Kirjoitettu Tammikuu 23, 2016 Olen laittanut oheen viimeiset itse ottamani kuvat 1970-luvun alusta ja lähinnä Helsingin lentoasemalta. USA:lainen Boeing 707 todennäköisesti kuljetti SALT-sopimusneuvottelijoita. SAS:in jumbo oli lentonäytöksestä, jolloin Boeing 747 vieraili ensi kertaa Suomessa. Kuva muumien kuvilla koristellusta Finnairin DC-10 on otettu JFK:ltä perheen USA:n matkan aikana. Meikäläisen kuumin plane-spotter-kausi oli juuri 60-70-lukujen vaihteessa, jolloin olin n. 15 vuotias. Aloin silloin myös kerätä kuvia, kortteja ja kaikenlaista materiaalia matkustajakoneista ja lajittelin kuvat konetyyppien mukaan mappiin, joka on itse asiassa aika paksu. Jos kolleegoilla ei ole mitään sitä vastaan, niin laitan jatkossa saitille mapista skannaamiani kuvia konetyyppi kerrallaan. Kuvat eivät siis ole itse ottamiani, mutta joukossa on mielestäni aika monta helmeä noin 50-vuoden takaa. Ensimmäiset mapin kuvat ovat Caravellesta. p> p> p> p> p> p> p> p> > p> p> p> p> p> p> p> p> Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2016 Ai jai, kun on komeita koneita... "Muumit" vaan jostain syystä puuttuu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2016 No niinpä tietenkin, jotain jäi laittamatta. Nyt DC-10 muumikuvilla on lisätty saitille! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 23, 2016 Oltiin kaverin kanssa katsomassa tota SAS;n 747 kun tuli kentälle,ajettiin mopolla Rajamäeltä sinne ,silloin ei osanut aavistaa että Lentskari hommat astuivat kuvioon jokunen vuosi tosta eteenpäin ja yli 39 vuotta siinä meni Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla