Sami Puro

MD-11 myöhästymiset

2 324 viestiä aiheessa

Eipä ole tänään nykkilläistä. Jos kone saadaan iltaan mennessä kuntoon niin ei pitäisi tulla mitään ongelmia.

 

Neljä lähtöä 17:00-18:00 ja niihin on koneet, kolme saapuu iltapäivällä ja yksi tuli Kennedyltä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistäs moisen datan kaivoit?

En muista oikein, oisko ihan laitoksen sivuillakin ollu... Jokatapauksessa tullut 0215 takaisin, lähtöaikaakaan en muista...sen verran väsynyt olin.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt lähtö ruuvattiin -----> 09:35 että saatiin myöhästyminen tasaan 10:een tuntiin. :D

Meinaavatten kääntää sen 40 minuutissa BKKlla  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

että huominen AY005 tulee myöhästymään lähdössä.

 

Finnairin musta hevonen saattaakin olla OH-LGD jonka pitäisi tänään lähteä uusitulla keulalla liikenteseen.

Jos LGD on valmis niin nykkiläiselle ei ehkä tulekaan myöhästymistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jossain tuo hongkongilainen (091/092) on napannut kaksi tuntia kiinni. Saapuu 14.35, n. kahdeksan tuntia myöhässä.

 

Käänto Hong Kongissa on normaalisti aikataulun mukaan 2h 55 min ja nyt kääntö oli 49 min. Ei ihan hirveästi konetta siivota tuossa ajassa. :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen verran AY091 lähti myöhässä ja matkanteko Hong Kongiin edistyy hitaasti, että huominen AY005 tulee myöhästymään lähdössä.

 

14:20 New York

AY 005

 

Gate 32 16:00 13.gif

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on arvio 16:10, ja joutuivat vaihtamaan LGG:n hommiin.

 

Näin kävi, LGG tuli myöhässä Bangkokista 1437 ja  jatkoi Nykkiin 1610, tuli nimittäin käveltyä ja seisottua tuon tämänpäiväisen LGG:n alla 1,5 h, onneksi oli suht koht kiva ilma, ja on se vaan mielettömän iso, mutta upea kone!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Off-topic, mutta oiskohan kellaan valistunutta arvausta siita, mika koneyksilo hoitaa reitin NRT-HEL sunnuntaina? Eli onko uusi sisustus tiedossa vai ei...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Off-topic, mutta oiskohan kellaan valistunutta arvausta siita, mika koneyksilo hoitaa reitin NRT-HEL sunnuntaina? Eli onko uusi sisustus tiedossa vai ei...

 

Moi Juho,

 

Näyttäisi olevan LGA eli viimeinen liikenteessä oleva kone vanhalla sisustuksella..  ;)

 

-J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katselin Olgaa viime viikolla kentällä - näyttäisi olevan myös ulkopuolelta kipeästi uuden maalin tarpeessa... Lienee seuraava joka huoltoon onkin menossa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olga on niin huonossa kunnossa kun Lento Pesun pojat jynssäävät sen kunnolla juuriharjoilla  ;)

Varmaan parhaillaankin tekevät sitä Leko seiskassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tapahtuu muuten niille matkustajille, joiden JFK-lento perutaan? Annetaanko kahvilappu (venäläisille vodkalappu), ruokalappu, vaiko lentolippu kilpailijoiden kyytiin? Rahaa? Finskin T-paita?

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tapahtuu muuten niille matkustajille, joiden JFK-lento perutaan? Annetaanko kahvilappu (venäläisille vodkalappu), ruokalappu, vaiko lentolippu kilpailijoiden kyytiin? Rahaa? Finskin T-paita?

 

 

 

Mahdollisesti kaikki nuo. Kyllähän matkustajat reititetään uudelleen, kuka mitäkin kautta. Erinäisiä vuosia taaksepäin palasin JFKlta WAWn kautta, kun Finnair oli perunut lentonsa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Järkyttävää tuo 11:n epäluotettavuus kyllä on. Tänäänkin LGD oli gatella JFK:sta tullessaan kokonaista kaksi minuuttia myöhässä  :o En tiedä riittääkö kompensaatioksi edes seitsemän minuutin rullaus 15:n päästä 31:lle...  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu kyllä niin ikäloput ja vanhat romut kulkee hitaasti 15:sta päädystä 31:selle.

 

Toista se olisi se timmi A340-300 jossa on jokaisella oma ruutu, se tulisi vaikka rullaamalla sieltä Kennedyltä saakka kun siinä on jokaisella oma ruutu ja muutenkin niin ylitsepääsemättömän mukava eikä missään tapauksessa ole ikäloppu romu eikä niissä ole koskaan edes teknistä vikaa eikä niillä operoivat lentoyhtiöt koskaan joudu peruuttamaan lentoja tai niihin ei koskaan tule myöhästymisiä kun niissä on se oma PTV-ruutu jokaisella ja on ihan äärettömän uudenaikainen ja mukava matkustaa. :P

 

PS. niissä Airbuseissa on muuten jokaisella se oma ruutu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Käänto Hong Kongissa on normaalisti aikataulun mukaan 2h 55 min ja nyt kääntö oli 49 min. Ei ihan hirveästi konetta siivota tuossa ajassa. :D

 

 

Saanko kysyä onko Herra Mannikainen joskus siivonnut lentokonetta...kun tuntuu niin tarkasti tietävän ettei sinä ajassa siivota konetta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käänto Hong Kongissa on normaalisti aikataulun mukaan 2h 55 min ja nyt kääntö oli 49 min. Ei ihan hirveästi konetta siivota tuossa ajassa. :D

 

 

Saanko kysyä onko Herra Mannikainen joskus siivonnut lentokonetta...kun tuntuu niin tarkasti tietävän ettei sinä ajassa siivota konetta.

 

 

Tuohon kääntöaikaan taitaapi sisältyä myös: vanhat matkustajat ulos ja uudet sisään

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Saanko kysyä onko Herra Mannikainen joskus siivonnut lentokonetta...kun tuntuu niin tarkasti tietävän ettei sinä ajassa siivota konetta.

 

 

Saa kysyä. Enkä ole siivonnut, vain sotkenut.

 

No onnistuuko Helsinki-Bangkok-Hong Kong lennon lentäneen koneen siivoaminen 49 minuutissa? Tietenkin jos sinne työnnetään 100 kiinalaista siivomaan niin ehkä onnistuu.

Mutta kun tuo 49 min sisälsi matkustajien purkamisen ja lastauksen niin minkälaisen siivouksen siinä tekee?

 

Samanlaisen kun New Yorkista Helsinkiin tullessa; minulla oli paikka 2A ja ensitöikseni jouduin kaivamaan lentoemolle penkin ja seinän välistä edellisen lennon asiakkaan ruoanjämät ja ruokaliinat kun oli vähän niukka kääntöaika eikä siivous ollut ihan priimaa. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minäpä olen siivonnu. Pauttiarallaa tasan 30 minuuttia oli se aika, missä kerran äärimmäisessä kiireessä hirveellä populaatiolla onnistui 11:n siivous, mutta kovin epätyypillistä se on. Enpä muista normaaliaikoja, mutta eiköhän se reippaasti toista tuntia ollu. Nykyisinhän homma on tietty helpompaa, kun koneissa ei saa enää polttaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY097 laitettinkin suoraan lähteväksi 08:30 eli taas odotellaan saapuvaa bangkokilaista.

 

Taitaa olla aika rankka teknikaali tänä yönä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu kyllä niin ikäloput ja vanhat romut kulkee hitaasti 15:sta päädystä 31:selle.

 

Toista se olisi se timmi A340-300 jossa on jokaisella oma ruutu, se tulisi vaikka rullaamalla sieltä Kennedyltä saakka kun siinä on jokaisella oma ruutu ja muutenkin niin ylitsepääsemättömän mukava eikä missään tapauksessa ole ikäloppu romu eikä niissä ole koskaan edes teknistä vikaa eikä niillä operoivat lentoyhtiöt koskaan joudu peruuttamaan lentoja tai niihin ei koskaan tule myöhästymisiä kun niissä on se oma PTV-ruutu jokaisella ja on ihan äärettömän uudenaikainen ja mukava matkustaa. :P

 

PS. niissä Airbuseissa on muuten jokaisella se oma ruutu.

 

Joo ja usko tai älä... A340-300 pystyy tulemaan jopa etujassa KJFK:lta tai jopa Singaporesta Köpikseen (A340 lentoni lähti 40 min myöhässä ja tuli minuutilleen CPH).

Nimimerkki "Kokemusta on".

Finnairin tulevaisuuden kannalta on hyvästä, että MD-11 poistuu. Se on hyvä konetyyppi lento-ominaisuuksiltaan, mutta ulkomaalaiset matkustajat = asiakkaat, jotka tuovat rahat Finnairille, kokevat MD-11:n "cramped" vanhaksi. Siksi hiljainen A340 turistissa jokaiselle omine ruutuineen on yhtiölle parempi vaihtoehto  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään