Robin Karinen

Maailman ensimmäinen 727 lentää viimeisen kerran

4 viestiä aiheessa

Maailman ensimmäinen N7001U on 25 vuoden varastoinnin jälkeen saatu siihen kuntoon että sillä on päästy tekemään rullailutestejä. Koneen uudelleen liikenteeseenlaiton tarkoituksena on ollut siirtolentää kone Museum of Flightiin Boeing Fieldille.

 

Lennon olisi tarkoitus tapahtua maaliskuun 1. päivä

 

Yksityiskohtainen blogi koneen tilasta: http://www.rbogash.com/727/Refurb/Refurb_Status.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällaista juttua en täältä löytänyt...

 

United Air Linesin ilmailumuseolle 1991 lahjoittamaa ensimmäistä B727 konetta on kunnostettu ja 1.3. suunnitelmissa on sen viimeinen lento 25 vuoden lentotauon jälkeen.

Koneella on varattuna paikka museon jo hallussa olevien B737 ja B747 -prototyyppien viereen.

Tämä ensimmäinen B727, rek. N7001U, rullasi ulos tehtaalta 27.11.1962. Ensilento 9.2.1963, jatkaen testikoneena kunnes luovutettiin United Airlinesille 6.10.1964.

Kone lensi Unitedilla 64 495 tuntia, suorittaen 48 060 nousua ja laskua ennen luovuttamista museolle 1991.

 

 

https://www.museumofflight.org/727-final-flight

 

The Museum of Flight is in the final countdown of finishing a 25-year effort restoring the historic, first Boeing 727 and flying it to the Museum for permanent exhibition.

This unique jet has not been airborne since it was donated to the Museum by United Air Lines in 1991, and has been under restoration ever since by volunteer crews

at the Museum's Restoration Center and Reserve Collection at Paine Field, Everett, Wash.

 

 

http://www.airlinereporter.com/2016/02/the-anniversary-of-the-boeing-727-first-flight/

 

The first 727 (registration N7001U) rolled out of the Boeing factory on November 27, 1962 and took flight (from Renton Field to Paine Field) on February 9, 1963.

It was then used for a year as a Boeing test flight aircraft before being delivered to United Airlines on October 6, 1964.

With United, it flew 64,495 hours, with 48,060 takeoffs and landings. After being repainted to its original livery,

N7001U flew in January 1991 from Boeing Field to Paine Field, where it has been sitting ever since.

 

 

Tässä kuvituskuvaksi Air Francen F-BPJP B727-228 kuvattuna 1986 Turussa.

Kone lensi Air Francella vuodet 1970-93, viimeksi 1994 alkaen tunnuksella C5-DMB ja

oli liikenteessä vielä 2001 vuonna Trans Air Congolla, havaittu 2003 Addis Abebassa blancona,

irroiteltu osia ja lopulta romutettu 2006.

 

_1je1613_f-bpjp_af_b727_1986_eftu_kehys800x.jpg.b6f7a04c7f88716083abeb54a2d25ae2.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lasku

Tuo lasku näytti siltä että oltaisiin otettu mallia tuosta Guamilla tapahtuneesta gear-up laskusta. Ei ihan heti pysähdy tuokaa laite kun laippakulmaa on 15 astetta eikä reverssejä voinut käyttää. Odotan vielä sitä videomateriaalia mikä koneesta seurantakoneen avulla kuvattiin.  :thmbup:

 

Tässä hieman videota vielä toisesta kulmasta:

http://www.kiro7.com/news/first-boeing-727-now-restored-to-take-1st-flight-in-25-years/137830287

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään