Mikko Pajuvirta

Lennonjohtajakoulutus haku 2016

50 viestiä aiheessa

Hei

 

Esivalintatesti tuli suoritettua netissä kohtalaisin tuloksin  ;)

 

Kiinostaisi onko foorumilla muita kanssahakijoita ja tietääkö kukaan koska tulokset saa tietoon?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsekin tuli laitettua paperit vetämään. Ensimmäisen vaiheen kokeesta jäi ainakin itselle ihan hyvä fiilis (ei pitäisi koskaan sanoa näin...  ;D ), että katsotaan kuinka käy!

 

Onnea vaan kaikille kanssahakijoille, vaikka enemmänhän tuo loppupelissä korvien välistä on kiinni!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsekin tuli laitettua paperit vetämään. Ensimmäisen vaiheen kokeesta jäi ainakin itselle ihan hyvä fiilis (ei pitäisi koskaan sanoa näin...  ;D ), että katsotaan kuinka käy!

 

Onnea vaan kaikille kanssahakijoille, vaikka enemmänhän tuo loppupelissä korvien välistä on kiinni!  :thmbup:

 

Korvien välistäpä hyvinkin  ;D mutta siitä huolimatta onnea myös kanssahakijoille!

 

Hain ensimmäistä kertaa ja koe oli mielestäni hyvin asiallinen.

 

Käsitykseni mukaan aikasempiin kokeisiin ei ole niiden luonteen johdosta voinut valmistautua.

 

Papereita tarkastellessani huomasin että tuloksiakin saa viikolla 5.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitoin kans ensimmäistä kertaa hakemuksen tuohon koulutukseen tänä vuonna  :thmbup:

 

Ensimmäinen testi tuntui olevan ihan fiksun oloinen. Käytin kyllä aika paljon aikaa siihen (n.40min) joten saa nähdä kuinka jatkon kanssa käy. Löytyykös noita hakuvaiheiden kuvauksia vielä jostain? Tuntui hävinneen haun mennessä kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitoin kans ensimmäistä kertaa hakemuksen tuohon koulutukseen tänä vuonna  :thmbup:

 

Ensimmäinen testi tuntui olevan ihan fiksun oloinen. Käytin kyllä aika paljon aikaa siihen (n.40min) joten saa nähdä kuinka jatkon kanssa käy. Löytyykös noita hakuvaiheiden kuvauksia vielä jostain? Tuntui hävinneen haun mennessä kiinni.

 

Kuulin ettei kokeen aika vaikuta tuloksiin tänävuonna koska palvelin kyykkäsi suuren hakijamäärän vuoksi.

 

Valintakokeen toinen vaihe sisältää psykologiset kykyprofiilitestit (ohjeistus on englanninkielinen). Toinen vaihe järjestetään 29.2.–15.3.2016.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin ettei kokeen aika vaikuta tuloksiin tänävuonna koska palvelin kyykkäsi suuren hakijamäärän vuoksi.

 

Valintakokeen toinen vaihe sisältää psykologiset kykyprofiilitestit (ohjeistus on englanninkielinen). Toinen vaihe järjestetään 29.2.–15.3.2016.

 

Kiitoksia tiedosta Mikko! :thmbup: Ja hyvä ainakin nyt että tuli tehtyä rauhassa nuo tehtävät. Tietysti vähän epäreilu niille, jotka on hätäilleet paremman tuloksen toivossa. Nyt ei ainakaan voi syyttää muuta kuin tyhmyyttään jos ei pääse jatkoon  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on myös hyvä hetki hakea Eurocontrolin lennonjohtajakoulutukseen. Tällä kertaa etsitään väkeä vuoden 2017 maalis- ja lokakuussa alkaville kursseille. Iän pitäisi olla alle 25 v. 2017 lokakuun 1. (älkää kysykö mistä tuo rajoitus juontaa juurensa). Ensimmäinen vuosi aurinkoisessa Toulousessa ja sieltä sitten tänne Maastrichtiin. Koulutuksen läpäisseille luvassa varma työpaikka. Voin suositella. EC maksaa testeihin kutsuttavien matkat ja majoituksen www.eurocontrol.int.

 

EDIT: Lisätään vielä, että tuleva työpaikka olisi siis Maastricht UAC. Sijaitsee Maastrichtin lentokentän (EHBK) vieressä eteläisessä Hollannissa. Johdetaan liikennettä Hollannin, Belgian, Luxemburgin ja Luoteis-Saksan ilmatilassa lentopinnan 245 yläpuolella. Homma on mielenkiintoista ja liikennettä riittää (kesäisin useita yli 5000 operaation päiviä).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve Jaakko. Vieläkö teillä on kaveri töissä joka on suomalaisen kanssa naimisissa. Hän puhui hieman suomeakin. Kävi polkupyörällä meitä tapaamassa ja kyselemässä kuulumisia.

Anekdootteja lennonjohdosta säikeellä. Matkalla Maastrihtiin. Kysyimme , minkälainen sää teillä on tänään ?

Shall i open the window ?

Muistaakseni oli valtakunnan cavok.

 

Terveisin Heikki

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennonjohtajien tämänhetkisestä työllistymisestä tulee hyvin ristiriitaista tietoa.

 

Onko palstalle ketään joka voi kertoa vallitsevasta tilanteesta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi Heikki,

 

tietääkseni ei. Yhdellä saksalaisella oli aikoinaan suomalainen tyttöystävä. Pitääkin kysellä maanantaina, josko joku tuntisi/tietäisi tarkoittamasi kaverin. Olisin varmasti kuullut, jos jollakin nykyisellä työkaverilla olisi suomalainen puoliso :).

 

Meitä suomalaisia on täällä kaksin kappalein, tosin eri sektoreilla. Mikkoon voi törmätä Amsterdamin FIR:illä ja lisäksi Hannoverin UIR:llä Hampurin pohjoispuolella, minuun taasen Hannoverin UIR:llä Hampurin eteläpuolella ja Brysselin FIR:llä. Lisäksi vuosia sitten täällä oli töissä suomalais-ruotsalainen (ei siis suomenruotsalainen) herra, joka taitaa nykyisin vaikuttaa Köpiksen alueessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennonjohtajien tämänhetkisestä työllistymisestä tulee hyvin ristiriitaista tietoa.

 

Onko palstalle ketään joka voi kertoa vallitsevasta tilanteesta?

 

Työllistymisestä en osaa kertoa mitään, mutta itse olen kurssia 35 ja olen työttömänä (tarkottaa tässä yhteydessä ettei ole lj-hommissa). Tuo nyt hakusessa oleva kurssi on vissiin 43? 36-kurssilaisista jokunen työtön, ja 37 onkin sitten lähes kaikki työttöminä. Siitä eteenpäin järjestäen kaikki kurssit työttöminä. Ulkomaille huomattavan paljon paremmat mahdollisuudet, joten kannattaa reenata kielitaitoa jos tonne sattuu pääsemään! (Varteenotettavia opiskeltavia kieliä lienevät norja, hollanti ja saksa varsinkin)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Työllistymisestä en osaa kertoa mitään, mutta itse olen kurssia 35 ja olen työttömänä (tarkottaa tässä yhteydessä ettei ole lj-hommissa). Tuo nyt hakusessa oleva kurssi on vissiin 43? 36-kurssilaisista jokunen työtön, ja 37 onkin sitten lähes kaikki työttöminä. Siitä eteenpäin järjestäen kaikki kurssit työttöminä. Ulkomaille huomattavan paljon paremmat mahdollisuudet, joten kannattaa reenata kielitaitoa jos tonne sattuu pääsemään! (Varteenotettavia opiskeltavia kieliä lienevät norja, hollanti ja saksa varsinkin)

 

Onpa muuttunu systeemit. 80- ja 90-luvulla koulutetut vielä pääsi suoraan töihin. Joskus oli jopa pula lennonjohtajista. Töitä riitti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(Varteenotettavia opiskeltavia kieliä lienevät norja, hollanti ja saksa varsinkin)

 

Mites arabia? eikä ollut vitsi (tosin, siellä kyllä lontoollakin pärjää).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites arabia? eikä ollut vitsi (tosin, siellä kyllä lontoollakin pärjää).

 

As you said.  ;D Tämä on siis todella realistinen vaihtoehto (eli lontoolla pärjää, jos löytyy seikkailunhalua ja rohkeutta mukautua täysin uudenlaiseen ympäristöön)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se palkkaus saattaa hyvinkin motivoida vastavalmistnutta mukautumaan hieman... varsinkin jos yleisesti ottaen ei ole sellaisia sosiaalisia siteitä, että suomesta poistuminen aiheuttaisi ongelmia :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yleensä sillä suunnalla vaaditaan muutaman vuoden kokemus...

 

Ei ainakaan niiden työtarjousten perusteella, joita valmistuneet vielä pari vuotta sitten ainakin saivat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

DXB TWR vähintään kolme vuotta "major international airport"-kokemusta, Baghdadin alue tai lähestyminen vähintään 5 vuotta + opettajakelppari, Dubai ACC sama (tosin tällä hetkellä ei hakua päällä) jne. En tiedä minkä tarjouksen vastavalmistuneet aikanaan saivat, ilmeisesti Avia Collegen koulutus on sitten hyvinkin arvostettua. Lähtikö kukaan? Jos ei, niin miksi ihmeessä ei?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Työllistymisestä en osaa kertoa mitään, mutta itse olen kurssia 35 ja olen työttömänä (tarkottaa tässä yhteydessä ettei ole lj-hommissa). Tuo nyt hakusessa oleva kurssi on vissiin 43? 36-kurssilaisista jokunen työtön, ja 37 onkin sitten lähes kaikki työttöminä. Siitä eteenpäin järjestäen kaikki kurssit työttöminä. Ulkomaille huomattavan paljon paremmat mahdollisuudet, joten kannattaa reenata kielitaitoa jos tonne sattuu pääsemään! (Varteenotettavia opiskeltavia kieliä lienevät norja, hollanti ja saksa varsinkin)

 

Kuulostaapa oudolta kun saamani käsityksen mukaan lennonjohtajia koulutetaan "vain omaan tarpeeseen". Tiedätkö onko lennonjohtajia jäämässä suurissa määrin eläkkeelle tai muuta syytä kortistoon kouluttamiseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
En tiedä minkä tarjouksen vastavalmistuneet aikanaan saivat, ilmeisesti Avia Collegen koulutus on sitten hyvinkin arvostettua. Lähtikö kukaan? Jos ei, niin miksi ihmeessä ei?

 

Tuntemistani ei lähtenyt vaikka kävivätkin tutustumassa paikkaan, ymmärsivät nimittäin että lentäjän hommat on vielä hienompia ja kumpikin opiskelee ammattilentäjäksi ;)

 

En muista lukuja, mutta palkkaus olisi ollut kokemattomallekin erittäin kilpailukykyinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ATCO ulkomailla

 

Kun vuonna 1980 lähdin lennonjohtajaksi Dubaihin, niin kaikki alkoi oheisesta Flightissa julkaistussa ilmoituksesta. Nautin koko sydämestäni. Seikkailumieltä kyllä tarvittiin.

 

:-)   Esa

 

img_2297_1.jpg.75988f909774586468dc49a13e0452fc.jpg

p>img_2297_1.jpg.b893d707a3a2b8585c1f6a24c4751ec5.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänne tuli eilen kirjettä, että se olisi FEAST-hommia sitten 29.2-15.3.  :)

 

Tuliko myös maililla nytkin ilmoitusta? Ei oo kuulunut mailia ja kirjeet voi olla vähän hukassa kun muutin juuri viikonloppuna...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään