Janne Nousiainen

Kouluttautuminen liikennelentäjäksi Amerikassa(FAA)... Tulevaisuus?

2 viestiä aiheessa

Olen kiinnostunut opiskelemaan liikennelentäjäksi Phoenix East Aviation -lentokoululla Yhdysvalloissa. Ja toimia siellä vuoden lennonopettajana koulutuksen jälkeen.

Tällä hetkellä vasta säästämässä rahoja. Eli aikaa kuluu vielä ennen kuin mitään pystyisi edes toteuttamaan.

Ja haluaisin tietää vähän miltä tulevaisuus sen jälkeen voisi näyttää.

Minkälaiset työllistymismahdollisuudet FAA luvilla olisi missään?

Suomessa ei ilmeisesti mahdollista? Amerikkaankaan ei ihan tosta vaan voi jäädä sen ylimääräisen vuoden jälkeen.

Ja vaikea löytää selviä vastauksia missä maissa se onnistuu. N rekisteröidyillä koneilla ilmeisesti saa. Mutta en löydä tietoa siitä paljonko tälläisia koneita on Euroopassa tai muualla.

Toinen mitä olen yrittänyt tutkia on miten sen FAA luvan saisi EASA(vai onko vielä JAA) luvaksi.

Onnistuuko sellainen Suomessa? Ja miten kalliiksi ja pitkäksi se tulisi?

Paljon oon googlaillu mutta monet keskustelut on niin vanhoja, etten voi olla varma siitä miten asia nykyään on.

Tiedän että varmaankin olisi helpompi opiskella suoraan Suomessa jos aikoo myöhemmin EASA luvat hommata.

Siksi kysynkin että onko missään nimessä kannattavaa opiskella ekaksi Amerikassa? Intoa olisi, mutta kokemuksenkaan vuoksi ei ihan huvikseen viitsisi niin paljon rahaa sijoittaa.

Toki jos niitä töitä löytyy hyvin FAA luvilla, asia on toinen.

Olisin kiitollinen avusta jos jollain on kokemuksia tai tietoa tästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään