Sami Puro

MD-11 myöhästymiset

2 324 viestiä aiheessa

Käy mainiosti jos tilalle tuodaan T7 ;)

 

Ei oo varaa yhtiöllä  ;D vaan tiiätkö vaihetaanko siihen moottoria siellä kiinassa vai honkonkissa?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On se kone ainakin Hong Kongissa kun sille povataan 12:30 lähtöajaksi paikallista aikaa.

 

Ja onko tietoa mikä LG? on tuonne kaukoitään jäänyt ? Brasilian kaunotar LGG kenties ?? :'(

 

Miksi juuri LGG?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On se kone ainakin Hong Kongissa kun sille povataan 12:30 lähtöajaksi paikallista aikaa.

 

Miksi juuri LGG?

Se oli veikkaus. Tosin lauantainakin oli lotossa vain 2 oikein täydestä kupongista huolimatta. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täysin epävirallisten tietojen mukaan huominen eli tiistain AY77 Osaka olisi myös peruttu.

 

Tilanne elää. Nyt näyttäisi ruletin napsahtavan JFK:n lennolle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EI tarvitse vähään aikaan odotella AY88D:tä. Estimaali Hong Kongista 19:00 eli 14:00 Suomen aikaa.

 

Kaksi tuntia on tullut lisää viivettä: Est at 21:00.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nykki lähti näköjään normaalisti. Ruletti pyörii siis edelleen mikä viidestä jäljellä olevasta lähdöstä saa pallon. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvio saapumiseen 03:00. Kohta selviää tuleeko Bangkokiin lähtijöille taas yöjamit.

 

AY97

7:00 ESTIMATED TIME OF DEPARTURE

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hong Kongissa alkaneet Finnairin MD-11 -koneet viihtymään.

AY68 lähti vasta 12:30 kohti Helsinkiä. 09:40 on aikataulussa oleva aika.

 

98 tulossa klo 11:00.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen näistä runsaista myöhästymisistä että aina voivotellaan harvakseltaan matkustavia matkailijoita. Miltähän tämä tuntuu piloteista? Ei ole varmaan kiva kun tietää että taas ollaan puoli vuorokautta myöhässä eikä siviilielämän menoja uskalla sopia. Sama homma jokaisen työvuoron alussa  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hong Kongissa alkaneet Finnairin MD-11 -koneet viihtymään.

AY68 lähti vasta 12:30 kohti Helsinkiä. 09:40 on aikataulussa oleva aika.

 

98 tulossa klo 11:00.

 

Tällä kertaa ei tainnut olla vikaa itse koneissa vaan olosuhteissa paikan päällä:

 

http://the-wu.org/hkgspotting/viewtopic.php?t=1906

http://www.hongkongairport.com/eng/weather/weather.html

 

Menolentokin päässyt aamulla holdaamaan aika kauan laskeutumista ilmeisesti:

FINNAIR - AY 67 

Helsinki-Vantaa (HEL), Helsinki, Finland 17:15 LEFT THE GATE

Helsinki-Vantaa (HEL), Helsinki, Finland 17:35 TOOK OFF

Hong Kong Int'l (HKG), Hong Kong, Hongkong 07:47 ESTIMATED TIME OF ARRIVAL

Hong Kong Int'l (HKG), Hong Kong, Hongkong 08:22 AIRCRAFT LANDED

Hong Kong Int'l (HKG), Hong Kong, Hongkong 08:28 ARRIVED

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY67/68 selvisi hyvin kun lukee mitä HKG:ssa on divertattu aamulla:

 

http://the-wu.org/hkgspotting/viewtopic.php?t=1906

AY067.... just gone around... will hold for 30 mins. Approach are telling him the weather is not getting better so think about diverting... he wanted CAN but thats full, like TPE and KHH.

 

 

MD-11 menee ihan mistä vaan ;D

 

Tuolla HKG spottereissa olikin muuten joku huomannut oLGAn yllätysvierailun:

OH-LGA MD11 AY... diverted I think and parked at W125. Anyone have info?... now towed to HAECO.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY67/68 selvisi hyvin kun lukee mitä HKG:ssa on divertattu aamulla:

 

http://the-wu.org/hkgspotting/viewtopic.php?t=1906

 

Tuota linkkiä lukiessa selvisi ainakin, että korealaiset jaksavat yrittää. Linkitetyssä threadissä Colin Parker oli tehnyt listan lennoista, ja siinä kun muut kokeilivat laskeutumista kerran tai korkeintaan kaksi, KE603 teki go-aroundin kolme kertaa, ennen kuin luovuttivat ja menivät Kantoniin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Semmoinen musitikuva on että alkuviikosta yks MD-11 jäi Kiinaan jumiin huonon sään takia ja toisella oli telinemurheita ja lensi Hong Kongiin sitä korjauttamaan. Oli kai Pekingistä lähtenyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mitähän tässä yhteydessä tarkoittaa "emergency landing".

 

Puhdas veikkaus: Jos miehistöllä on ollut pienintäkään syytä epäillä, että telineet eivät olisi olleet 100 % varmasti laskua varten alhaalla ja lukittuina, niin matkustajat olisi ehkä varmuuden vuoksi määrätty ottamaan laskun ajaksi "pakkolaskuasento"?

 

Arvaushan tämä on, kun ei ole tietoa MD-11:n telineiden hätäulosottojärjestelmistä eikä muustakaan asiaan liittyvästä, mutta voisi olla jonkinlainen selitys sille, että mukana ollut kuvan ottanut matkustaja puhuu "pakkolaskusta".

 

Älkää ampuko, jos puhun omiani. Arvasin, kun kysyttiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään