Niilo Raappana

Windows 7:n lisenssistä

7 viestiä aiheessa

Morjens.

Oon nyt päivittänyt jokuaika sitten windows kympin. Ihan hyvä järjestelmä omasta mielestä.

Kuitenkin pidin enemmän seiskasta jotenkin kun sitä on tullut enemmän käytettyä..

Aattelin päivittää takas seiskaan ehkä, mutta ongelma on tämä: mulla on win7 lisenssi, joka loppuu about vuoden päästä.

Jos mulla on vuoden päästä koneella win7 ja lisenssi loppuu niin mitä sitten tapahtuu? Voiko käyttöä jatkaa vain saamatta uusia päivityksiä vai.. ?

Neuvoa kaipaisin tässä asiassa.

-N

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten se voi loppua... eivät nuo ole määräaikaisia  ::)

Näin se menee.

Jos on vaikka ikivanha Windows 95 asennus-CD, niin sen voi asentaa uudestaan heti. Minulla on Windows 95 CD-levy ja lisenssi. Ym........Windows seiskaan asti on DVD-levyt ja alkuperäiset myyntipakkaukset. No Windows ME taisi olla vielä CD-levyllä, mutta XP oli jo DVD- medialla.

En kumminkaan asenna koskaan vanhenpaan suuntaan. Windows seiskan saa aina takaisin halutessaan asennus-levyn lisenssinumerolla, tai vaikka W7 läppärin pohjan lisenssinumerolla. Vaatii ehkä käyttöjärjestelmälevyjen ja muitten levyjen formatoinnin. Eli asennuksen täysin puhtaalta "pöydältä".

Windows 10 uusimmalla Threshold 2 lisäpäivityksineen on eritäin vakaa ja toimiva käyttöjärjestelmä.

Olen päivittänyt sen nyt meille kahteen Windows 7 koneeseen, sekä kahteen Windows 8.1 koneeseen.

Samoin on "oikeitten" Office myyntipakettien kanssa. Vanhemmatkin versiot toimivat, mutta ovat ehkä huonompia tietoturvaltaan. Tarkoitan jotain Office 95:n aikaa. Niitäkin ostamiani levyjä on varastossa. Löytyy ainakin Word ja Excel..ym. Ja lisenssit ovat kunnossa. Minulla on nykyään Office 2010 kolmelle koneelle. Uudempaa versiota en tarvitse ja tietoturvapäivityksiä tulee joka kuukausi. Joskus jopa pari kertaa viikossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windows kympistä pystyy palaamaan takaisin Windows seiskaan, tai Windows 8.1:seen. Sieltä asetukset ja päivittäminen ja suojaus jne. kohdasta. Jos niin haluaa. Edellyttää toki, että se monien Gigatavujen kokoinen paluuosio on koneella. Sitä ei vahingossa saa kylläkään poistettua.

Suosittelen sen poistamista turhaa tilaa viemästä käyttöjärjestelmälevyllä. Neljään koneeseen olen päivittänyt Windows kympin ja kaikista on se poistettu heti. Myös tässä uusimmassa Threshold 2 "päivityksestä"= ( Windows 10 versio 1511) oli mahdollisuus palata alkuperäiseen Windows kymppiin. Poistin heti tämänkin turhan paluumahdollisuuden kaikista koneista  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windows kympistä pystyy palaamaan takaisin Windows seiskaan, tai Windows 8.1:seen. Sieltä asetukset ja päivittäminen ja suojaus jne. kohdasta. Jos niin haluaa. Edellyttää toki, että se monien Gigatavujen kokoinen paluuosio on koneella. Sitä ei vahingossa saa kylläkään poistettua.

Suosittelen sen poistamista turhaa tilaa viemästä käyttöjärjestelmälevyllä. Neljään koneeseen olen päivittänyt Windows kympin ja kaikista on se poistettu heti. Myös tässä uusimmassa Threshold 2 "päivityksestä"= ( Windows 10 versio 1511) oli mahdollisuus palata alkuperäiseen Windows kymppiin. Poistin heti tämänkin turhan paluumahdollisuuden kaikista koneista  ;)

Tein aiemmin puhtaan asennuksen eikä paluu ole mahdollista seiskaan ilman levyltä asennusta.

-N

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein aiemmin puhtaan asennuksen eikä paluu ole mahdollista seiskaan ilman levyltä asennusta.

-N

Siitä seiskasta olisi varmaan kannattanut tehdä palautuslevyt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä seiskasta olisi varmaan kannattanut tehdä palautuslevyt...

Siis tarkoitat että laittaa jollekin levylle se win7 että voi palata siihen jos ei pidä windows 10:stä?

-N

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään