Esa Kaihlanen

BA:n 747:llä laskutelineongelmia Lontoossa 30.1.

5 viestiä aiheessa

Chicagoon matkalla ollut British Airwaysin 747-400 (G-CIVX) kääntyi takaisin Islannin eteläpuolella ja palasi takaisin Lontooseen teknisen ongelman vuoksi. Lontoota lähestyttäessä siivissä olevat laskutelineet eivät tulleet ulos ja kone laskeutui rungossa olevien telineiden varaan.

 

British Airways B744 at London on Jan 30th 2016, both main gear did not extend

 

BA:lla on ilmeisesti Heathrowlla B747 huoltopalvelut. Muuten ei kaiketi kannattaisi tehdä emergency landingia sinne. Mahdollisen onnettomuuden sattuessa saisivat lentoliikenteen aika sekaisin vähäksi aikaa. Toki esim. Gatwickiin krässääminen sotkisi liikennettä myös ihan kivasti.

 

Gatwickista seuraavaan kysymykseen. Sinnehän teki Virgin laskun yhdellä puuttuvalla laskutelineellä hieman reilu vuosi sitten. Olisiko siinä tapauksessa kannattanut vetää sisään toinen siiven alla olevista laskutelineistä? Olisi ainakin symmetrisesti ollut 'tasapainoisempi' laskuasu.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

vetää sisään toinen siiven alla olevista laskutelineistä

 

On aika vaikeaa vain, kun telineitä ei pysty ohjaamaan yksitellen ilmassa (ilman mitään isoja kikkoja ainakaan). Kaikki (mitä alas tulee) tai ei mitään.

 

Tuossa video tuosta Virginin laskusta (2014)

Ja vertailun vuoksi LOT:n suoritus vm.2011:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

BA:lla on ilmeisesti Heathrowlla B747 huoltopalvelut. Muuten ei kaiketi kannattaisi tehdä emergency landingia sinne. Mahdollisen onnettomuuden sattuessa saisivat lentoliikenteen aika sekaisin vähäksi aikaa. Toki esim. Gatwickiin krässääminen sotkisi liikennettä myös ihan kivasti.

 

Gatwickista seuraavaan kysymykseen. Sinnehän teki Virgin laskun yhdellä puuttuvalla laskutelineellä hieman reilu vuosi sitten. Olisiko siinä tapauksessa kannattanut vetää sisään toinen siiven alla olevista laskutelineistä? Olisi ainakin symmetrisesti ollut 'tasapainoisempi' laskuasu.

 

 

 

Pah, ketään kiinnosta hätätilanteessa millainen "sotku" siitä seuraa muulle lentoliikenteelle;

 

Jos sulla on käytössä 50% normaalista jarrutustehosta niin laskeudutko a) pisimmälle kiitotielle mitä löytyy, josta löytyy myös maailmanluokan pelastuspalvelut, ja tekninen tuki, vai b) jonnekin jossa et ole niin haitaksi muille?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään