Jonne Mäkipelto

Modulaarinen vs. integroitu koulutus - työllistyminen

1 viesti aiheessa

Hei!

Tämä on minun ensimmäinen postaus tälle foorumille, vaikkakin olen jo hetken seuraillut taustalta keskusteluja suurella mielenkiinnolla. Tilanteeni on tällä hetkellä se, että olisi tarkoitus aloitella lento-opintoja kevään aikana ja siihen liittyen tulee mietittyä kaikkia siihen liittyviä asioita monelta eri kantilta. Olen saanut hyvää opastusta lentokerhoilta ja -kouluilta, sekä myös tälläkin foorumilla kirjoittelevilta kavereilta. Iso kiitos vielä siitä, jos satutte lukemaan tätä!  :) Suunnitelmani tällä hetkellä olisi käydä modulaarinen reitti, ei pelkästään hintansa puolesta, vaan myös siksi, että se mahdollistaa opiskelun ja asumisen ulkomailla, mikä kokemuksena kiinnostaa paljon. Koulutus olisi kuitenkin tarkoitus suorittaa täysipäiväisesti putkeen, eli keskittyisin sen +-2 vuotta ainoastaan opiskeluun. Olen saanut hyviä vinkkejä lentokouluista tältäkin foorumilta ja kokonaiskuva koulutuksesta on aika selkeänä mielessä. Ajattelin kuitenkin vielä kysyä otsikon mukaista aihetta täältä, kun haulla löysin ainoastaan yhden vanhan topicin.

Eli miten näette nykypäivänä modulaarisen koulutuksen läpikäyneiden työllistymismahdollisuudet verrattuna integroidun opintolinjan läpikäyneisiin? Jonkin verran olen asiaa googlaillut ja ainakin Briteissä tuntuu olevan trendinä, että uudet pilotit otetaan suoraan integroiduista cadetti ohjelmista yhtiöihin töihin. Onko Suomessa tai muualla maailmassa sama asetelema modulaarisen- ja integroidun koulutksen läpikäyneiden osalta? Koulumenestys tietysti näyttelee suurta osaa asiassa, mutta lähdetään siitä olettamuksesta, että kummankin reitin läpikäyneet oppilaat olisivat paperilla yhtä hyviä. Mua itseäni ei haittaisi, vaikka paikka liikennekoneessa ei heti aukeaisikaan, kunhan jotain lentotyötä opintojen jälkeen löytyisi kokemuksen kartuttamiseksi, joko kotimaasta tai ulkomailta. Käsittääkseni lentokokemuksen karttuessa myös työllistymismahdollisuudet kasvavat, eikä silloin ilmeisesti ole suurta merkistysä minkä reitin on ammattiinsa käynyt.

Tästä aiheesta löytyy varmasti paljon mielipiteitä ja tietoutta tältäkin foorumilta ja olisin kiitollinen jos jaksatte kirjoitella vastauksen tai vaikkapa oman tarinanne työllistymisestä opintojen jälkeen, olivatpa ne sitten integroidut tai modulaariset. Olkoon tämä myös muille asiaa pohtiville apuväline koulutusreitin valintaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään