Eemil Laukkanen

TTT-AVIATION ONKO hyvä lentokoulu? plussat ja miinukset!!

22 viestiä aiheessa

onko ttt-aviation hyvä lentokoulu?

kuullut pelkkää huonoa..

miksi se on paska?

onko vastaavia joissa voi maksaa osamaksulla?

meen tonne jos se ei olekkaan huono.

 

-eemil

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

onko vastaavia joissa voi maksaa osamaksulla?

Saa muualtakin osamaksulla:

Esim. http://www.google.fi/url?url=http://www.aeropole.fi/fi/uutiset/&rct=j&q=&esrc=s&sa=U&ved=0ahUKEwiH-rWa5LvLAhUCQpoKHdzuDL8QFggSMAA&usg=AFQjCNEWOl54FLKVhTfetZbcg48BPu5hCg ja http://www.google.fi/url?url=http://www.bf-lento.com/&rct=j&q=&esrc=s&sa=U&ved=0ahUKEwiH-rWa5LvLAhUCQpoKHdzuDL8QFggmMAM&usg=AFQjCNGC0Ac84Zxd9D58oDpcCdw1f-V95w (Googlesta bongattu. Ei minkäänmoista kokemusta kummastakaan.)

 

Ja eipä TTT:kään nettisivujen mukaan ITSE tarjoa sitä, vaan kehottavat hakemaan pankista lainaa. Noin kalliissa asiassa muutenkin kuulostaa epävarmalta maksaa koko kurssi kerralla (mitä käytännössä pankkilainan kanssa tehdään) eikä esim. seuraavan kuukauden tunnit etukäteen tms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseinen pulju saanut nimeä pakkolaskusta Porvoon moottoritielle polttoaineen loppumisen takia. YTJ tietopalvelun mukaan maksamatonta verovelkaa yli 10 000 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
olet maksanut ja et saanut mitään? kerro toki lisää.

 

Ei liity Reinikaisen tapaukseen, mutta käy Helsingin käräjäoikeudessa lukemassa vaikkapa L14/9027 jos kiinnostaa, miten raha-asiat hoituvat.

 

cessnakarkasi.jpg

Kuvat kuulemma piristävät viestintää, laitetaan tähän yksi sellainen.

 

Tämä firma on mielestäni ihan täyttä paskaa, enkä kantaisi sinne lanttiakaan. Minusta moninkertainen lupien menetys ja tässä ketjussa jo esiin otetut verovelat kertovat ihan tarpeeksi. Yksi erityinen ansio tässä ttt/nordicflite-konsernissa on myös nettisivujen kopioiminen muilta yrityksiltä, ihan näin läpinäkyvää kopiointia ei ole monikaan puulaaki harrastanut. Konsernilla on edelleen verkkosivuja netissä, joiden otsikoissa komeilee muiden yritysten nimiä, vaikka ystävällismielisten kommenttien jälkeen suurin osa muilta yrityksiltä vohkitusta materiaalista onkin siivottu... Vaan kun paljon kopioi, aina jotain unohtuu. Toki voi olla, että sivujen alkuperäinen tekijä (esimerkiksi Copterline) ei enää tässä vaiheessa tule mitään vaatimuksia esittämään, mutta onhan tuo aivan hävytöntä toimintaa siitä huolimatta.

 

Yrityksen nykyinen prokura teki minusta aikoinaan rikosilmoituksenkin, joka ei "yllättäen" menestynyt.

esapekka.jpg

 

Enkä todellakaan ole ainut, joka on joutunut tekaistujen syytösten kohteeksi tämän konsernin läheisyydessä. Rikosilmoituksia/tutkintapyyntöjä on tehtailtu noiden vanhempien kunnianloukkausjuttujen lisäksi myös 2014 syksyllä ainakin kunnianloukkauksesta ja vahingonteosta. Nordicfliten työnhakuprosessi kärsi kuulemma vahinkoa siitä, että eräs yrityksen aiempi työntekijä kertoi toiminnasta totuudenmukaisesti, ja että Flightforum.com sivustolla kommentoitiin yritystä ja sen toimintaa. Lainaankin tähän pätkän Helsingin poliisin asiakirjasta 5500/R/67468/14, jossa selvitetään, miten N.N. oli yrityksen mielestä vahingoittanut tätä:

 

"N.N. oli kirjoittanut negatiiviseen sävyyn yrityksestä "suosittelen pysymään todella kaukana" yrityksestä."

 

Henkilökohtaisesti voisin sanoa, että suositus kannattaa ottaa tosissaan. Suosittelen pysymään aivan helv**** kaukana tästä yrityksestä.

 

Kyseinen pulju saanut nimeä pakkolaskusta Porvoon moottoritielle polttoaineen loppumisen takia. YTJ tietopalvelun mukaan maksamatonta verovelkaa yli 10 000 euroa.

 

Joo tämä case. Pistetäänkö pieni gallup pystyyn? Kenen mielestä vastuu lennon polttoainemäärästä on koneen päälliköllä eli tässä tapauksessa lennonopettajalla, kenen mielestä vastuu on oppilaalla? Oliko pakkolaskun syy siis oppilaan vai koneen päällikön laiminlyönti? En oo kovin hyvä näissä säädösjutuissa ja just kuuntelin viime kuussa kuinka mun ajattelutavassakin on jotain vikaa, että saattaahan tämä hämmennys siitäkin johtua... Jotenkin vaan tuli mieleen ajatus, että pakkolasku johtui siitä, että lennon päällikkö ei varmistunut, että koneeseen oli kuormattu määräyksessä OPS M1-7 vaadittu polttoainemäärä, ja suoritti lennon määräyksen vastaisesti menetellen.

ttt_aviation_oppilaan_virhe.png

 

ps.

Kukas tuntee hyvin lainsäädännön, joka koskee hintojen ilmoittamista kuluttajakaupassa, eritoten "osamaksun" yhteydessä? Tai lainsäädännön, joka muuten koskee alennetun hinnan ilmoittamista, olikos se niin että tarjous ei ehkä olekaan tarjous jos se on tosiallinen jatkuvasti perittävä hinta (PPL 9999 eur, "normaalisti" 12500 eur). http://www.ttt-aviation.com/hinnasto

 

Ehkä vielä astetta huvittavampi hintailmaisu löytyy nettikaupan puolelta, jossa tämän 9999 euron yhteydessä kerrotaan, että kyseessä olevan huipputarjus, ja "ovh" on 13500 euroa. https://holvi.com/shop/7xWL6Z/product/c8887807b02eb866dd16edbe7921229e/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos voisin antaa pienen neuvon nuoremmalle lennonopettajasukupolvelle.

 

Edellisessä viestissä on sanomalehtilainaus, jossa kerrotaan oppilaan virheellisellä tikulla mittaamasta polttoainemäärästä. Olen aiemminkin törmännyt tämän tapauksen uutisoinnissa siihen, että selitetään oppilaan tekemää virhettä. Ei tämä ole mikään virhe. Virhe on se, ettei opettaja ole valvonut, että oppilas mittaa polttoaineen oikealla mittatikulla.

 

Seppo   

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sellainen 'pikku detalji' vielä Nordicflitestä, että vaikka yrityksen nettisivulla mainostetaan vaikka mitä ja kerrotaan "Lennot suoritetaan Nordicfliten lentotoimintaluvalla FI-034", ei Nordicflitellä ole voimassaolevaa lentotoimintalupaa, ei ole tainnut olla pitkään aikaan. Ei sellaista ainakaan näy Trafin viikon vanhassa listassa Luettelo lentotoimintaluvan, liikenneluvan ja lentotyöluvan haltijoista Suomessa.

 

Takaisin aiheeseen, TTT-Aviation'illa toki on PPL(A), LAPL(A) ja NF(A)) koulutuslupa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hauska nähdä että logo on päivittynyt. Vasta nyt huomasin, että vanha logo on päätynyt käsiteltäväksi yhteen blogiinkin: http://creativemindsfi.blogspot.fi/2014/09/kopioimalla-kuset-kintuillesi.html

 

Tämä on kyllä maineensa arvoinen yritys/konserni ja pakko vielä korostaa, että kaikki "maine" perustuu täysin konsernin omiin ansioihin. Jos tässä ketjussa on tarkoituksena yrittää näyttää toteen, että esimerkiksi viranomaisen reagointi olisi aiheuttanut vahinkoa liiketoiminnalle, niin voin kertoa sen olevan täysin turhaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Takaisin aiheeseen, TTT-Aviation'illa toki on PPL(A), LAPL(A) ja NF(A)) koulutuslupa.

 

Pitäisköhän mun ryhtyä Tomin asiakkaaksi. Pitäisi NF jaksaa suorittaa, tuosta voisi saada melkoisesti hupia kaupan päälle. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisköhän mun ryhtyä Tomin asiakkaaksi. Pitäisi NF jaksaa suorittaa, tuosta voisi saada melkoisesti hupia kaupan päälle. :)

 

Olen kuullut kerrottavan, että oppilaan voi olla hyvä tarkastaa yön todella alkaneen, ennen kun koululentoja yökelpuutusta varten lennetään. Ettei käy niin, että "oppilas suunnitteli lennon väärin" tms. https://ais.fi/ais/eaip/pdf/gen/EF_GEN_2_7_EN.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Markkinaoikeus kieltää Nordicflite Oy Ltd:tä käyttämästä NF Nordicflite -tunnusta yleisö-, elämys- ja vapaa-ajanlentopalveluiden tarjoamista koskevassa elinkeinotoiminnassa.

 

Markkinaoikeus velvoittaa Nordicflite Oy Ltd:n suorittamaan L’Association Française de Normalisationille (AFNOR) korvauksena sen oikeudenkäyntikuluista 11.780,15 euroa. Oikeudenkäyntikulujen korvaukselle on maksettava viivästyskorkoa korkolain 4 §:n 1 momentissa tarkoitetun korkokannan mukaan siitä lähtien, kun kuukausi on kulunut markkinaoikeuden tuomion antamisesta.

 

Huh huh, yli kymppitonnin lasku kun kopsaat logon toiselta firmalta. "Tein itse ja säästin", ajatteli kenties herra T?

 

 

(vinkki, maailmalla on paljon edullisia freelancereita jotka tekee ihan hyvää jälkeä..mutta siitä pitää tosin maksaa..ei ihan kymppitonnia ehkä omasta "corporate identitystä" kuitenkaan)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovathan nuo logot hyvin samankaltaisia, mutta vaikea rajaa on vetää. Kysymys siitä, mitä saa kopioida ja mitä ei ja millä tavalla, on epämääräinen. Eikös Applekin ominut tai yrittänyt omia itselleen jonkin perusmuodon?

 

https://goo.gl/7vSXna

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovathan nuo logot hyvin samankaltaisia, mutta vaikea rajaa on vetää. Kysymys siitä, mitä saa kopioida ja mitä ei ja millä tavalla, on epämääräinen

 

Kyllä tuossa minun mielestä taitaa olla eniten vain kysymys siitä että Tomi-NF:n logo on suora kopio Ranska-NF:n logosta, tai siis tehty vain tuo N-kirjan siirtämällä eri paikkaan ja blurraamalla pois ylälaidan toinen "väkänen" (samat muodot, samat värit, sama fontti jne = ihan selvä keissi, 2 minuuttia photarissa kesti tuon logon suunnittelu täällä koti-Suomessa)..

 

http://www.nordicflite.com/fi/i/nordicflite-logo.png

http://www.marque-nf.com/wp-content/uploads/2015/01/logo-nf-serv.png

 

Mutta yllättynyt olen kyllä että AFNOR on tämän saanut tietoonsa ja ajanut asian loppuun asti (vai eikö muuten ole saatu asiaa hoidettua, en tiedä), josta lopputuloksena kova lasku.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovathan nuo logot hyvin samankaltaisia, mutta vaikea rajaa on vetää. Kysymys siitä, mitä saa kopioida ja mitä ei ja millä tavalla, on epämääräinen. Eikös Applekin ominut tai yrittänyt omia itselleen jonkin perusmuodon?

 

Ovat joo. "Samankaltaisia". Olipa sattuma. Kuvaavaa koko toiminnalle on myös se, että tokihan merkin käyttö edelleen vain jatkuu ja jatkuu, lainvoimaisesta tuomiosta huolimatta.

 

 

Mites tuo markkinaoikeusprosessi yleisesti ottaen menee, saako siellä puhua ihan täyttä paskaa esimerkiksi vastauksessa?

 

Tunnusta on käytetty yksinomaan sellaisessa muodossa, johon sisältyy kuvioelementin alapuolella esitetty sana "Nordicflite" Nordicflite on käyttänyt NF Nordicflite -tunnusta jo keväästä 2012 lukien ja sanottu tunnus on tämän käytön myötä tullut Nordicfliten yrityslogona sillä tavoin tunnetuksi, että kohdeyleisö erottaa sen AFNOR:n merkistä eikä tunnusten välillä ole sekaannusvaaraa.

 

Tunnusta on todistettavasti käytetty myös sellaisessa muodossa, jossa sanaa "Nordicflite" ei esiinny kopioidun kuvioelementin alapuolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Kyllä tuossa minun mielestä taitaa olla eniten vain kysymys siitä että Tomi-NF:n logo on suora kopio Ranska-NF:n logosta

 

Näin on, mutta tavallaanhan lähes jokainen logo on kopio jostain toisesta logosta. Kysymys on usein vain pienistä eroavuuksista. Se, kuinka paljon ja millaisia muutoksia täytyy tehdä, jotta uutta logoa ei voitaisi katsoa kopioksi, on tulkinnanvaraista.

 

Jokin muoto ja kirjain on yleinen. Vaikka P pyöreällä pohjalla tai neliönmallisella pohjalla.

 

http://prnt.sc/ajrroi

 

Tai tassun jälki.

 

https://secureyourtrademark.com/wp-content/uploads/2014/03/PawprintComparison.png

 

Ei ihminen logoa katsoessaan välttämättä muista, millainen tassu liittyy mihinkin, vaan hän muistaa tassun vain jostain yhteydestä, vaikka retkeilyvälinefirma Jack Wolfskinistä.

 

http://logok.org/wp-content/uploads/2015/01/4DBa2a-880x660.png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin on, mutta tavallaanhan lähes jokainen logo on kopio jostain toisesta logosta. Kysymys on usein vain pienistä eroavuuksista. Se, kuinka paljon ja millaisia muutoksia täytyy tehdä, jotta uutta logoa ei voitaisi katsoa kopioksi, on tulkinnanvaraista.

 

Jokin muoto ja kirjain on yleinen. Vaikka P pyöreällä pohjalla tai neliönmallisella pohjalla.

 

Vaikka kyse onkin nyt tavaramerkkiasiasta eikä esimerkiksi tekijänoikeusasiasta, hyvä lähtökohta uudelle logolle olisi se, että sen tekemistä ei aloitettaisi avaamalla photoshoppiin jonkun toisen yrityksen olemassa olevaa logoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko näillä muuten nyt mitään toimintaa? Kone on seisonut kentällä jo ties kuinka pitkään...

 

Ainakin kaupparekisterissä on toimintaa. Y-tunnuksella 0739212-3 toimiva yritys, joka ennen oli nimeltään TTT-Aviation Oy Ltd, on nyt nimeltään Oy Trional-Trading Ltd (Trional-Trading oli aiemmin yrityksen aputoiminimi). Verohallinnon tietojärjestelmän mukaan yrityksellä on maksamatonta verovelkaa vähintään 10 000 euroa, ja lisäksi rekisteriin merkittyjä puutteita kausiveroilmoituksen antamisessa (tiedot tarkistettu 8.7.2016).

 

Trafin ilmailumääräys TRG M1-1 muuttui heinäkuun alusta. Uudessa määräyksessä on kohta 3.1.1 jonka mukaan luvanhaltijalla on oltava taloudelliset edellytykset toiminnan rahoittamiseen ja toteuttamiseen. Enpä ihmettelisi, jos kaupparekisteriin kohta ilmeistyisi uusi yritys TTT-Aviation Oy Ab tai jotain vastaavaa, koska aiempi TTT-Aviation Oy Ltd nykytilassa tuskin täyttäisi ilmailumääräyksen edellytyksiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäköhän toi elämyslento on http://elamyslento.fi/elamyslennot/

"Tarjoamme sinullle ikimuistoisia elämyksiä ilmailun parissa laadukkaasti, turvallisesti ja ympäristöystävällisyydestä tinkimättä."

 

ikimuistoinen elämys = Muistat varmasti maksaneesi muutama sata euroa tyhjästä

turvallisesti = Pienintäkään riskiä ei ole, sillä kun ei tee mitään, ei voi teloa itseään

ympäristöystävällisyys = Maassa oleva kone on ympäristöystävällisempi kuin liikkuva, sillä siitä ei aiheudu pakokaasuja.

 

"Ennen elämyslentoa lennon kulku käydään läpi vaiheittain. Lisäksi näet koko lennonvalmisteluprosessin jota lentäjä tekee ennen lennolle lähtöä katsomalla säät, painolaskelmat, suoritusarvot sekä lentokoneen tarkastuksen. Kaikki lentokoneiden järjestelmät kokeillaan ja testataan jo koekäytön aikana maassa jolloin havaitut viat estävät lennolle lähdön.

Näet lennonvalmisteluprosessin = pääset neuvomaan lentäjää painolaskelmissa ja huomauttamaan lentäjälle, jos havaitset lentokoneesta puuttuvan esimerkiksi toisen siiven.

 

Ai niin. Ja saat myös raybanit lainaan!

 

(Viesti tarkoitettu vain ja ainoastaan viihteelliseksi. Sanon tämän jo valmiiksi herneennenäänvetäjiä varten.)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään