newsBot

Finnair toteuttaa kasvustrategiaansa; kasvattaa ja modernisoi Euroopan liikenteen laivastoaan

30 viestiä aiheessa

30.1.2018 at 10.53, Patrick Ojanen kirjoitti:

Olisihan se hienoa nähdä taas Boeingia Finnairin väreissä.

Näin on, tosin eiköhän Finski jatka busseilla. Miten, voiko sama lentäjä lentää Neoilla ja näillä ''vanhoilla'' busseilla? 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei jotenkin tuo 737 enään nappaa 2020-luvulla vaikka kuinka uudistaisivatkin sitä Bojolla. Sama vähän bussinkin tapauksessa. Bombardierin CS300 voisi olla aika soiva peli ja hyvän näköinen Finskin väreissä... :)

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai menisikö niin että Emput ja ehkä A319 korvautuisi CS-sarjalaisilla, varsinkin nyt kun Airbus osti enemmistön CSeries Aircraft Ltd:stä. Luulisin että mm. varaosat tulee jatkossa molemmille samoja kanavia pitkin. Vaikea nähdä että Finnair ottaisi yhtään Boeingia millään näköpiirissä olevalla aikavälillä.

Edit: CSeries-kuvion puolesta puhuisi sekin että CS-sarjaan ja A32Sneoon saa samat PW1000-sarjan pannut. Vauramo juuri hymeksi sitä ettei Finnairin ole vielä tarvinnut mennä A32Sneon keskeneräisiin moottoreihin. Tämä viittaa vahvemmin P&W:n myllyihin kuin johonkin muuhun. Finnair voi hyvinkin tähdätä yhdenmukaisiin moottoreihin koko kapearunkolaivastossa. Tämä olisi kaikki muukin synergia huomioiden suunta yksinkertaisempaan ja ketterämpään operointiin. 

Muokattu: , käyttäjä: Tero Hannula
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Tuomas Pousi kirjoitti:

Näin on, tosin eiköhän Finski jatka busseilla. Miten, voiko sama lentäjä lentää Neoilla ja näillä ''vanhoilla'' busseilla? 

Voi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2.2.2018 at 10.53, Tero Hannula kirjoitti:

Vai menisikö niin että Emput ja ehkä A319 korvautuisi CS-sarjalaisilla, varsinkin nyt kun Airbus osti enemmistön CSeries Aircraft Ltd:stä. Luulisin että mm. varaosat tulee jatkossa molemmille samoja kanavia pitkin. Vaikea nähdä että Finnair ottaisi yhtään Boeingia millään näköpiirissä olevalla aikavälillä.

Edit: CSeries-kuvion puolesta puhuisi sekin että CS-sarjaan ja A32Sneoon saa samat PW1000-sarjan pannut. Vauramo juuri hymeksi sitä ettei Finnairin ole vielä tarvinnut mennä A32Sneon keskeneräisiin moottoreihin. Tämä viittaa vahvemmin P&W:n myllyihin kuin johonkin muuhun. Finnair voi hyvinkin tähdätä yhdenmukaisiin moottoreihin koko kapearunkolaivastossa. Tämä olisi kaikki muukin synergia huomioiden suunta yksinkertaisempaan ja ketterämpään operointiin. 

Jos kristallipalloa katsoo, niin tilausuutinen A320neo-koneista tulee muutaman vuoden sisällä, koska sarjan tuotanto taitaa olla jo aika pitkäksi ajaksi näin ollenkin täynnä eikä uusien kapearunkobussien suosiota varmasti vähennä Boeingin sekoilut 737 Maxien kanssa. Ja varmaankin A319-sarja ja Emput korvautuisivat CS-sarjalaisilla. Se, että onko tarvetta tilata uusia A321neo-koneita taitaa olla kysymysmerkki, koska uudehkoja IAE-moottorisia busseja on kuitenkin jo 13 konetta. Varmaan joillakin reiteillä saattaisi olla tarvetta A321neon isommalle kantamalle, mutta lomalentoliikenteen merkitys ainakin taitaa olla laskemaan päin, koska pakettimatkojen suosio jatkaa laskemistaan.

Ilmeisesti kuitenkin A319/320 ero kerosiinin kulutuksessa ja huoltokuluissa on pieni, koska pienehkö 319 joutuu kantamaan kuitenkin isomman koneen perusrakenteen eli rungon poikkileikkauksen, peräsimet, moottorit ja ison siiven, joten lähtökohtaisesti pienemmäksi tehty A220-sarja olisi luonnollinen vaihtoehto. Suomen sisäisillä reiteillä eteläosissa suihkukoneiden merkitys tulee varmaankin pienenemään, koska Joensuu, Kajaani, Kuopio yms. lennetään pääosin taloudellisemmilla ATR:llä ja ilmastotietoisuus varmaankin jossain vaiheessa tulee vähentämään kotimaan lentomatkustusta. Toinen kysymys on, että vanhimpien ATR:ien käyttöikäkin varmaankin lähenee loppuaan 2020-luvulla.

Muokattu: , käyttäjä: Matti Kokkonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään