Timo Partanen

Kehä 1:n peltipoliisit

106 viestiä aiheessa

Toi nyt on ihan skeidaa. Rajoitusten ylittäjiä löytyy aina. Rahavirta loppuu vasta, kun ei ole rajoituksia, joita ylittää.

Joo, toki, mutta ne on sitten noita Taunoja ja muita idiootteja kuten moottoripyöräilijöitä jotka vetää 200 rikki vaikka siellä 40kmh alueella ja joita ei mitkään kamerapöntöt tai rajoitukset pysäytä. Ne joutaakin niitä sakkoja maksamaan. Monissa tapauksissa luontokin korjaa tuollaiset älyn jättiläiset pois kuleksimasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku fiksu täällä taisi sanoa, että jos on kesäkeli, ajaa hän kesänopeutta. Niin olen kyllä minäkin tehnyt. Eikä kyse ole siitä, että olisi kiire, tai säästäisi matkassa 5 sekuntia, vaan siitä että matkanteko on paljon mukavampaa.

 

No on joku ollut taas tosi neropatti.  ;D Mukavuusalueella kun mennään niin sikäli mikäli jos yhtään ihmistä tai kulkuneuvoa ei ole valoristeyksessä edessä, oikealla tai vasemalla niin punaista valoakaan ei tarvitse noudattaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanha sanonta: "Mikä ei ole kohtuullista, ei voi olla lakikaan." Oma lisäykseni: Paitsi Suomessa. Onha tuolla muissa maissa, jopa sivistysmaissa, hämmästelty näitä suomalaisia miljonäärisakkoja. Kumma kun asia ei kuitenkaan ole näitä EU-pykälänikkareita enempää kiinnostanut.  :thmbdn:

 

Mun mielestä on kohtuullista, että sakkorangaistus on kaikille saman arvoinen tuloista riippumatta, 100 € sakko tonnin tuloista on yhtä vähän kuin se 10 000 € sakko mikä "vähän" varakkaammalta kansalaiselta peritään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä on kohtuullista, että sakkorangaistus on kaikille saman arvoinen tuloista riippumatta, 100 € sakko tonnin tuloista on yhtä vähän kuin se 10 000 € sakko mikä "vähän" varakkaammalta kansalaiselta peritään.

 

Ei pitäisi unohtaa, että nuo "suurituloiset" maksavat jo tuloveroakin progressioryövääjille paljon, paljon enemmän kuin satasella sakotettavat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavuusalueella kun mennään niin sikäli mikäli jos yhtään ihmistä tai kulkuneuvoa ei ole valoristeyksessä edessä, oikealla tai vasemalla niin punaista valoakaan ei tarvitse noudattaa?

Minkä takia sitä pitäisi noudattaa, jos ei muuta liikennettä ole 5km säteellä? Ai niin, koska laki on laki, ja lakia pitää noudattaa. Voi pyhä sylvi. ::) Päivällä on kyllä aina sen verran liikennettä, että tuo ei onnistu, mutta yöllä kun ei ole muita liikkeellä lähimaillakaan, en näe mitään syytä jäädä odottelemaan vihreää. Joistain risteyksistä onneksi valot sammuvatkin yöksi. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivällä on kyllä aina sen verran liikennettä, että tuo ei onnistu, mutta yöllä kun ei ole muita liikkeellä lähimaillakaan, en näe mitään syytä jäädä odottelemaan vihreää. Joistain risteyksistä onneksi valot sammuvatkin yöksi. :P

Luulisi nyt nykytekniikalla saatavan sellaiset valot, että jos joku määrätty(järkevä) määrä autoja tai alle, vaikkapa koko risteyksessä 6 kpl minuutissa liikennettä, alittuu, niin valot menee keltavilkulle/pois. Täällä perähikiällä tuo voisi keskellä päivääkin toteutua, turhan usein sivuväylältäkin tulevia nuo valot vaan haittaa 90% vuorokaudessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei pitäisi unohtaa, että nuo "suurituloiset" maksavat jo tuloveroakin progressioryövääjille paljon, paljon enemmän kuin satasella sakotettavat.

 

Ei verotus ole rangaistus. Päiväsakon rahamäärä lasketaan nettotuloista oli rikas tai köyhä, sen verran varakkaita on tultu vuosien varrella vastaan, ettei varallisuus enää nosta rahamäärää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas keittiönkulmalta mutta kuitenkin.

Onko suomi ainoa maa jossa kameravalvontaa löytyy, no tietty kaikissa muissa maissa ne on viksummin laitettu, onko muualla maailmassa liikennesakot käytössä, onko vain Suomessa nopeusrajoituksia joita valvotaan.

Onko maailmalla suuriakin eroja nopeusrajoituksissa Suomeen verrattuna, tietty taas järkevämmin sijoitettuna.

Olen samaa mieltä monenkin kanssa siitä että kiihdytyskaistat ovat monasti liiankin lyhyet, tuohon nopeusjuttuun väittäisin taas kerran että ylinopeussakot eivät uhkaa niinkään herkästi jos Suomen kokoisessa maassa lähtee liikenteeseen n.5 min. aikaisemmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkä takia sitä pitäisi noudattaa, jos ei muuta liikennettä ole 5km säteellä? Ai niin, koska laki on laki, ja lakia pitää noudattaa. Voi pyhä sylvi. ::)

 

Ei, vaan sen takia, että sinä et tiedä, etteikö muuta liikennettä olisi 5 km säteellä. Et tiedä, vaikka olisi lähempänäkin. Saattaa olla jopa niissä valoissa, mutta puutteellisen havaintokykysi takia et vain tiedä sitä. Kuvittelet, luulet tai oletat siihen asti, kunnes se vihreillä valoilla tuleva jalankulkija kolisee ajoneuvoasi päin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajelen aika usein töissä kehä 1:stä espoosta Vuosaareen, (MB Actros) tai  eli lähes koko matkan ja 80 rajotuksella on vakkari 83km/h ja ecodrive 3km/h, eli todellinen nopeus vaihtelee 80 ja 86:n välillä. Ja leppävaaran tunnelin 60:n rajoituksen pituudesta itäänpäin mainittiin niin ne mutkat on joskus jopa sillä 63 km/h:n vauhdilla aika jännät 26 tonnisella taiteilla että ihan hyvin ymmärrän sen rajoituksen. Tosin siinäkin vaihtuva rajoitus olisi paikallaan ja kyllähän se siinä aivan 60:n alueen lopussa oleva tolppa on aika piruilua. :)

 

Kyllä Scania kärryn kanssa menee 60kmh ihan nätisti ilman mitään taiteilua. Taitaa sulla olla vain ohjauksessa vikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkä takia sitä pitäisi noudattaa, jos ei muuta liikennettä ole 5km säteellä? Ai niin, koska laki on laki, ja lakia pitää noudattaa. Voi pyhä sylvi. ::) Päivällä on kyllä aina sen verran liikennettä, että tuo ei onnistu, mutta yöllä kun ei ole muita liikkeellä lähimaillakaan, en näe mitään syytä jäädä odottelemaan vihreää. Joistain risteyksistä onneksi valot sammuvatkin yöksi. :P

 

Jokaiselle oman mielensä mukainen tieliikennelaki, ja oikeus soveltaa sitä niinkuin itse haluaa. Siinä selkeitä pelisääntöjä kerrakseen, sopivien selitysten säestyksellä. Aikaa sitten, joku kyseli Hesarin lyhyesti-palstalla: "Miksi taksit ajavat ylinopeutta?" Taksiliiton edustajan vastaus: "Eivät taksit aja ylinopeutta, ne vain siirtyvät ripeästi paikasta toiseen."  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei, vaan sen takia, että sinä et tiedä, etteikö muuta liikennettä olisi 5 km säteellä. Et tiedä, vaikka olisi lähempänäkin. Saattaa olla jopa niissä valoissa, mutta puutteellisen havaintokykysi takia et vain tiedä sitä. Kuvittelet, luulet tai oletat siihen asti, kunnes se vihreillä valoilla tuleva jalankulkija kolisee ajoneuvoasi päin.

Jos puhut itsestäsi niin kannattaa kyllä hakeutua optikolle. Mulla kyllä on silmät päässä ja erotan kyllä pimeälläkin onko samassa risteyksessä tai siihen tulossa muita. En aja laput silmillä risteyksen läpi, oli valot sitten vihreänä tai punaisena tai pois päältä kokonaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todellakin aika vähissä on valitusten aiheet ihmisillä. Ihan oikeitakin ongelmia löytyy tästä maasta. Esimerkiksi meillä on oikeusministerinä mies, jonka koulunkäynti on jäänyt peruskouluun ja ammattikouluun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos puhut itsestäsi niin kannattaa kyllä hakeutua optikolle. Mulla kyllä on silmät päässä ja erotan kyllä pimeälläkin onko samassa risteyksessä tai siihen tulossa muita. En aja laput silmillä risteyksen läpi, oli valot sitten vihreänä tai punaisena tai pois päältä kokonaan.

 

Siis siihen saakka ajelet kuvailemallasi tavalla, kunnes kolahtaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todellakin aika vähissä on valitusten aiheet ihmisillä. Ihan oikeitakin ongelmia löytyy tästä maasta. Esimerkiksi meillä on oikeusministerinä mies, jonka koulunkäynti on jäänyt peruskouluun ja ammattikouluun.

Ei todellakaan ole. Tässä maassa on moni asia niin vituillaan, että alta pois. Tämä aihe on yksi niistä.  ::)

 

Siis siihen saakka ajelet kuvailemallasi tavalla, kunnes kolahtaa.

Juurihan tuossa sanoin, että ainakaan minä en aja silmät kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruotsin systeemi moottoriteille on aika hyvä. Eli jos on keskiaita, niin ylin nopeus on 110 km/ h. Tämä myös Suomeen

 

Kukaan ei tarvitse autoa, joka menee yli 120 Km/h.  :D . Jos tarvitsee niin autoveroa pitää korottaa todella rajusti. Niin, että tuntuu. Jos auton huippunopeus on vaikka 121 km/h, niin autovero on 200 %. Jne.  :).

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lait, asetukset ja muut säädökset maa-, vesi- ja ilmaliikenteessä luovat yhteiset pelisäännöt. Niiden noudattaminen on tärkeää, koska pitää voida luottaa siihen, että yhteispeliä pelataan niiden mukaan. Tietysti sillä varauksella, että jostain suunnasta voi joskus tulla joku idiootti, joka antaa piupaut säännöille ja aiheuttaa tahallaan vaaratilanteita. Näiltä välinpitämättömiltä kunkuilta pitäisikin ottaa oikeudet pois mahdollisimman pikaisesti.  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lait, asetukset ja muut säädökset maa-, vesi- ja ilmaliikenteessä luovat yhteiset pelisäännöt...

 

...Joku idiootti, joka antaa piupaut säännöille ja aiheuttaa tahallaan vaaratilanteita. Näiltä välinpitämättömiltä kunkuilta pitäisikin ottaa oikeudet pois mahdollisimman pikaisesti.  ???

Ketä nämä idiootit sitten ovat? Ei ainakaan niitä jotka ajavat 80kmh alueella 90kmh jne. Nämä idiootit ovat rattijuoppoja, motoristeja yms rikollisia jotka vähät välittävät muutenkaan mistään rajoituksista tai säännöistä. Siinä olen kanssasi samaa mieltä että kortti pois lopullisesti tuollaisilta. Vaan kun ei sekään noita pysäytä. Sehän siinä onkin. Sitten ajetaan ilman korttia. Tuollaiset aivokuolleet tunarit ovat aivan eri kastia kuin ne jotka tekee noita mitättömän pieniä järjellä tehtyjä poikkeamia sääntöihin tehden omasta matkasta jouhevampaa ja miellyttävämpää vaarantamatta yhtään ketään. Yrittäkää tajuta se. Miksei muuten kukaan mussuta niistä jotka ajavat alinopeutta? Ihan yhtä "vaarallisia" ovat nekin.

 

Merenkulusta en mitään tiedä, mutta ilmailusta jonkin verran, ja eikö siellä jatkuvasti tehdä parannuksia järjestelmiin yms että lentoliikenteestä saataisi entistä sujuvampaa? Mitä tehdään maalla? Lisätään vaan kameroita ja hidasteita ja töyssyjä yms. Kaikkea millä on päinvastainen vaikutus. Tosin yksityinen autoilijahan on rikollisesta jo heti seuraava pahis muutenkin, ainakin tässä maassa.

 

Päästiin muuten aika kauas kehäykkösen tolpista... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kukaan ei tarvitse autoa, joka menee yli 120 Km/h.  :D . Jos tarvitsee niin autoveroa pitää korottaa todella rajusti. Niin, että tuntuu. Jos auton huippunopeus on vaikka 121 km/h, niin autovero on 200 %. Jne.  :).

 

Sinulla oli se auto joka ottaa helposti yli 200 km/h. Haluaisit siis maksaa rajusti enemmän?

Se on jo nykyään mahdollista ilman veron korottamistakin. Valtiolle saa lahjoittaa rahaa. Tilinumerokin siihen löytyy jostain valtionhallinon sivuilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyväksyisin heti autojen pakollisen nopeuden GPS-seurannan. Ja laitteet myös vanhempiin autoihin. Laitteet tietenkin auton omistajan piikkiin.

 

Eli jos ajaa hiukankin liian lujaa, niin raha otetaan automaattisesti tililtä. Tai palkasta, korvauksista, ym....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyväksyisin heti autojen pakollisen nopeuden GPS-seurannan. Ja laitteet myös vanhempiin autoihin. Laitteet tietenkin auton omistajan piikkiin.

 

Eli jos ajaa hiukankin liian lujaa, niin raha otetaan automaattisesti tililtä. Tai palkasta, korvauksista, ym....

 

Tarmo, sä taidat olla täys trolli. Mä ignooraan sut tästä lähtien täysin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään