Timo Partanen

Kehä 1:n peltipoliisit

106 viestiä aiheessa

Eniten ****ttaa just noi ketkä ajelee miten huvittaa ja jarruttelee tolppien kohdilla. Poistakaa ne hälyt naveistanne ja ajakaa max 83 niin teistä tykätään vähän enemmän.

 

Juuri näin. Poistin omistani ne heti uutena. Ja tarkka vakionopeussäädin pitäisi olla pakollinen uusissa autoissa. Tuo 83 on ehkä liikaa 80-alueella. 81 varmaan sopivampi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri näin. Poistin omistani ne heti uutena. Ja tarkka vakionopeussäädin pitäisi olla pakollinen uusissa autoissa. Tuo 83 on ehkä liikaa 80-alueella. 81 varmaan sopivampi.

Sulle sopivampi ois julkinen liikenne tai vaikka fillari. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sehän tässä holhousyhteiskunnassa juuri onkin mennyt pieleen, kun lain tulkinnalla estetään terveen järjen käyttö (esim. ylinopeussakot määrätään pienistäkin ylityksistä). Kun aikansa on toimittu näin, sen seurauksena syntyy uusi sukupolvi, joka pitää tätä älyttömyyttä ihan normaalina (esim. niitä, joiden mukaan on ihan järkeenkäypää, että iso johtaja saa omakotitalon hinnan suuruisen sakon reilun parinkymmenen kilometrin ylinopeudesta hiljaisella tiellä). Vanhojen pierujen ajatuksille aletaan naureskella. Syntyy se sukupolvi, jonka pitää kutsua hinausauto apuun vaihtamaan tyhjentynyt auton rengas.

 

Suhteellisen kokemattomat autoilijat osaavat kytätä nopusmittaria, jotkut tuntuvat pitävät sitä jopa tärkeämpänä kuin liikenteen seuraamista.  He pyrkivät olemaan turvallisia ja lainkuuliaisia, mutta kuitenkin ajavat kolareita. Kokeneemmat kuljettajat sitävastoin seuraavat liikennettä huomattavasti enemmän kuin nopeusmittaria. Heille oikea tilannenopeus on oleellista. Liikennettä seuraamalla he pystyvät reagoimaan sukuntia-paria nopeammin potentiaalisiin vaaratilanteisiin ja näinollen ajavat turvallisemmin, vaikka nopeus vaihtelee rajoituksen molemmin puoin. Pointtini on se, että järkevä tilannenopeus vaihtelee myös kehä ykkösellä ja juuri siksi tapahtuu näitä "tolppajarrutuksia" kun liikenneturvallisuus on muuttunut valtion finanssitalouden hoitamiseksi.

 

Seppo    

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen minäkin tehnyt joskus todella tyhmästi. Ajoin aikoinani Tarvontien alusta Hesaan sitä mutkaista moottoritietä noin 200 km/h.. Ja ylikin.  Koko ajan oli melkein kaasu pohjassa. Toivottavasti ei nyt sakoteta, kun tunnustin. Vuosi oli jotain 1989.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

järkevä tilannenopeus vaihtelee myös kehä ykkösellä ja juuri siksi tapahtuu näitä "tolppajarrutuksia" kun liikenneturvallisuus on muuttunut valtion finanssitalouden hoitamiseksi.   

 

Tähän Sepon yhteenvetoon ei ole mitään lisättävää. Korkeintaan se että jos oltaisi kiinnostuneita liikenneturvallisuudesta ja sitä haluttaisi valvoa sijoitettaisi niitä kameroita juuri tuon Hämeenlinnanväylän sillan kaltaisiin paikkoihin eikä vain tunnottomasti lätkitä sakkoja niille joiden tilannenopeus käväisee plussan puolella. Kikkailijat joita tällä metodilla metsästetään osaavat kuitenkin välttää sakot pumppaamalla nopeuksia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos tällä foorumilla olis "tykkää"-nappula niin painaisin heti Petrille ja Sepolle.

 

Tarmolle: jos sä joskus olet ollu niin helvetin tyhmä, että olet ajanut aivan liian lujaa tilannenopeuteen nähden, niin turha tulla tänne itkemään jos porukka ajaa vaikka 90kmh 80-alueella. Älä rupea jeesustelemaan!!! Se on vielä ihan turvallista, eikä vaaranna liikennettä, jos sitä ajetaan vaikka tyhjällä Kehä I:llä kuivalla säällä. Tilannenopeus!!!

 

Nyt on valitettavasti niin, että valtiolla menee huonosti ja poliisit on valjastettu verohu****si. Sakottamisesta on tullu rahankeruuta eikä sillä ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa. Poikkeuksia varmasti on, mutta tiedän monta paikkaa missä rajoitukset on laskettu mauttoman alas ja poliisi on föönin kanssa vähän väliä keräämässä rahaa. Ja tähänkin Tarmon on turha jeesustella, että ajakaa rajoitusten mukaan niin ei mene ylimääräistä rahaa. Pointti on se, että rajoitus on järjen vastaisen matala. Esim. Hyrylästä Tuusulantietä eteläänpäin on 60kmh alue. Siinä ei _kukaan_ aja 60kmh (Tarmosta en tiedä). Eli joka ikinen kerta kun poliisi siihen tulee tutkaamaan (usein) on jonot sakotuspaikalle. Ihan pelkkää rahankeruuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Syntyy se sukupolvi, jonka pitää kutsua hinausauto apuun vaihtamaan tyhjentynyt auton rengas.

 

Seppo    

 

Trendihän näyttää olevan se, yhä useammin uusissa autoissa on luovuttu varapyörästä. Jos renkaan reikä on iso, eikä paikka-ainetta sisältävä painesuihke riitä, täytyy se hinausauto kutsua joka tapauksessa, vaikka olisi kuinka monitaitoinen kuski. Autonostajat voivat vaikuttaa tällaiseen vain joukkovoimalla, vaatimalla varapyörällisiä autoja. Suomessa teiden kunto on niin huono, että rengasvaurioita sattuu kyllä. Kiitos vaan tienpidolle ja nastarenkaille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Trendihän näyttää olevan se, yhä useammin uusissa autoissa on luovuttu varapyörästä. Jos renkaan reikä on iso, eikä paikka-ainetta sisältävä painesuihke riitä, täytyy se hinausauto kutsua joka tapauksessa, vaikka olisi kuinka monitaitoinen kuski. Autonostajat voivat vaikuttaa tällaiseen vain joukkovoimalla, vaatimalla varapyörällisiä autoja. Suomessa teiden kunto on niin huono, että rengasvaurioita sattuu kyllä. Kiitos vaan tienpidolle ja nastarenkaille.

 

Tai sitten vastaavasti autoon run flatit ja ajelet sinne korjaamolle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai sitten vastaavasti autoon run flatit ja ajelet sinne korjaamolle.

 

Niiden runflattien hinnalla ostaa aika monta hinausta :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niiden runflattien hinnalla ostaa aika monta hinausta :)

 

Ei ole hintaero niin paha. Esim. omaan Aurikseen rengas-onlinesta:

Continental ContiSportContact 5 225/45 R17             115,20 e/kpl

Continental ContiSportContact 5 225/45 R17 Runflat  132,20 e/kpl

 

Tosin lisäksi polttoainetehokkuus on heikompi, C tavallinen vs E runflat.

 

Mutta ei joka autoon, sillä: (leikattu onlinen sivulta)

SSR- turvarenkaiden mukanaan tuoma vakaus ja käsittelyominaisuudet ovat niin hyvät, että ajoneuvon kuljettaja ei useimmiten edes havaitse renkaassa tapahtunutta vauriota. Siksi SSR-turvarenkaita saa käyttää ainoastaan sellaisissa ajoneuvoissa, jotka on varustettu ilmanpaineenvalvontajärjestelmällä. Järjestelmä varoittaa kuljettajaa ilmanpaineen laskiessa sekä äänihälytyksellä että varoitusvalolla. SSR-turvarenkaat ovat mitoitukseltaan täysin perinteisiä renkaita vastaavia ja niitä voi asentaa aivan tavallisille vanteille.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
SSR- turvarenkaiden mukanaan tuoma vakaus ja käsittelyominaisuudet ovat niin hyvät, että ajoneuvon kuljettaja ei useimmiten edes havaitse renkaassa tapahtunutta vauriota.

 

Tässä on ehkä vähän markkinamiehen puhetta mukana, mutta se on tietysti totta, että on sellaisia kuljettajia jotka eivät huomaa renkaan tyhjenemistä... Oli se sitten tavallinen perinteinen tai runflat..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sehän tässä holhousyhteiskunnassa juuri onkin mennyt pieleen, kun lain tulkinnalla estetään terveen järjen käyttö (esim. ylinopeussakot määrätään pienistäkin ylityksistä). Kun aikansa on toimittu näin, sen seurauksena syntyy uusi sukupolvi, joka pitää tätä älyttömyyttä ihan normaalina (esim. niitä, joiden mukaan on ihan järkeenkäypää, että iso johtaja saa omakotitalon hinnan suuruisen sakon reilun parinkymmenen kilometrin ylinopeudesta hiljaisella tiellä). Vanhojen pierujen ajatuksille aletaan naureskella. Syntyy se sukupolvi, jonka pitää kutsua hinausauto apuun vaihtamaan tyhjentynyt auton rengas.

...

 

Seppo, muuten olen kyllä taipuvainen ajattelemaan samaan tapaan, mutta tuosta sakkojen suuruudesta ja niiden kohdentamisesta olen jyrkästi eri mieltä. Jos päiväsakkoihin mennään, niin ne ovat tässä yhteiskunnassa suunnilleen se viimeinen asia, joka vielä on oikeudenmukainen. Minä olen käsittänyt, että sakon tarkoitus on "purra" sakotettavaan samalla tavoin riippumatta hänen tulotasostaan. Siinä suhteessa nykyinen sakotuskäytäntö (päiväsakoissa) on ihan kohdallaan. Kun kuulen/luen jostain kymppitonnien sakoista, en kauhistele suinkaan sakkojen suuruutta, vaan sitä miten jollain voi olla niin suuret tulot, että sakotkin ovat tuota luokkaa! Eivät ne sellaiset sakot ole epäoikeudenmukaisia, vaan sellaiset tulot. Ei kukaan voi olla niin paljon parempi toista oli kuinka pätevä tahansa.

 

Ennen wanhaan sakotettava saattoi valehdella tulonsa - ei enää. Siinä suhteessa asiat ovat paremmin kuin ennen. Olen minäkin maksanut kerran (ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan) sakot punaisia päin ajosta aikana, jolloin se ei ollut "maan tapa" kuten nykyään, ja jolloin olisin "pokkana" voinut valehdella tuloni pienemmäksi kuin ne olivat. En kuitenkaan tehnyt niin, koska olen perusrehellinen (eli hölmö - pieniä valkoisia valheita esimerkiksi eukolle ei lasketa  ;D) enkä voisi hyvällä omalla tunnolla enää katsoa peiliin, jos olisin niin tehnyt. Nykyään noita omantunnon tuskia ei kenenkään tarvitse enää kärsiä.

 

Sen sijaan tästä nykyisestä rikesakkojärjestelmästä en lainkaan pidä. Ennen wanhaanhan sellaista ei edes tunnettu. Siinä suhteessa olen edelleen "vanha pieru". Se jos mikä on erittäin epäoikeudenmukainen kaikkein köyhimpiä kohtaan. Jos minä saan esimerkiksi 300 euron rikesakon, ei se minun talouttani kaada - ei edes hetkauta. Sen sijaan jos köyhä opiskelija, eläkeläinen, työtön tms. saa saman sakon merkitsee se suunnilleen samanlaista lovea kuukausiansioon kuin minun punaisia päin ajamisesta saamani päiväsakko aikoinaan minulle. Kyllä se kirpaisi ja kovaa. Ja kuten sanoit esimerkiksi nopeuden ylityksen ei tarvitse olla kuin muutamia kilometrejä tunnissa.

 

Vaikka rikesakkojen euromäärät (jotka jo nyt ovat pikemminkin Euroopan huipputasoa kuin keskitasoa) kolminkertaistuisivat entisestä, ei se vieläkään olisi "juomarahaa" kummempi menetys noille miljonääreille, jotka saavat huimia päiväsakkoja. Sen sijaan köyhälle se olisi katastrofi. Loppukuu ja vielä seuraavakin pitäisi viettää leipäjonossa, jos ylipäätään haluaa edes syödä. Köyhän kannattaakin sillä rämäautollaan ajaa reilusti rikesakon ylittäviä nopeuksia koska ei se sakko siitä ainakaan kasva. Yleensäkään en pidä siitä, että nykyään kaikki tässä yhteiskunnassa yritetään repiä niiden selkänahasta, jolla menee kaikkein huonoimmin tai joiden maksukyky on pysyvästi tai tilapäisesti huonoin.

 

Olet kokenut autoilija kuten minäkin (yli 50 vuotta ilman kolareja kop kop... ja vain 1 sakko) joten tiedät ihan yhtä hyvin kuin minäkin myös sen, että emme me tietämättämme aja 20km/h tai enemmän yllnopeutta. Tuollaisen ylityksen tällainen "vanha jäärä" aistii jo pelkällä otsaluulla.  :laugh: Jos ajaa (reilua) ylinopeutta, on se oma valinta ja siitä pitää tarvittaessa olla valmis maksamaan seuraukset - miljonäärin tapauksessa jopa se tavan kansalaisen omakotitalon hinta.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanha sanonta: "Mikä ei ole kohtuullista, ei voi olla lakikaan." Oma lisäykseni: Paitsi Suomessa. Onha tuolla muissa maissa, jopa sivistysmaissa, hämmästelty näitä suomalaisia miljonäärisakkoja. Kumma kun asia ei kuitenkaan ole näitä EU-pykälänikkareita enempää kiinnostanut.  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla ei ole autossa mitään vararengasta. Tuskin edes työkaluja renkaan vaihtamiseen. Takahudlarin kannen alla on kompurapaketti. Sillä täytetään rikkoutunut rengas helposti.  ;D

 

Jos ja kun autossa on kaskovakuutus, niin sen hinausvakuutusta kannatttaa hyödyntää. Olen yhden kerran käyttänyt tuota vuonna 1986, eikä muistaakseni maksanut mitään. Nykyään eivät uskalla hinata klonksvaakeneita, kun auton maine menisi piloille  :D;D.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanha sanonta: "Mikä ei ole kohtuullista, ei voi olla lakikaan." Oma lisäykseni: Paitsi Suomessa. Onha tuolla muissa maissa, jopa sivistysmaissa, hämmästelty näitä suomalaisia miljonäärisakkoja. Kumma kun asia ei kuitenkaan ole näitä EU-pykälänikkareita enempää kiinnostanut.  :thmbdn:

 

On se minusta kohtuullista, että sakko kohtelee samalla tavoin sekä sossun asiakasta että miljonääriä. Se ei ole kohtuullista, että sivistysmaassa jonkun ihmisen tulotaso voi olla 1000-kertainen tai enemmänkin toiseen verrattuna. Ennen wanhaan Suomessa pomo sai (hyvin karkeasti) kymmenkertaista palkkaa ammattiduunariin verrattuna ja hyvin tultiin toimeen. Nyt ei riitä edes suhdeluku 100:1 (miljonääreistä puhumattakaan).

 

Toistan, ei se sakon suuruus ole hämmästyksen(i) kohde, vaan se tulojen suuruus, joista se sakko oikeudenmukaisen taulukon mukaan määräytyy.

 

No, ainahan olisi mahdollista määrätä kaikki rangaistukset vankilarangaistuksena. Ne ainakin kohtelisivat miljonääriä ja köyhää samalla tavoin eikä kukaan pääsisi väittämään kohtuuttomaksi. Itse asiassa vankilarangaistus taitaisi kohdella rikasta huonommin kuin köyhää. Harvoinpa köyhällä on niin kunnollista ja säännöllistä ruokaa, lämmintä asuntoa ja muutakin ylläpitoa kuin (Suomen) vankiloissa. Rikkaalla olisi ankeampaa kun pitäisi unohtaa gourmet-ruoat, mallasviskit, sikarit ja sun muut ylellisyydet.

 

;D

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi teitä kaikki ressukat jotka kärsitte. Jos teille ei ole kukaan vielä kertonut mitä tarkoittaa nopeusrajoitus niin ehkä sen peltipoliisin myötä opitte.  ;D Poukkoilkaa hyvät ihmiset vaikka naapurien takapihojen kautta missä ei ole kameratolppia ... siltähän se näyttää Kehälläkin niiden osalta jotka eivät tunne numeroita, samalta siis maantielläkin.

 

Muualla Suomessa homma on ihan normaalia. Ihmiset tuntevat numerot ja ajavat sitä myöten, tolppia on varmasti enemmän kuin KehäI:llä yhteensä kilometrejä ..

 

Voi hyvät hyssykät teitä lessuja, mussunmussun ja nassuti naa...

 

Kuulostaako tämä luettu yleinen itkeminen siltä jotta autokouluissa on jotain vikaa jos opettavat ajamaan väärin?

 

:( -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se yleisin rengasrikko, eli terävän montun reunaan ajaminen, pysäyttää matkanteon runflateilta myös. Jos runflatin renkaan sivu vaurioituu, niin matkanteko katkeaa siihen.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin taas Espoossa kyläilemässä ja tuli ajeltua Kehä I Itäkeskuksesta Leppävaaraan mennen tullen. Jos kahdesta ajelukerrastani peltipoliisien aikakaudella voi jotain johtopäätellä, niin mikään suuri este tai pelote eivät ne näköjään useimmille ole.

Länteen päin mennessä ennen Mestaritunnelia rajoitus putoaa 80-70-60 kmh. Suurin osa autoista jatkoi samaa vauhtia kuin 80 kmh alueella. Päivän papukaijamerkki menee Viron kilvissä olevalle Audi A5:lle, joka syöksyi tunneliin ohitseni arviolta n. 120 kmh.

Paluumatkalla tunnelista ulos (eikös sen ainoan kameran pitänyt olla jossain tuolla ?) tuli mm. puoliperävaunu reippaasti n. 90 kmh.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Länteen päin mennessä ennen Mestaritunnelia rajoitus putoaa 80-70-60 kmh. Suurin osa autoista jatkoi samaa vauhtia kuin 80 kmh alueella.

 

Jatkaa varmaankin sen tähden, kun valokuvaamo on siinä 70kmh alueella vähän ennen 60kmh rajoitusta. Kun siitä on selvitty, voi tunnelin posotella rauhassa aina seuraavalle kameralle saakka, mikä on vasta Turunväylän rampin jälkeen. ;D

 

Paluumatkalla tunnelista ulos (eikös sen ainoan kameran pitänyt olla jossain tuolla ?)..

 

Kamera on tunnelin jälkeen idän suuntaan, eikä sekään ihan heti välittömästi tunnelin jälkeen...

 

-m

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulostaako tämä luettu yleinen itkeminen siltä jotta autokouluissa on jotain vikaa jos opettavat ajamaan väärin?

 

Aika vierasta sanastoa on joillekin täälläkin esiintyneille sellaiset sanat kuin asenne, liikennekuri tai -kasvatus. Mitä nuorempi, sitä kovempaa pitää mennä, ja sen kovempaa ääntä pitää pitää. Se johtuu siitä, ettei vielä oikein osata kelloa. Ja joku viisas aikoinaan sanoi, että kiire on ammattitaidottomuutta. Voi se liikenteeseenkin liittyä.

 

Meillä päin lähdetään hyvissä ajoin liikkeelle, ettei tarvitse kormuuttaa ylinopeutta. Itselleni se on ihan sama liikunko maalaiskaupungissa, harrastanko maakuntamatkailua, vai sukkuloinko ruuhka-Suomessa. Kameroita en edes huomaa. Enkä ole myöskään tientukkona.

 

Jotenkin tuntuu siltä, että jos nopeusrajoitus on 80 kmh, niin joistakin se on liian vähän, ja noidutaan ja mennään sitä 90 kmh. Mutta, jotenkin myös tuntuu siltä, että oli se nopeusrajoitus mikä tahansa - vaikka motarilla 120 kmh, niin 130 pitää mennä. Tai jos se on 50 kmh, niin 60 kmh on ehdottomasti ajettava. Enkä nyt puhu mittarinäytöstä. Mikään ei riitä. Tietynlaisille kuskeille.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Meillä päin lähdetään hyvissä ajoin liikkeelle, ettei tarvitse kormuuttaa ylinopeutta. Itselleni se on ihan sama liikunko maalaiskaupungissa, harrastanko maakuntamatkailua, vai sukkuloinko ruuhka-Suomessa. Kameroita en edes huomaa. Enkä ole myöskään tientukkona.

 

Jotenkin tuntuu siltä, että jos nopeusrajoitus on 80 kmh, niin joistakin se on liian vähän, ja noidutaan ja mennään sitä 90 kmh. Mutta, jotenkin myös tuntuu siltä, että oli se nopeusrajoitus mikä tahansa - vaikka motarilla 120 kmh, niin 130 pitää mennä. Tai jos se on 50 kmh, niin 60 kmh on ehdottomasti ajettava. Enkä nyt puhu mittarinäytöstä. Mikään ei riitä. Tietynlaisille kuskeille.

 

Kun maapallon lämpeneminen ja päästöt on kuulemma hirveä ongelma, on mukavaa, että raskas kalusto saa nyt monessa alamäessä jarrutella, ettei nopeus vahingossakaan nouse liian suureksi alamäissä (joihin niitä kameroita on kiitettävä määrä eksynyt). Joku fiksu sanoo tähän tietysti, että vauhtia voi hidastaa ennen sitä alamäkeä, se pitää paikkaansa. Esimerkiksi kehä ykköstä ajaessa vt3:n ylityksen hetkellä n. 50-55 km/h (rajoitus: 80) vähän kuormasta riippuen, nopeus ei alamäessä mene yli 80 km/h. Jos nopeuden antaa nousta max. 90 km/h alamäen aikana, voisi mäen päällä pitää 68-72 km/h vauhtia.

 

Jälkimmäinen vaihtoehto tuntuisi liikenteen sujuvuus ja nopeuserot huomioonottaen paljon turvallisemmalta, joustavammalta ja myös vihreitä arvoja kunnioittavammalta kuin mikään älytön hidastelu tai täysin tyhjänpäiväinen jarruttelu.

 

Itse en koskaan ole kokenut huonoa omaatuntoa siitä, että rekan nopeus on normaaleissa tieolosuhteissa kohonnut alamäessä esimerkiksi kympillä yli sallitun nopeuden.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotenkin tuntuu siltä, että jos nopeusrajoitus on 80 kmh, niin joistakin se on liian vähän, ja noidutaan ja mennään sitä 90 kmh. Mutta, jotenkin myös tuntuu siltä, että oli se nopeusrajoitus mikä tahansa - vaikka motarilla 120 kmh, niin 130 pitää mennä. Tai jos se on 50 kmh, niin 60 kmh on ehdottomasti ajettava. Enkä nyt puhu mittarinäytöstä. Mikään ei riitä. Tietynlaisille kuskeille.

No mitäpä jos se onkin liian vähän? Johtuisiko tuo juuri siitä, että joidenkin mielestä motarillakin sopivampi ja fiksumpi nopeus on kauniilla kesäkelillä 130-140, kuin 120kmh? Kun taas joidenkin mielestä sekin on aivan liikaa, ja varmuuden vuoksi ajeleekin sitten 100km/h muiden tukkeena koska "ei mulla ole kiire, olenhan lähtenyt ajoissa liikkeelle".

 

Jos tässä maassa olisi yhtäkään fiksua päättäjää, tuo voitaisi ottaa kokeiluun jollekin motarin pätkälle, sellaiselle missä on ne uberhienot leditaulut, niin ei tarvitsisi niitäkään käydä vaihtamassa. 140km/h rajoitus. Ei varmasti kovinkaan moni tuota kovempaa enää edes viitsisi ajaa. Ei ainakaan allekirjoittanut. Vaikka myös minunkin auto ottaisi hetkessä sen 250km/h. (;D) Mielestäni se mukavuusraja menee jo tuossa 140-150 kohdilla. Sen jälkeen se ajaminen ei ole enää kivaa eikä varsinkaan leppoista ajelua.

Ongelmaksi tulisikin sitten vaan tuollaiset Taunot jotka ajelisi edelleen sitä 100km/h koska ei ole kiire. Vaikka auto ottaisikin hetkessä 200km/h ja blaablaa. Puhumattakaan niistä senioreista joille tekee tiukkaa pysyä edes 80km/h vauhdissa. Kunhan vaan tajuavat pysyä siellä tien oikeassa reunassa niin ei ole hirveää haittaa muille. Tosin joillain riisikipoilla ei ole kyllä kiva ajaa edes sitä 100km/h, joten en sinänsä ihmettele että jotkut sitä vastustavatkin niin jyrkästi.. :D

 

Tyhmille suomalaisille pitää vaan olla tuollaiset tiukat rajat, koska omaa järkeä ei osata käyttää ja se tilannenopeus on ihan joku tuntematon juttu. Kuten tuo naurettava "talvirajoitus", yli puolet tästäkin talvesta on ollut täällä etelässä samanlainen keli kuin viime vuoden heinäkuussa. Mutta koska "TALVIrajoitus" on voimassa, on pakko jurnuttaa 100km/h siellä missä olisi oikeasti 120km/h rajoitus. Joku fiksu täällä taisi sanoa, että jos on kesäkeli, ajaa hän kesänopeutta. Niin olen kyllä minäkin tehnyt. Eikä kyse ole siitä, että olisi kiire, tai säästäisi matkassa 5 sekuntia, vaan siitä että matkanteko on paljon mukavampaa.

 

Ainiin, unohtui yksi erittäin tärkeä seikka. Loppuis meinaan se rahavirta valtion kassaan, kun kukaan ei enää ajelisi ylinopeutta kun olisi järkevät rajoitukset. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainiin, unohtui yksi erittäin tärkeä seikka. Loppuis meinaan se rahavirta valtion kassaan, kun kukaan ei enää ajelisi ylinopeutta kun olisi järkevät rajoitukset. :P

 

Toi nyt on ihan skeidaa. Rajoitusten ylittäjiä löytyy aina. Rahavirta loppuu vasta, kun ei ole rajoituksia, joita ylittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään