newsBot

Finnair toteuttaa kasvustrategiaansa; kasvattaa ja modernisoi Euroopan liikenteen laivastoaan

30 viestiä aiheessa

Finnair Oyj Pörssitiedote 30.12.2015 klo 17.00

 

Neljän A321-kapearunkokoneen vuokraus

 

Finnair on solminut BOC Aviation Pte Ltd:n ("BOC Aviation") kanssa aiesopimuksen neljän uuden Airbus A321-200-kapearunkokoneen vuokraamisesta käyttöönsä. BOC Aviation on Singaporessa toimiva Bank of Chinan lentokoneiden vuokraukseen erikoistunut tytäryhtiö. Lentokoneiden odotetaan saapuvan Finnairin käyttöön vuoden 2017 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana. Vuokrasopimusten kesto on lentokoneiden toimituksesta vähintään kahdeksan vuotta.

 

Finnair kertoi marraskuussa vuokranneensa lyhytaikaisesti kaksi A321-konetta osittain miehistöineen kesästä 2016 alkaen. Järjestely on suunniteltu siirtymäajaksi ennen neljän BOC Aviationilta pitkäaikaisesti vuokratun ja kokonaan Finnairin miehistöllä operoitavan A321-koneen toimitusta.

 

Järjestelyt liittyvät Finnairin laivastouudistukseen, jonka ensi vaiheessa kaukoliikenteen vanhat A340-laajarunkokoneet korvataan uudenaikaisilla A350-laajarunkoneilla. Kaukoliikenteen kasvun vuoksi syöttöliikenteen kapasiteettia kasvatetaan lisäämällä istuimien lukumäärää kapearunkokoneissa sekä korvaamalla pienimpiä lentokoneita lähivuosina suuremmilla. A321 on Airbusin kapearunkomatkustajakoneista suurikokoisin, ja vuokrattavien koneiden matkustamossa on 209 istuinta.

 

Neljän vanhan koneen myynti

 

Samassa yhteydessä Finnair myy laivastosuunnitelmansa mukaisesti korvattavia lentokoneitaan useille eri ostajille. Sopimukset tai aiesopimukset koskevat yhtä alueellisessa liikenteessä käytettyä ATR-potkurikonetta ja kahta Embraer E170-suihkukonetta, jotka poistuvat Finnairin ja Norran liikenteestä 2016 tammikuun-helmikuun aikana, minkä jälkeen ne luovutetaan ostajilleen. Lisäksi Finnair myy vanhan A340-laajarunkokoneen purettavaksi vuoden 2016 ensimmäisellä puoliskolla. Myynneillä ei ole merkittävää tulosvaikutusta.

 

Finnairin tällä hetkellä operoimien ja omistamien koneiden lista löytyy kokonaisuudessaan yhtiön internetsivuilta www.finnairgroup.com.

 

FINNAIR OYJ

Viestintä

 

Lisätiedot:

 

http://www.finnairgroup.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj Pörssitiedote 30.12.2015 klo 17.00.

...

...

...

Finnairin tällä hetkellä operoimien ja omistamien koneiden lista löytyy kokonaisuudessaan yhtiön internetsivuilta www.finnairgroup.com.

 

FINNAIR OYJ

Viestintä

 

Lisätiedot:

 

http://www.finnairgroup.com

 

Taitaa mennä firmalla liian vauhdikkaasti kun pörssitiedotteessa viitataan asiaan oleellisesti liittyviin nettisivuihin jotka eivät ole ajantasalla

        http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_9.html

tai sisältävät puoli vuotta vanhaa tietoa

        http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_9_9.html

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnair myy laivastosuunnitelmansa mukaisesti korvattavia lentokoneitaan useille eri ostajille. Sopimukset tai aiesopimukset koskevat yhtä alueellisessa liikenteessä käytettyä ATR-potkurikonetta ja kahta Embraer E170-suihkukonetta, jotka poistuvat Finnairin ja Norran liikenteestä 2016 tammikuun-helmikuun aikana, minkä jälkeen ne luovutetaan ostajilleen.

 

Embraer 170 LR 170.00127 OH-LEK Finnair ferried 16jan16 HEL-EGBP for storage

http://www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4&page=4

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair käyttää BOC Aviation Pte Ltd:n (”BOC Aviation”) kanssa 30.12. solmitun aiesopimuksen mukaisen option vielä kahden uuden Airbus A321-200-kapearunkokoneen vuokraamisesta käyttöönsä. Lentokoneiden odotetaan saapuvan Finnairin käyttöön talvikaudella 2017/2018. Vuokrasopimusten kesto on lentokoneiden toimituksesta vähintään kahdeksan vuotta.

 

http://www.finnairgroup.com/media/media_7.html?Id=xml_2097310.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missähän vaiheessa tulee laajempaa infoa kapearunkolaivaston uusimisesta (neo-malleihin)? Eikös vanhimmat A319/A321-yksilöt ole parin vuoden sisällä parikymppisiä ja A320:t vähän alle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lentoposti.fi 13.1.2017: Finnairin Pekka Vauramo: nyt fokuksessa myynti ja kannattava kasvu

 

Kaukoliikennelaivastouudistuksen ohella kasvua tarvitaan myös syöttöliikenteeseen. Finnairin kapearunkolaivastoon on liittymässä vuoden 2017 aikana seitsemän uutta konetta ja kahdeksas tulee vuoden 2018 puolella.

 

Varsinaisen suuremman ja pitkän tähtäimen kapearunkolaivastosuunnitelman Vauramo kertoo valmistuvan kevään 2017 aikana.

 

Luulisi vuoden-parin sisällä jotain asiasta kuuluvan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin tweetistä lainattuna:

"Our 2nd  @Airbus #A321 OH-LZN flew its ferry flight to #HEL from #HAM on 20th March. 5 more A321 to be delivered in 2017 #avgeek #aircraft"

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin tweetistä lainattuna:

"Our 2nd  @Airbus #A321 OH-LZN flew its ferry flight to #HEL from #HAM on 20th March. 5 more A321 to be delivered in 2017 #avgeek #aircraft"

 

Jos tarkkoja ollaan niin sen pitäisi olla to #HEL from #XFW.

 

Ja LZN on mun tietojen mukaan tänään aloittamassa uransa eli ensin Rovaniemelle 429/430 ja sitten Malagaan 735.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin tweetistä lainattuna:

"Our 2nd  @Airbus #A321 OH-LZN flew its ferry flight to #HEL from #HAM on 20th March. 5 more A321 to be delivered in 2017 #avgeek #aircraft"

 

 

Tästä saa helposti kuvan, että A321-koneita olisi firmassa kaksi kappaletta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ja LZN on mun tietojen mukaan tänään aloittamassa uransa eli ensin Rovaniemelle 429/430 ja sitten Malagaan 735.

 

Ei näköjään suunnitelma toiminut kun RVN ja AGP vaihdettiin perus 321 -malliin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei näköjään suunnitelma toiminut kun RVN ja AGP vaihdettiin perus 321 -malliin.

 

Eikös LZN hoitanut nuo? Ainakin tällä hetkellä on kaikki muut A321:t muualla kuin menossa Malagaan. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös LZN hoitanut nuo? Ainakin tällä hetkellä on kaikki muut A321:t muualla kuin menossa Malagaan. ???

 

Olet oikeassa. Sekoilin itse tässä illalla 427:n ja 429:n välillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin tweetistä lainattuna:

"Our 2nd  @Airbus #A321 OH-LZN flew its ferry flight to #HEL from #HAM on 20th March. 5 more A321 to be delivered in 2017 #avgeek #aircraft"

 

Kyseisen twiitin kuvista oli havaittavissa, että näkyisi näissä uudemmissa A321:ssa olevan uudemman mallin(BL3530) Recaron penkit myöskin. Kerran näihin tulee tämmöiset niin ei varmaan olisi enää erityisen yllättävää jos tänä kesänä alkavissa vanhojen bussien uudelleenkonfiguroinneissa sama penkkimalli löytäisi tiensä myös niihin. Ja näemmä kun tätä kyselin twitterissä niin vanhoilla penkeillä tiivistetään. Harmi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rimpulaisuus-ominaisuudesta en osaa sanoa mutta ACT eli lisätankki niistä puuttuu.

 

Onko nämä uudet 321:set rimpulampia kun LZG-LZL kun niillä ei lennetä Kanariaa eikä Dubaita?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ahaa, eli onhan ne sitten rimpulampia.

Eikös se ole ihan fiksua liiketaloudellisesti jos kuitenki nuo koneet lähinnä pyörii lyhyillä lennoilla olla kantamatta sitä extrapainoa mitä ei tarvita? Kanariaa ja Dubaita ln aika vähän kuitenkin niin luulisi aiemmalla viidellä koneella hoituvan ne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkahan monessa 321:ssä on jo tihennetty muuliversio -konffi? Tulevalla Prahan lennolla marraskuussa aistin marsuhäkin kutsuvan koska exit-paikka on 10 ja kahden istuttava rivi on numeroitu ysiksi. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vauramo on mielissään siitä, etteivät ole vielä kiirehtineet A320neo -koneiden tilauksen kanssa.

Lainaa

“We are looking at 30-plus aircraft, the decision will be made between the A320neo or Boeing 737MAX families in the next one to two years,” he  says. “I am glad we don’t have any A320neos on order as of yet, as the engine issues have to be solved first.”

Airlineratings.com 18.1.2018: Asian boom sees Finnair reach new heights

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään