpä tämä näiltä osin.

Muokattu: , käyttäjä: Timo Lampi
4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavaa ikärasismia täällä. Se 20v pojankloppi voi olla paljon pätevämpi kuin 50v kaiken nähnyt....

 

Mutta itse ketjuun tuo finskin maalaus on ainakin omaan silmään siistimpi kuin norran ja sopii hyvin tuohon koneeseen.

Mikäs aikataulu on noiden loppujen koneiden suhteen ja tuoko tuo penkkiuudistus mitään iloa matkustus mukavuuteen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Timo Karppinen kirjoitti:

Syntyi ja sen paljon lentävänä myös tuntee kun koneen kallistus tulee toiselle puolelle.

Jutuistasi päätellen et ole paljon lentävä henkilö.

Onpa taas juttua::)

 

Maalaus on hieno.

Muokattu: , käyttäjä: Mikko Salminen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään