Mikko Autio

ATPL(A) Etäteoriakurssi vai?

8 viestiä aiheessa

Hei!

Allekirjoittanut on suunnittelmassa uraa ammatti-ilmailuun.

Alkuun haussa ATPL(A)-(etä)teoriat.

Kotimaisia ja ulkomaisia vaihtoehtoja on käyty useita läpi internetistä. Muutamaan kotimaiseen ATPL(A)-etäteoriakurssin tarjoajaan on oltu yhteydessä ja vierailtu jopa paikan päällä. Kuitenkaan perästä ei mitään kuulu, vaikkakin luvataan... Muutama toimija ei ole useampaankaan sähköpostiin vastannut ollenkaan, ilmeisesti kysyntää on tarpeeksi?

Työskentelen "oikeissa" päivätöissä, tehden vuorotöitä syklillä 2viikkoa töitä- viikko vapaata. Tämä antaisi mahdollisuuden osallistua Suomessa (mikäli jossain järjestetään) myös luokkaopetukseen. Puhtaassa etäteoriakurssissahan istutaan paikanpäällä vain pakolliset lähijaksot + tasokokeet.

Kustannusten laskutavasta riippuen kallistun milloin suomalaisen ja milloin ulkomaisen tarjoajan puoleen. ATPL(A)-kokeethan voi tehdä Suomessa tai vaikka Virossa, vaikka kurssin kävisi ulkomailla.

Olisiko teillä suositella erityisesti jotain?

Omaan siis;

PPL(A)+NF+FI (Lapl only toistaiseksi)

+ UL+FI.

Lentokokemusta kaikenkaikkiaan n. 600h, joista puolet Ultralla(200h UL-opena)

Sekä sitä "oikeaa" peltikone tiimaa noin 350h, joista PIC yli 200h, Opettajana n. 25h+.

Täten esim. CPL-lentokurssin vaatimukset näiltä osin täyttyvät.

Lentokoulutukseen taitaakin Diamond Flight Academy tarjota parhaan hinta/laatu/kesto suhteen.

- Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokoulutukseen taitaakin Diamond Flight Academy tarjota parhaan hinta/laatu/kesto suhteen.

Valitettavasti en pysty ottamaan kantaa varsinaiseen kysymykseen ATPL-teorioista, mutta oman kokemukseen vuodelta 2010 perustuen voin suositella Diamond Flight Academya. Tosin suoritin siellä vain ME-IR:n(kahdessa viikossa) ja moni asia on voinut tietenkin muuttua viidessä vuodessa, mutta omat kokemukseni olivat hyvät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Air Bartolini on Puolassa hyvässä maineessa. Itse on ole käynyt, mutta useita tuttuja on sieltä valmistunut, ja ovat olleet kaikki tyytyväisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse luin Bristolin etäteoriat vuosi sitten. Tein tosin H-puolelta, mutta hyvin pitkälle sama setti. Voin suositella erittäin lämpimästi. Hinta matkoineen, asumisineen ja kokeineen lienee samaa luokkaa, kuin jos lukisi kurssin Suomessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse luin Bristolin etäteoriat vuosi sitten. Tein tosin H-puolelta, mutta hyvin pitkälle sama setti. Voin suositella erittäin lämpimästi. Hinta matkoineen, asumisineen ja kokeineen lienee samaa luokkaa, kuin jos lukisi kurssin Suomessa.

Laskutavasta riippuen pääsen toki aina eri tulokseen, kumpi sitten on halvempi kotimainen ja ulkomailen kurssin tarjoaja.

Kuitenkin jos palkattomalla vapaalla olen töistä täytyy huomioida mahdolliset ansion menetykset, kun matkustelen ulkomaille lähijaksoille.  Kotimaisella kurssilla saanen vuoroja vaihdeltua, että pääsen lähijaksoille osallistumaan helpommin.

Löytyykö foorumilta Aeropolen ATPL(A) etäteoriakurssin suorittaneita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

Jos ulkomaille suuntaat teoriakurssille niin Briteissä on useampi koulu joilla on vahva kokemus laadukkaiden etäopetuskurssien järjestämisestä.

Lentokoulutuksen suhteen neuvoisin olemaan varovainen. Koulutuksen laatu vaihtelee ympäri Eurooppaa todella paljon. Joissakin kouluissa tarvittavat tunnit lennetään yksinkertaisesti täyteen ilman mitään suurempia opetustavoitteita. Myös toimintamenetelmät saattavat joissakin kouluissa olla kyseenalaisia, vaikka täydellinen tarkastuslistojen käytön puute ammattilentäjien koulutuksessa. Edelliset kommentit eivät toki liity mainitsemaasi kouluun, joka omienkin kuulopuheiden mukaan on laadukas.

Hyvää koulutusta, minne sitten päädytkin.

T. Jyri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laskutavasta riippuen pääsen toki aina eri tulokseen, kumpi sitten on halvempi kotimainen ja ulkomailen kurssin tarjoaja.

Kuitenkin jos palkattomalla vapaalla olen töistä täytyy huomioida mahdolliset ansion menetykset, kun matkustelen ulkomaille lähijaksoille.  Kotimaisella kurssilla saanen vuoroja vaihdeltua, että pääsen lähijaksoille osallistumaan helpommin.

Löytyykö foorumilta Aeropolen ATPL(A) etäteoriakurssin suorittaneita?

Yritin aikoinaan aloittaa CATS Aviationin etäkurssilla, mutta ei tahtonut ajanpuutteen takia saada kasaan tarpeeksi aineita että olisin käynyt lähiopetuksella + tenttaamassa ulkomailla. Tavallaan onneksi Aeropole käytti samat materiaalit joten melko saumattomasti sain aloitettua uudestaan siellä. Ei ole mitään moittimista opetuksesta ja tuesta, hyviä tyyppejä ne kaikki, ja he olivat koko matkalla mukana vaikka minulla venyi projekti kokonaisuudessaan aika pitkäksi. Mutta jokainen etäkurssi vaatii todella paljon vapautta keskittyä asiaan ja kovahkoa kuria jaksaa sekä kertaa tietämys että harjoitella kokeita tarpeeksi, myös silloin kun kysymykset tuntuvat epäasiallisilta :)

t. Patrick

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentovaiheeseen tosiaan tuo Diamond Flight Academy on kiva, käyn siellä vuosittain uusimassa pahvejani. Aikoinaan 2 kuukaudessa talvella ME/IR + CPL.

Etäteorioita kyllä suosittelisin vahvasti ja melkeenpä paikkaa johon pääsee kätevästi. Itse kävin aikoinaan Patrialla heidän kovahkosta hinnastaan huolimatta. Opettajat olivat pääasiallisesti todella hyviä ja alalla kokeneita henkilöitä. Olen ymmärtänyt että varsin moni koulu käyttää opettajina suoraa koulun penkiltä tulleita, joten näillä oppitunneilla ei paljoa mitään kuulla kirjan ulkopuolelta. Kokeet pääsee joo läpi mutta olisi sitä hyvä oppiakkin jotain hyödyllistä.

--

Niko Ikonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään