Hanna Keltanen

efhk:n spottaus v. 1990s ?

5 viestiä aiheessa

Hei   

mennään ajassa taaksepäin.. v. 1990s   kuka muistaa Helsinki vantaan vanhan kone-spottaus paikan 04R pääty  missä on nykyinen itellan posti-keskus ?  muistaakseni siihen aikaan siinä oli ruskeat puu-kiitotien lähestymisvalo -pylväät ja autolla pääsi aivan hiekka-tien eteen josta toisesta päästä koneet saapuivat ,, muistaako kukaan ?     :)

tray1.jpg.ff1ce90acf46d39cdf2829f5c062bc65.jpg

12070602_859563057473582_807083306_n.jpg.9a18d05937eb35de6ffe1ec8c3fbd630.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katriinantien (vai onko ollut tuolla kohtaa Tikkurilantie, en todellakaan muista) vanhaa linjaustahan pääsi hyvinkin lähelle 04:n päätä, tosin muistaakseni tie oli sen verran kuopassa että lentokenttäalueen aidalta ei aivan nähnyt kiitotien päähän.

Kuvasi on varmaan otettu saman kallion päältä mihin vieläkin pääsee kävellen ihan hyvin, ja periaatteessa autollakin lähes viereen jos ei välitä työmaa-alueelle ajamisen kieltävästä liikennemerkistä. Se kuvaamasi hiekkatien pätkä lähestymisvalojen linjan lähellä on muuten edelleen osittain olemassa  ;)

Muistan itse polkeneeni pyörällä junnuna 90- luvun ihan alkupuolella sekä Kehä III:n ali tulevaa tietä pitkin (jokseenkin sama linjaus missä nykyään kulkee Caravellentie), että Tikkurilantietä pitkin Lentoasemantien suunnasta. Myös 04:n alkupään tietämille kiitotien sivuun pääsi polkua pitkin, jostain vanhaa Backaksen kartanon rautatielinjausta tjsp. metsäpolkua pitkin. Kyseinen reitti päätyi aivan metsän viereen lentokenttäaidalle. Nykyisin siinä paikalla on jäänpoistokenttä ja huoltohalli. Niin ne ajat muuttuu, vaikka siitä ei ole kuin vasta 25 vuotta  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

se oli hieno bongaus-paikka ,, siksi koska yhteen valotolppaan pysty kiivetä ja sitä hiekkatietä pitkin pääsi .. minulla löytyy video siltä ajalta .. olin useasti katselemassa koneita siinä..  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään