Sami Puro

Vihreät alkavat maksaa "lentoveroa"

3 viestiä aiheessa

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101978416584

"Vihreät alkavat maksaa "lentoveroa"

Julkaistu 18:05

Vihreä liitto alkaa periä puolueen tarkoituksiin tehdyistä ja puolueen varoilla tehdyistä lentomatkoista maksua.

Maksu on kymmenen prosenttia lentolipun hinnasta, kuitenkin aina vähintään kymmenen euroa.

"Haluamme konkreettisesti toteuttaa saastuttaja maksaa -periaatetta. Haastamme myös muut puolueet maksamaan lentomaksua tai muuta vapaaehtoista ympäristöveroa, jonka tuotto menisi ympäristön hyväksi", sanoi puoluesihteeri Ari Heikkinen.

Kerätyt rahat siirretään ympäristörahastoon. Varoilla tuetaan ensisijaisesti ilmastopoliittisia kampanjoita ja hankkeita.

Aloite lentomaksusta tuli Vihreän liiton nuoriso- ja opiskelijajärjestöiltä."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo. Ehdottihan Ranskan presidentti Chirac myös Davosin kokouksessa, että lisättäisiin veroa mm. lentokerosiinin hintaan,ja 1 $ per lentolippu lisäveroa, jne.

Chirac vain haluaisi rahat AIDSinvastaiseen taisteluun eikä ilmastoveroksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, vihreiden taipumus myös ns. joogalentämiseen on tunnettua (kuka muistaa vielä?). Liekö sekin verotettavaa lentoa ?

"Eero kertoo, että joogalentäminen on meditaation korkeampi aste, se on mielen ja kehon yhteistoimintaa. Mielen asetuttua perustilaan laukaistaan ajatusimpulssi lentämisestä ja keho kohoaa ilmaan. Itse lentäminen on kuitenkin sivuseikka: olennaisempaa on, että sen aikana ihmisen aivolohkot tahdistuvat eli toimivat sopusoinnussa keskenään ja lentäjän valtaa ilon ja autuuden tunne."

Lisätietoa: http://www.uwasa.fi/yolehti/3-95/pyrkyrit.html

On se niin väärin, minä olen useimmiten tarvinnut lentokonetta tuohon ilon ja autuuden tunteeseen.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään