Sami Puro

MD-11 myöhästymiset

2 324 viestiä aiheessa

LGB:ssä Nagoyan reissulla jouluna oli samat lukemat taululla. Ilmeisesti joku uusi hieno päivitys ajettu ohjelmaan ja tullut jotain ylimääräistä mukaan.

 

Noita vastaavia ylikovia lukemia oli LGB:n ruudulla jo lokakuun lopulla, kun Osakasta palasin. Vaikuttaisi, että jo valmiiksi kilometreinä olevaa lukemaa "korjataan" vielä uudelleen maileista kilometreiksi...

 

--Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä, mutta toi sun asentees tohon A343:n alkaa kyllä, jo pikkuhiljaa tulla yli.  :thmbdn:

 

Voi voi, sille ei voida me Tuomas mitään, että A343 on niin hidas ja jää jalkoihin kun lähdetään Bangkokista vaikka kirjoiteltaisiin miten kauniisti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä, mutta toi sun asentees tohon A343:n alkaa kyllä, jo pikkuhiljaa tulla yli. :thmbdn:

 

Kuinka niin? Pelkästään hauskaahan tuo on. ;D Sitäpaitsi, saa kai  sitä  tykätä mistä haluaa ja vihata mitä haluaa...  Suomi  kun on vapaan mielipiteen ja sanan maa. ;)

 

Ja juu... kyllä sitä pärryyteltiin muutama viikko sitten, muka lähemmäs kahtatonnia BKK ja takasinkin. Koneet GD ja GB.

Joskus kyllä havainnut finskin bojossakin joitakin (toivottavasti) virheitä tuossa  inforuudulla. Tuskin sitä sentään Kreetalle ajellaan 14 000km  korkeuksilla. ::)

Toivotaan, että  ohjaamossa "kellot" näyttää oikein. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Toivotaan, että  ohjaamossa "kellot" näyttää oikein. ;)

Niin, minä laitoin tuon kuvan siksi että minua kyllä vähän harmitti se että tarjotaan väärää tietoa.

 

Nyt on ilmennyt että aivan yleisesti jopa eri konetyyppien tauluilla. Siis onko niin että sillä ei sitten olekaan niin väliä mitä asiakkaille tiedotetaan?

Vai eikö joku vaan välitä ? Imago kysymys mielestäni.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, minä laitoin tuon kuvan siksi että minua kyllä vähän harmitti se että tarjotaan väärää tietoa.

 

Nyt on ilmennyt että aivan yleisesti jopa eri konetyyppien tauluilla. Siis onko niin että sillä ei sitten olekaan niin väliä mitä asiakkaille tiedotetaan?

Vai eikö joku vaan välitä ? Imago kysymys mielestäni.

 

Finskillä on niiden romujen kanssa tärkeämpiäkin ongelmia kuin joku info näyttö, voisivat ihan ekaksi saada ne kestämään normaalia reittiliikennettä ;)

 

Voi voi, sille ei voida me Tuomas mitään, että A343 on niin hidas ja jää jalkoihin kun lähdetään Bangkokista vaikka kirjoiteltaisiin miten kauniisti.

 

Finnairin pitää päästä äkkiä eroon noista nopeammista koneista koska niiden nopeudesta ei ole mitään hyötyä, ainoastaan enemmän kustannuksia  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finskillä on niiden romujen kanssa tärkeämpiäkin ongelmia kuin joku info näyttö, voisivat ihan ekaksi saada ne kestämään normaalia reittiliikennettä ;)

Tosin tämä saattaisi olla helposti korjattavissa, jos kyseessä on tosiaan tuo turha mailikonversio-ongelma. 1600/1,609=994, mikä tuntuisi ihan mahdolliselta sopivassa myötäisessä  ::).

 

--Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

sjuttio-sju taisi Porvoolla (tjsp?) taas vähän dumppailla kerosiiniä ennen paluuta takaisin?

 

Tämä konehan oli itseasiassa A340 eli väärä ketju mutta tänään luukusta kolahtanut Vantaan Sanomat on nyt löytänyt jostain tapauksen ja otsikoi sen aiheella:

Finnairin kone pudotti kerosiinit asutuksen ylle.

 

http://194.188.93.116/wl_vansan/newsp/vansan/ad/070117/8959e0f1c2e1bbca8e830b46e4218edf.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi voi, sille ei voida me Tuomas mitään, että A343 on niin hidas ja jää jalkoihin kun lähdetään Bangkokista vaikka kirjoiteltaisiin miten kauniisti.

A340-300 Max. Mach .86

MD-11 Max. Mach .88

 

Kyllä! Ero on lähes huomattava! ::);D

 

Katos näitä:

MD-11 MTOW: 273,314 kg / Range: 12,633 km / Ensilento: 10.01.1990

A340(-300) MTOW: 276,000 kg / Range: 13,700 km / Ensilento: 25.10.1991

 

A340(-200/300), Tilattu: 246 / Toimitettu: 241 / Käytössä: 238 / Tuhoutunut onnettomuuksissa: 2

MD-11, Tilattu: 200 / Toimitettu: 200 / Tuhoutunut onnettomuuksissa: 5

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuuleppas Heikki,tuo johtuu pelkästään siitä että uusi kamerasi on noin nopea, eli kone toimii kuin kello ja kamerasi taas kuin sekunttikello  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Katos näitä:

MD-11 MTOW: 273,314 kg / Range: 12,633 km / Ensilento: 10.01.1990

A340(-300) MTOW: 276,000 kg / Range: 13,700 km / Ensilento: 25.10.1991

 

A340(-200/300), Tilattu: 246 / Toimitettu: 241 / Käytössä: 238 (3 poistettu käytöstä).

MD-11, Tilattu: 200 / Toimitettu: 200 / Tuhoutunut: 6 (ainakin, en löytänyt käytössä olevien määrää).

 

Katson. Mitä sitten? 8) Oliko näissä luvuissa joku sanoma vai pitikö niistä tehdä jotain päätelmiä?

 

Ja jos lukuja laittaa näytille niin kannattaa laittaa oikeat luvut:

MD-11 MTOW 285,990kg

A340-300 MTOW 257,000-275,000 kg

 

sekä kannattaa myös laittaa oikea luku tuhoutuneiden MD-11 -koneiden lukumääräksi joka on 5 kpl. Airbusin kohdalle et ole merkinnyt yhtään tuhoutunutta joten aika puolueellinen tuo "vertailusi", Jaakko.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

sekä kannattaa myös laittaa oikea luku tuhoutuneiden MD-11 -koneiden lukumääräksi joka on 5 kpl. Airbusin kohdalle et ole merkinnyt yhtään tuhoutunutta joten aika puolueellinen tuo "vertailusi", Jaakko.

Airbusseista en tiedä kuinka moni on tuhoutunut, vaan kuinka monta on "out-of-service" (laskemalla Toimitetut - In-Service=3)... Eri asia. Olihan siinä viestissäni että 3 poistettu käytöstä. ;)

 

EDIT: tarkistin....

A340 on tuhoutunut 2 kpl. Mutta yhdessäkään A340 onnettomuudessa ei ole kuollut yhtään ihmistä.

Vertauksen vuoksi, MD-11 on tuhoutunut 5 ja niissä on kuollut 237. Tuohon on laskettu myös kuolleet (2) China Eastern Airlinesin 583.

 

A340-300 MTOW 257,000-275,000 kg

275 (276.5) tonnes

=275,000kg (276,500kg)

 

Sitten noista MD-11 painoista...

MD-11 - Operating empty 130,165kg (286,965lb) with CF6s, standard max takeoff 273,314kg (602,555lb), optional 285,990kg (630,500lb). 

MD-11ER - Max takeoff 285,989kg (630,500lb).

En tiedä mitä tuo vaihtoehtoinen tuossa käytännössä tarkoittaa (keskimmäinen takateline käytössä?) mutta standardi on 273,314kg.

 

On myös otettava huomioon että vähintäänkin lähes puolet on 100% Cargo käytössä. Jos kone on niin hyvä miksei kuljettaa matkustajia?

FedEx (58)

Lufthansa Cargo (19)

UPS (17)

 

sekä kannattaa myös laittaa oikea luku tuhoutuneiden MD-11 -koneiden lukumääräksi joka on 5 kpl.

Totta, anteeksi, minun moka.

 

aika puolueellinen tuo "vertailusi", Jaakko.

Ei ole, eikä ole ollut. Nämä on vain raakaa faktaa.

 

Oliko näissä luvuissa joku sanoma vai pitikö niistä tehdä jotain päätelmiä?

No sitä vaan että A340 on turha haukkua.

 

Näkökantani on aika neutraali, itse laskisin itseni "Boeing" leiriläiseksi, en lennä simussa muuta kuin 767-300ER, ja Airbussilla en ole koskaan lentäny kunnon lentoa simussa. Alkaa vaan ketututtamaan tämmönen iänaikainen A340 haukkuminen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä konehan oli itseasiassa A340 eli väärä ketju mutta tänään luukusta kolahtanut Vantaan Sanomat on nyt löytänyt jostain tapauksen ja otsikoi sen aiheella:

Finnairin kone pudotti kerosiinit asutuksen ylle.

 

http://194.188.93.116/wl_vansan/newsp/vansan/ad/070117/8959e0f1c2e1bbca8e830b46e4218edf.pdf

 

Tuosta tulikin mieleen että eikös ne pikku dösät valuta joka kerta lähestyessä keroa asutuksen päälle? Ainakin se haisee finaalin alla seistessä. Vai liekö se jotain pakokaasun käryä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta tulikin mieleen että eikös ne pikku dösät valuta joka kerta lähestyessä keroa asutuksen päälle? Ainakin se haisee finaalin alla seistessä. Vai liekö se jotain pakokaasun käryä?

Lieneepä jotain muuta, pikkudösissä, puteissa, DC9/MD80 ja monissa muissa pikkukoneissa ei oo dumppia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä konehan oli itseasiassa A340 eli väärä ketju mutta tänään luukusta kolahtanut Vantaan Sanomat on nyt löytänyt jostain tapauksen ja otsikoi sen aiheella:

Finnairin kone pudotti kerosiinit asutuksen ylle.

 

No hoh hoijaa. Onko VÄHÄN vähissä vantaalaisten omat uutiset kun tuollaista montamonta kuukautta vanhaa asiaa pitää tuollatavalla alkaa paasata. Ja vieläpä tuollaisella iltasanomalehti-tyylisellä törkyotsikolla  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere!

 

Jatkanpa vielä tähän samaan.Eli vrt Airbus/MD11...

 

Sanottakoon että molemmat hienoja koneita.Silti kun katsoo asiaa miltä taholta tahansa on Airbus "valitettavasti" parempi.

 

Taloudellisuudesta vielä sen verran,että kun tulee lentoliikenteeseenkin aikanaan tuo päästökauppa,niin on taatusti huokeampaa ylläpitää tuota Airbus laivastoa..ja hyvät matkustajat.Sehän taas voi jopa näkyä niissä lippujen hinnoissa,vrt kilpailijoihin,joilla oikeasti kautta euroopan on jonkin verran vanhempaa kalustoa!

 

Niin siis Finskin kannaltahan tätä asiaa tietenkin aprikoin!

 

-Jukka ;)

 

Ps.Kuinkas paljon muuten Porvoon suunnalla autot saastuttaa joka päivä.Eipä niistä paljon kirjoitella!

Ps.2.Tuo koneiden nopeusvertailu on ihan lapsellista.Sama kun joku ajaa Tre-Hki välin 5 km/t lujempaa kuin toinen ja voittaa monta minuuttia siinä.Mitähän silläkin ajalla tekee.

Lisäksi tuo valittu reitti vaikuttaa kuitenkin lopputulokseen niin paljon enemmän vaihtelevien lentosäiden vuoksi,että on ihan turha vertailla noita Machin lukuja!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

=275,000kg (276,500kg)

Jos kerran "standardeista" koneista puhutaan niin tuo ei ole semmoista nähnykkään. Tuo on 300X/300E mallin MTOW lähinnä. esim. LQA on 257t MTOWillinen...

 

Ja muuten iso osa MD11:sta on tuota isomman MTOWin mallia, Finnairilla kaikki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kerran "standardeista" koneista puhutaan niin tuo ei ole semmoista nähnykkään. Tuo on 300X/300E mallin MTOW lähinnä. esim. LQA on 257t MTOWillinen...

 

Niin, eli tehtaalta tulevat A343:t ovat tuota isompaa MTOWia, ja LQA on 257t. Kunhan uusia koneita on tarpeeksi, niin LQA:n voisi laittaa vaikkapa charter-konffikseen ja alkaa lennättämään turisteja non-stop Phukettiin ja Brasiliaan  :). Tällöin alempi rahtikapa ei haittaisi niin paljoa.

 

--Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuihin nopeuksiin...

 

Lussubussi lentelee vakiona matkaa 0.82 machia

M11 taasen liihottelee käytännössä aina 0.85 machia

 

Siitä se ero syntyy. BKK välillä se ei ole 10-15 min vaan puolen tunnin huonommalla puolella se ero...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika irrelevantti asia sanoa konetta hitaaksi jos on tulossa myöhässä.

 

Onhan sitä A340:iäkin täällä hitaaksi sanottu kun on joskus myöhässä sattunut tulemaan. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lieneepä jotain muuta, pikkudösissä, puteissa, DC9/MD80 ja monissa muissa pikkukoneissa ei oo dumppia.

 

Tä? Eikö ole? Eikö edes kessnassa?

 

ihan tuota en nyt hakenut

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään