Guest avrorj85

Oletko lentsussa?

52 viestiä aiheessa

Tuli tälläinen kysymys mieleen sattuneesta syystä - itse olen ollut jo sunnuntaista saakka kuumeessa.

Että onkohan niitä kohtalotovereita??

Nimim. Neljäs paperirulla menossa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yöllä tuo taisi alkaa... Siksi se näköjään alkaa aina yöllä, että sen lentsun alkamisen huomaa paremmin kun ei voi kunnolla nukkua.

Tulin juuri apteekista tuliaisina Panadol Hot, Paramax ja C -vitaminiini poretabletteja.

Sama totuus pätee jälleen - virkamies sairastaa vapaallaan...kele... :(

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla jokaiselle ihan tarkoituksenmukaista sairastaa jokin flunssan tyylinen sairaus sillointällöin.

Tulee kerrankin levättyä kunnolla ja mahdollinen stressi poistunee tahi ainakin vähenee siinä samalla.

Tämmöttisii mää pohrin....

p.s meikäläinen yrittää parannella itseään panadolin, c-vitamiinin(hetelmiä), kotimaisten elokuvien, kebabin, l&m:n ja Roxithromycinin voimin.Edellä mainitun käyttö johtuu lekurin toteamasta imuilmakanavan karstottumisesta....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

p.s meikäläinen yrittää parannella itseään panadolin, c-vitamiinin(hetelmiä), kotimaisten elokuvien, kebabin, l&m:n ja Roxithromycinin voimin.Edellä mainitun käyttö johtuu lekurin toteamasta imuilmakanavan karstottumisesta....

Tuo Lasten Mallu ei ehkä tee sitä parhainta nannaa imuilmakanaville.. ;)

Mutta niin, en ihme kyllä ole lentsussa. Se se olisikin lukion kruunaus, jos tähän vielä flunssan sairastaisi, ja tältä viimeiseltä kurssilta koskaan menisi poissaolotilastot täyteen ja kurssit hylättäisiin. Meidän koulussa kun nuo poissaolosäännöt on hieman tiukahkot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei. Minuakin oli viimeisinä tupakointivuosina 3-5 keuhkoputkentulehdusta vuodessa. Mutta samalla lailla tupakkia paloi silloinkin, vaikka yskitti niin että meinasi taju lähteä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta muistakaa se, että "yskä lähtee yskimällä ja nuha ........" ;)

Heh! Tuohan se paras lääke onkin. :P

Niin ja en ole. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän offtopiccina kukas muistaa 80-luvulla tehdyn lentsu sarjan?

Entä sen Veikko Huovisen kirjan, mistä se TV-sarja on tehty? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entä sen Veikko Huovisen kirjan, mistä se TV-sarja on tehty? :)

Toki se löytyy hyllystä. :)Tuota sarjaa vain ei löydy...eikä taida olla missään myynnissä vhs:nä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

lentsu? onko se jotain syötävää? Mutta jos flunssaa tarkoitat niin ei ole... ei ole ollut pitkiin aikoihin. Kuntoilu ja terveellinen ruoka pitää sen loitolla!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä mulla kunnon flunssaa ole vuosiin vaikka mulla on ihan paska kunto, en kuntoile yhtään ja ruokavaliokin on mitä on. :P Itseasiassa mulla ei aikoihin ole ollut mitään flunssan tapaistakaan, ihme sikäli. Ainoa on se että joskus keväällä rupeaa vähän räkää pukkaamaan kun siitepölyt tulee...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuntoilu ja terveellinen ruoka pitää sen loitolla!

Epäterveelliset syömätavat, olut ja tupakka tuntuu tekevän ihan saman asian, vaikka ei sen kummemmin kuntoilekkaan ;)

Tai en minä tiedä. Kaikki edellä mainitut pätee meikäläiseen täysin, enkä silti sairasta juuri koskaan. Siis yhtään mitään. Viimeisin flunssa tai virus tai vastaava on ollut angiina viime kesänä. Sitä ennen ei edes kuumetta ole ollut vuosiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Epäterveelliset syömätavat, olut ja tupakka tuntuu tekevän ihan saman asian, vaikka ei sen kummemmin kuntoilekkaan ;)

Tai en minä tiedä. Kaikki edellä mainitut pätee meikäläiseen täysin, enkä silti sairasta juuri koskaan. Siis yhtään mitään. Viimeisin flunssa tai virus tai vastaava on ollut angiina viime kesänä. Sitä ennen ei edes kuumetta ole ollut vuosiin...

Niin kyllähän se nuorena vielä..... mutta entäpä sitten 20 vuoden päästä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä satun juuri olemaan. Tätä ennen syksyllä. Mutta onpa jännä juttu, miten taudin oireet ovat muuttuneet noin puolentoista vuoden sisällä. Ennen kun sattui sairastumaan, niin ensimmäinen päivä oltin kauheassa kurkkukipeässä, ja toinen päivä armottomassa kuumeettomassa huonossa olossa, jonka jälkeen toipuminen alkoi yskällä. Sitten tauti katosi.

Mutta nykyään kurkkukipu on varsin lievä. Toisen päivän väsynyt inkapasitaatio on muuttunut hiuksenhienoksi turtuneeksi oloksi. Ei oikein edes tiedä, onko sitä ollenkaan sairas. Flunssan aikataulu on yhä, kuten aina, lähes samanlainen, mutta sen voimakkuus on laskenut dramaattisesti. Mistä johtuu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä satun juuri olemaan. Tätä ennen syksyllä. Mutta onpa jännä juttu, miten taudin oireet ovat muuttuneet noin puolentoista vuoden sisällä. Ennen kun sattui sairastumaan, niin ensimmäinen päivä oltin kauheassa kurkkukipeässä, ja toinen päivä armottomassa kuumeettomassa huonossa olossa, jonka jälkeen toipuminen alkoi yskällä. Sitten tauti katosi.

Mutta nykyään kurkkukipu on varsin lievä. Toisen päivän väsynyt inkapasitaatio on muuttunut hiuksenhienoksi turtuneeksi oloksi. Ei oikein edes tiedä, onko sitä ollenkaan sairas. Flunssan aikataulu on yhä, kuten aina, lähes samanlainen, mutta sen voimakkuus on laskenut dramaattisesti. Mistä johtuu?

Kovasti kuullostaa tutulta molemmat tietyin poikkeuksin. Nimittäin jos flunssaa ei lasketa, en ole vuosiin sairastanut yhtään mitään. Kuumetta ei ole ollut pitkiin aikoihin, eikä mitään mahatauteja tai muuta vastaavaa.

Sitten tuo flunssan kaava, mulla se alkoi ennen yöllä kurkun tukkoisuutena. Aamulla kurkku oli sitten kipeä, ja parin päivän päästä kun kurkkukipu hävisi, tuli tilalle vuotava nenä. Sitten kolmannessa vaiheessa oli enää yskä, ja sitten tauti lähti veke. Nykyään on jotenkin laimentunut ja osin muuttunut tuo järjestys, jokin osa-alue voi jäädä kokonaan pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten tuo flunssan kaava, mulla se alkoi ennen yöllä kurkun tukkoisuutena. Aamulla kurkku oli sitten kipeä, ja parin päivän päästä kun kurkkukipu hävisi, tuli tilalle vuotava nenä. Sitten kolmannessa vaiheessa oli enää yskä, ja sitten tauti lähti veke. Nykyään on jotenkin laimentunut ja osin muuttunut tuo järjestys, jokin osa-alue voi jäädä kokonaan pois.

Jännä juttu. Joskus flunssan yhteydessä jälkimmäisessä kurkkukipuvaiheessa on nuha, eli limaa erittyy runsaasti. Aina ei silloinkaan. Mm. tällä kertaa ei nuhaa ole ollut käytännössä lainkaan. Nyt kolmantenta sairaspäivänä en aktiivisesti tunne itseäni enää sairaaksi, jos en tilaani erittäin tarkasti tunnustele.

Ja sekin, että joillakin kuulostaa lähes aina nousevan melko hyvänlainen kuume. Minulla taas kuume on aina tullut vain erittäin voimakkaassa sairastamisessa.

edit: "jännä juttu", "jännä juttu", "jä...."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

P..kele, taas flunssassa. Nyt ei tosin tunnu niin pahalta kun kuukausi sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai tuo kaavakin jotenkin selittyy sillä että noita lentsupöpöjähän on satoja.. Joku täällä pyörivä lekuri (Arttu, Johan? ;)) osaa sanoa.

Ihtellä menee toi flunssan oirejärjestys lähes aina tällä tavalla, että ensin on kova kurkkukipu, parin-kolmen päivän kuluttua se feidautuu tukkoiseen nenään, ja lopuksi yskä.. Kuumetta mulla ei ole juuri ikinä, muistaakseni viimeksi pari vuotta sitten.

-J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin :-[ Nyt ollaan täälläkin lentsussa!

Ei auttanut eilinen kympin umpihankihiihto yhtään...

Hiihdon jälkeen tuntui heti, että nyt iski pasilisko.

Ollaan sitten sängyssä ja luetaan kirjaa! Toivottavasti menee pian ohi, ettei kunto ihan pohjille mene.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo eipä tähän auta kuin vähintään kolmen päivän totaalinen lepo. Ei parane lähteä liikkeelle, vaikka olo tuntuis hetkellisesti paremmalta. Tein sen virheen eilen, tuli takapakkia.

Lepo ja juoma, siinä lääkkeet, kuoma :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään