Sami Puro

MD-11 myöhästymiset

2 324 viestiä aiheessa

LGF tuli Osakasta.

Iltapäivisin yksi Aasiasta saapuva kone lähes aina otetaan 90x standille purettavaksi tai hallin kulmille. Jää sinne yöksi tai vedetään illalla putkelle pekingiläiseksi tai bangkokilaiseksi.

Putket kun ovat kaikki kiven alla 15-17 ajanjaksolla.

 

Vappuaattona 30.4.2008 AY078 otettiin 04R:lle ja siitä olisiko ollut 901 standille. Purun jälkeen edessä oli kuulemma koelennolle lähtö. Mitä olen seuraillut koti-ikkunasta niin tuntuu joka päivä noin kello 14:30 aikaan näkevän kaukaa idästä saapuvan MD-11, joka lentää pääradan itäpuolella Tikkurila-Oulunkylä-Keskusta-Westend reittiä kohti 04:sta. Ihan mukava sightseeing etenkin vappuna, kun pystyi tarkastamaan kaupungin menon jo tuohon aikaan ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm...LGE AY51 tullut takaisin Helsinki-Vantaalle.

 

HÖH...

 

-jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

02:00 on nyt lähtöaika.  Toivottavasti poka on päästetty koneesta ulos odottelemaan.

 

Huomiseksi luvassa myöhästyminen kaukoliikenteeseen.

Tuo LGE ei ehdi takaisin ajoissa jos ylipäätänsä lähtee. Yli 200 matkustajaa Helsingistä menossa Pekingiin joten ehkäpä lähtee vaikkakin reilusti myöhässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys..

 

Tuli sellainen juttu mieleen, että jos heti lennon alettua tulee medikaali, niin kierteleehän kone siltikin dumppaamassa pa:t taivaalle ennen laskua. Ajattelin vain, että jos joku vaikka sydärin saa.

 

Vähän OT, mutta 51:stä tuli mieleeni. Tiedän kyllä, että koneissa on välineet sydänpysähdyksiin etc, mutta siltikin?? Jos joku emo tai stuertti tahi muu asiansa tunteva vastaa.

 

-jukka 8)

 

Ps. Onneksi taisi olla teknikaalia tuossa LGE:ssä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

02:00 on nyt lähtöaika.  Toivottavasti poka on päästetty koneesta ulos odottelemaan.

 

Huomiseksi luvassa myöhästyminen kaukoliikenteeseen.

Tuo LGE ei ehdi takaisin ajoissa jos ylipäätänsä lähtee. Yli 200 matkustajaa Helsingistä menossa Pekingiin joten ehkäpä lähtee vaikkakin reilusti myöhässä.

 

Taxi oli 01:44 ja T/O 01:51. Näytää tulevan 052 takasin 18:30 eli ei välttämättä lähde myöhässä kun menee taas takaisin 051:nä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys..

 

Tuli sellainen juttu mieleen, että jos heti lennon alettua tulee medikaali, niin kierteleehän kone siltikin dumppaamassa pa:t taivaalle ennen laskua. Ajattelin vain, että jos joku vaikka sydärin saa.

 

Vähän OT, mutta 51:stä tuli mieleeni. Tiedän kyllä, että koneissa on välineet sydänpysähdyksiin etc, mutta siltikin?? Jos joku emo tai stuertti tahi muu asiansa tunteva vastaa.

 

-jukka 8)

 

Ps. Onneksi taisi olla teknikaalia tuossa LGE:ssä.

 

Mikähän olisi niin mahtava syy että kone ylipainoisena laskeutuisi takaisin lähdön jälkeen ? Konehan ei välttämättättä edes mene rikki jos/yleensä/kun lasku onnistuu.

 

Tuli vaan mieleen yksi Swissairin MD-11 tapaus Halifaxin lahdella ?  :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän olisi niin mahtava syy että kone ylipainoisena laskeutuisi takaisin lähdön jälkeen ? Konehan ei välttämättättä edes mene rikki jos/yleensä/kun lasku onnistuu.

 

Tuli vaan mieleen yksi Swissairin MD-11 tapaus Halifaxin lahdella ?  :(

Oletettu tulipalo koneessa on riittävän painava syy yleensä esimerkiksi. Tuossa taannoin esim. BA:n 747 tuli ylipainoisena takaisin Sydneyhyn kun oli indikaatiot palosta ruumassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletettu tulipalo koneessa on riittävän painava syy yleensä esimerkiksi. Tuossa taannoin esim. BA:n 747 tuli ylipainoisena takaisin Sydneyhyn kun oli indikaatiot palosta ruumassa.

 

Niinpä , vaan paloivat ne Swissairin kuljettajienkin kulmakarvat ennen veteen osumista Kanadan rannalla. Ainakin nauhojen mukaan.

 

Indikaatiot ei yleensä , siis yleensä, ole muita kuin anturierheitä..Onneksi niin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taxi oli 01:44 ja T/O 01:51. Näytää tulevan 052 takasin 18:30 eli ei välttämättä lähde myöhässä kun menee taas takaisin 051:nä.

 

Melkein tunnin se kääntö meni sitten kuitenkin pitkäksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletettu tulipalo koneessa on riittävän painava syy yleensä esimerkiksi. Tuossa taannoin esim. BA:n 747 tuli ylipainoisena takaisin Sydneyhyn kun oli indikaatiot palosta ruumassa.

 

No näin vähän arvelinkin...

 

Pitää keskustella asiasta vielä matkustamohenkilökunnan kanssa..

 

 

-jukka :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

    AY 021 DELHI  Gate closed 1730.

 

 

    Osakan MD-11 otti sit todesta YT-neuvottelut ja alkoi jo tänään omansa.

    AY 077 New info at 2200 :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

JFK:n taxit taas yllättää:

 

AY6 LGB lähti portista 17:59 ja take off oli 19:48.  ::)

 

AA172:selle samoihin aikoihin näytää käyneen vielä huonommin.

Portista 19:06 ja taivaalle 21:53.

 

Paljonkohan MD-11 polttaa euroja kahden tunnin taxissa....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sillei voisi ehkä pohtia, että MD-11:n moottorien (ainakin PW:n, tuskin GE:t paljoa eroavat) polttoaineen kulutus tyhjäkäynnillä on likimain 700 kg/h/moottori. Näin ollen jos moottorit olisivat kaksi tuntia tyhjäkäynnillä, niin polttoainetta menisi jota kuinkin 4000 kiloa. Rullaus varmaankin Nykissä on sellaista, että aina liikutaan lyhyt matka ja taas pysähdytään. Uuteen liikkellelähtöön tarvitaan aina paljon tehoa, joten kyllä varmaankin todellinen kulutus on jossain 4500-5000 kilon tietämillä. Mitä JET-A1 maksaa nykyään JFK:lla? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

JFK:n taxit taas yllättää:

 

AY6 LGB lähti portista 17:59 ja take off oli 19:48.  ::)

 

AA172:selle samoihin aikoihin näytää käyneen vielä huonommin.

Portista 19:06 ja taivaalle 21:53.

 

Paljonkohan MD-11 polttaa euroja kahden tunnin taxissa....

 

Lieneekö siellä ollut ground stop vaikkapa säätilan takia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän Teijon kanssa samoilla linjoilla, tuskin ovat kaikkia moottoreita pitäneet edes käynnissä kokoaikaa. Tai mistäs sitä tietää kun ei paikalla ole ollut.... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän Teijon kanssa samoilla linjoilla, tuskin ovat kaikkia moottoreita pitäneet edes käynnissä kokoaikaa. Tai mistäs sitä tietää kun ei paikalla ole ollut.... ::)

 

Pari vuotta sitten juutuimme SAS:n A330:llä Newarkiin ukkosmyrskyn takia. Tuolloin ainakin moottorit pistettiin hiljaisiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari vuotta sitten juutuimme SAS:n A330:llä Newarkiin ukkosmyrskyn takia. Tuolloin ainakin moottorit pistettiin hiljaisiksi.

 

Sama on minun kokemukseni San Franciscossa ja Denverissä vastaavanlaisissa tilanteissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lieneekö siellä ollut ground stop vaikkapa säätilan takia?

Moikka,

 

Muutama päivä takaperin siellä oli jotain säätöä Bostonin suunnan lennonvarmistuksessa. Kuulu menevän plaaneja monilla uusiksi ja stoppasivat siellä kesken taxin ja odottelivat uutta infoa 45 minsan kuluttua.

 

Tämä siis tuli selville live ATC audio feedseistä. JFK GND/DEL.

 

- 8) jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään