Guest B777

Autoista (Autokuvia ja keskustelua autoista - Henkilöautot)

8 891 viestiä aiheessa

Tuollaisessa furious autossahan on viriosia uuden beman arvosta. Kakkosen evoon oli laitettu 50 000 dollaria, joten auton hinta kipusi yli sadan tontun.

 

Jep se takaakin et auto on todella hyvä! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep se takaakin et auto on todella hyvä! :)

No, ei se mitsu mikään huono ole vakionakaan saati sitten 50 000 dollarilla varustettuna. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on vanteissa kokoa mutta jotenkin vaan näyttää hienolta tuossa (minun mielipide)

[ attachment removed / expired ]

 

Koko alkaa noissa olemaan asiallinen, mutta (IMHO) 300C:tä pitäisi ottaa se 40mm alas jos ajaa 22":lla, ja melkeinpä pitäisi olla kromipallot, mielellään massiivisella ulkonäöllä (such as DUB Mogul). Jos ei aio madaltaa, niin autoon saa mahtumaan 24", joidenka päällä rassi ei näytä yhtään hassummalta. Mitä sitten tulee tuohon tilaihmeversioon, sen voisi mun puolesta poistaa olemasta.

 

Onko tuo Hemikin muuten kuvattu Tampereella?

 

//b

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koko alkaa noissa olemaan asiallinen, mutta (IMHO) 300C:tä pitäisi ottaa se 40mm alas jos ajaa 22":lla, ja melkeinpä pitäisi olla kromipallot, mielellään massiivisella ulkonäöllä (such as DUB Mogul). Jos ei aio madaltaa, niin autoon saa mahtumaan 24", joidenka päällä rassi ei näytä yhtään hassummalta. Mitä sitten tulee tuohon tilaihmeversioon, sen voisi mun puolesta poistaa olemasta.

 

Korkeutta pois, leveyttä lisää  :thmbup:

 

Ja aina voi madaltaa...

 

Ai niin: Miks toi ei oo Bemari...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin se on taas vaihteeksi Helsingin Cruisin' illan kuvasadon aika, toiset tykkää ja toiset ei. Aivan sama.  :P

 

Heti ensimmäiseksi silmät osu tälläseen...harvemmin nähtyyn Suomessa.

[ attachment removed / expired ]

 

Moparin kauniita yksinkertasia muotoja 70 luvun alusta... 8)

[ attachment removed / expired ]

 

Charger 60-luvun Lopusta....Muskelit teki tuloaan..... :P Pannu puolelle sai muistaakseni Hemiä ihan....

[ attachment removed / expired ]

 

Classikko Vette...hetkonen...454...?  ???  :P

[ attachment removed / expired ]

 

Ja unohtamatta tätä yksinkertasen kauniisti rakennettua 67 Mustangia, jossa on riittävästi potkua....4....2....7....

[ attachment removed / expired ]

 

Ennen autoissa oli kyllä tyyliä, yksityiskohtia ja fiilistä.

[ attachment removed / expired ]

 

Vihdoinkin kelvollisesta parempi kuva tästä alkuperäsestä 32' Foordista.... :)

[ attachment removed / expired ]

 

Jenkkiautojen seasta löytyi myös ilahduttava Italialainen erittäin tyylikäs kaunokainen...Maserati Quatroporte 60-70 luvulta....

Jo sillon, tämä auto kätki sisälleen hienoa moottoriteknologiaa, muistaakseni yli 5 litranen V8, ladattuna neljällä yläpuolisella nokalla.....Asiaa. Ja kaunista sellasta!  8)

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

:thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Fiilistelyä....kaunista....:)

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja tähän loppuun vielä jotain sellasta, jota en ole itse koskaan ennen nähnyt...

 

Hah..vahna Ooppel Kadetti..hehe joo o...voi että on......

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

O-H-O.... :o ??? Miiikäss....

[ attachment removed / expired ]

 

Nå Jååå.... :thmbup:  8)

[ attachment removed / expired ]

 

Että sellaset.  :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinka yllättävää, että kyseessä on tämä merkki?  ;D Aattelin lähinnä jotain ihan muuta merkkiä ensimmäiseksi....

Kuten....paremmat tilat saa puolet halvemmalla Toyota Avensis hatspäkillä, jossa on vähemmän loppupeleissä vikoja johon saa myös vahvan kestävän luottettavan diisselin.........................Kummassa on enemmän järkeä... ::) No joo taisin taas avata suuni turhaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin se on taas vaihteeksi Helsingin Cruisin' illan kuvasadon aika, toiset tykkää ja toiset ei. Aivan sama.  :P

 

 

On kyllä todella komeita autoja ja kuvia. Mielellään katselee näitä cruising kuvia.  :)

Pakko sanoa, että itse tykkään todella paljon noista vanhoista jenkki autoista, mutta uudet eivät sitten uppoa oikein. Olihan näissä kuvissa toki muitakin, kuin USA-autoja, mikä on kanssa hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, niissä on sitä jotakin........

 

Pari kuvaa vielä kehiin.....

[ attachment removed / expired ]

 

Tämä 455 sanoo kyllä asian tunteville paljon..... :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, niissä on sitä jotakin........

Kuten myös näissä  ???

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kyllä kyllä. Ihan, kun olisin nähnyt tuon auton tänään Lemminkäisten kallioiden lähellä...siinä, kun on se joku rakennus lähellä, olisiko joku paja, niin siinä pihalla.

Ei kyllä tullut itsellänikään tuosta järkiauto termistä mieleen tuollaista bimmeriä.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Korkeutta pois, leveyttä lisää  :thmbup:

 

Ja aina voi madaltaa...

 

Niinno, mitä tulee leveyteen, niin ei sekään kovin herkulta näytä, kun rengasta tulee viis senttiä korin ulkopuolelle tommosessa autossa ja toisella puolellakin tulee raja vastaan. Tosin rälläkällähän saa mitkä tahansa mahtumaan, jos sille linjalle lähdetään... ;)

 

300C:tä voi madaltaa tuon mainitsemani 40mm, sen jälkeen katoaa nekin vähät ajo-ominaisuudet mitä siinä vakiona on.

 

//b

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

300C:tä voi madaltaa tuon mainitsemani 40mm, sen jälkeen katoaa nekin vähät ajo-ominaisuudet mitä siinä vakiona on.

 

//b

 

Veikkaan, ettet uskalla tollasta vakiota C300 Hemiä töötätä mutkaan niin lujaa, että siitä autosta loppuis ominaisuudet.... ;) Eiköhän siinä kuski ennemmin luovuta kun tämä Raisleri...... Sori vaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaan, ettet uskalla tollasta vakiota C300 Hemiä töötätä mutkaan niin lujaa, että siitä autosta loppuis ominaisuudet.... ;) Eiköhän siinä kuski ennemmin luovuta kun tämä Raisleri...... Sori vaan.

Veikkaan että jos on ajanu jotain M-sportillista 3-sarjan bemaria mutkiin kunnolla eka ja lähtee edes koittamaan tuolla syslerillä mutka ajoa niin auton ominaisuuden loppuu paljon ennen kuskin uskallusta. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaan, ettet uskalla tollasta vakiota C300 Hemiä töötätä mutkaan niin lujaa, että siitä autosta loppuis ominaisuudet.... ;) Eiköhän siinä kuski ennemmin luovuta kun tämä Raisleri...... Sori vaan.

 

h0h0, just joo. Olli asian tuossa jo kiteyttikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aattelin lähinnä jotain ihan muuta merkkiä ensimmäiseksi....

Kuten....paremmat tilat saa puolet halvemmalla Toyota Avensis hatspäkillä, jossa on vähemmän loppupeleissä vikoja johon saa myös vahvan kestävän luottettavan diisselin...

 

Täällä "kellotetaan" itseään yörytmiin tälle viikolle, joten täältä pesee toisen "järkiautolla" ajavan vireitä kommentteja.

 

Niin. Tässä omassa (Corolla Wagon, 2004/50tkm) katto maalataan takuuseen vasta toisen kerran lokakuussa. Keväällä vaihdettiin palat ja levyt taakse kun jarrut alkoivat jumittaa  Uutena ohjauskulmat olivat pielessä ja yksi ovi oli asennettu niin että irvisti korilinjasta. Mitä vielä? Verhoilu ei tunnu kestävän käyttöä kaikkialla, toinen etuumpio ei ole kunnolla kiinni, Muoviosat ovat natisseet alusta asti, jarruvalot syttyivät ensin liian myöhään jarrutettaessa ja sitten taas ne jäivät välillä päälle itsekseen. Vilkun ääni on välillä mielenkiintoinen (rele?). Tässä mitä ekana tulee mieleen. Että loppupeleissä on Toyota tosi viaton  :P

Huoltopalvelut pelaavat kyllä tosi hyvin, mutta minulle olisi riittänyt niiden testaaminen vain määräaikaiskäynneillä.

 

Jos jollain onkin ehkä BMW -malliset kakkulat, niin kyllä sulla tuntuu olevan vähintään samoilla voimakkuuksilla nuo Toyota lasit.

Sikäli BMW on mielestäni järkiostos, että se on hyvä ominaisuuksiltaan ja säilyttää erittäin hyvin arvonsa. Jos sijoittaa BMW:n 300 -sarjan hintaluokassa rahaa autoon, niin tuo on varmasti taloudellisesti fiksumpia ja varmimpia valintoja. Jos niin ylipäätään voi auton ostosta edes ajatella.

Vastaavan hintainen Alfa, tai vaikka joku jenkki, on viiden vuoden ikäisenä todennäköisesti huonommin arvostettu hyvityshinnaltaan.

 

Ja ei ne anjoviksetkaan ole ihan puoliksi ilmaisia autoja. Hinnasto käteen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

h0h0, just joo. Olli asian tuossa jo kiteyttikin.

 

Jaa nyt puhuu taas tosikuskit, kokemus jyllää.... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täällä "kellotetaan" itseään yörytmiin tälle viikolle, joten täältä pesee toisen "järkiautolla" ajavan vireitä kommentteja.

 

Niin. Tässä omassa (Corolla Wagon, 2004/50tkm) katto maalataan takuuseen vasta toisen kerran lokakuussa. Keväällä vaihdettiin palat ja levyt taakse kun jarrut alkoivat jumittaa  Uutena ohjauskulmat olivat pielessä ja yksi ovi oli asennettu niin että irvisti korilinjasta. Mitä vielä? Verhoilu ei tunnu kestävän käyttöä kaikkialla, toinen etuumpio ei ole kunnolla kiinni, Muoviosat ovat natisseet alusta asti, jarruvalot syttyivät ensin liian myöhään jarrutettaessa ja sitten taas ne jäivät välillä päälle itsekseen. Vilkun ääni on välillä mielenkiintoinen (rele?). Tässä mitä ekana tulee mieleen. Että loppupeleissä on Toyota tosi viaton  :P

Huoltopalvelut pelaavat kyllä tosi hyvin, mutta minulle olisi riittänyt niiden testaaminen vain määräaikaiskäynneillä.

 

Jos jollain onkin ehkä BMW -malliset kakkulat, niin kyllä sulla tuntuu olevan vähintään samoilla voimakkuuksilla nuo Toyota lasit.

Sikäli BMW on mielestäni järkiostos, että se on hyvä ominaisuuksiltaan ja säilyttää erittäin hyvin arvonsa. Jos sijoittaa BMW:n 300 -sarjan hintaluokassa rahaa autoon, niin tuo on varmasti taloudellisesti fiksumpia ja varmimpia valintoja. Jos niin ylipäätään voi auton ostosta edes ajatella.

Vastaavan hintainen Alfa, tai vaikka joku jenkki, on viiden vuoden ikäisenä todennäköisesti huonommin arvostettu hyvityshinnaltaan.

 

Ja ei ne anjoviksetkaan ole ihan puoliksi ilmaisia autoja. Hinnasto käteen.

 

 

 

Kumma kun itellä ei oo näissä Toyotissa ollu mitään vikaa missään yksilössä, mikä mulla on ollu. Mulla oli ensimmäisiä Suomeen tuotuja 99 vuoden Yariksia aikoinaan, eikä siinä ollut mitään vikaa, vaikka se oli tosiaan ihan ensimmäisiä, joissa luulis ne lapsentaudit olevan. Mutta ei, se oli parempi ajaa kun 2005 Yaris. Kaipa tuo sun Wagoni on maanantai kappale sitten. Varmasti joo voi olla, että Bemari on varma valinta kun sen myy, mutta kyllä näissäkin on noita vikoja alkanut olemaan huolestuttavan paljon, se on tosiasia se.

Jos joku esim, uusimman Tuulilasin lukasi lukiaposti kohdalta, niin sielä kerrottiin miten loistavaa Audin laatu voi olla. Tätä tämä on.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa nyt puhuu taas tosikuskit, kokemus jyllää.... ;)

Ja sinulla on kokemusta tiukemmasta kurviajosta millä autoilla? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todellakin! M-sportti  :thmbup:

 

Sitä ollaan käyty Hotelli Vantaassa...

 

Juu, EFHK:lle kuvausreissulla mennessä Sokos Hotel Vantaan edessä oli parkissa, kun tulin bussilla asemalle, joten ei muuta kuin kamera laukusta esille ja muutama räpsy. :) Tuohan on se limited edition, vain 2600kpl valmistettu 320si, jossa on siis M-Sport ja nuo 18" erikoiskiekot vakiona. Lisäksi koneesta löytyy vähän enemmän föölinkiä kuin "tavallisessa" 320i:ssä (vaikka neloskone onkin) ja saisihan tuohon vielä erikoisväriksi Carbon Schwarz -metallimustan (LeMans bluen tapaan). :thmbup: Tässä yksilössä oli kuitenkin Sparkling graphite värinä, joka sekin sopii varsin hyvin tuohon uuteen kolmoseen. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa nyt puhuu taas tosikuskit, kokemus jyllää.... ;)

 

Yeah, kokemus ei jyllää mulla eikä liioin sulla, ehkä Ari Vatasella tai Michael Schumacherilla ;) Mutta jos kertoja lasketaan tai edes minimaalista "kokemusta" niin mietippä uudestaan niitä kertoja siellä mutkatiellä mun ja sun välillä urheilullisilla autoilla ja ei niin urheilullisilla autoilla ;)

 

Edit: Niin ja Sami ei sitä kokemusta ja taitoa synny sillä tavalla että ollaan joka perjantai _katsomassa_ niitä jenkkimuskeleita ja miettimässä skenaarioita jne, sen sijaan sitä kokemusta _voi_ syntyä sillä tavalla että kiertää ratoja ollen kyydissä, ajamalla itse tai kenties ajamalla motarilla ja mutkateillä paljon _erilaisia_ autoja jotta syntyy vertailupohjaa ja omia todellisia kokemuksiin perustuvia mielipiteitä miten mikäkin auto soveltuu siihen moottoritieajoon taikka siihen äärimmäiseen sivuttaispitoon siellä mutkapätkillä. Eikös se niin ole, että nuori on nopea oppimaan? :)

 

Kokemuksellahan autoa ei varsinaisesti ajeta, siitä toki on hyötyä ja kokemusta on monen tyyppistä, josta päästäänkin siihen, että jos otetaan esimerkkinä 30v autoa ajanut noin 50v henkilö joka on koko elämänsä ajanut ehkä 5-15 eri autolla sitä työ-koti-kauppa-mökki-reissua ja eikä juurikaan muuta. Ehkäpä tämä henkilö 30v kokemuksellaan tietää sekunnilleen koska kannattaa ajaa mitäkin kaistaa ruuhkassa tullessaan työstä tai kuinka ajaa taloudellisesti ruuhkassa. Mutta uskaltaisinpa väittää että 20v kaveri joka on ajanut vaikka cartingia 16-18v ikäisenä ja 18-20v ikäisenä kiertänyt ratoja, koeajanut useita kymmeniä autoja maantiellä,moottoritiellä,mutkapätkillä jne. Voisin väittää, että vaikka tällä nuorella on 15 kertaa vähemmän kokemusta kun tällä 50v kaverilla, niin silti tällä nuorella on enemmän vertailupohjaa ja tietotaitoa sekä ajokokemusta auton käyttäytymisestä eri tilanteissa. Ehkäpä tämä nuori ei siltikään aja taloudellisemmin siinä Kehä III:n iltapäiväruuhkassa, mutta enpä laskisi sitä kaikista tärkeimmäksi taidoksi kuitenkaan. Toki jokaisella on omat prioriteetit ja niistä on paha kiistellä.

 

Joten ehkäpä ymmärrät mun pointin tässä asiassa, ja ymmärrät sen, että jopa muutamassa kuukaudessa voi oppia asioita hyvinkin paljon ja kertyä  vertailupohjaa ja ehkä jopa sitä kokemusta kertyä vuosien varrella. Ja se aika kauan se ajokortti on ollut ei korreloi suoraan ajotaitoihin tai vaikka liikennesilmään vaan pitää muistaa myös ajetut kilometrit. Moni tyttö voi ajaa vaikka 2kk sisälllä esim 300km, ja esim joku intohimoinen nuori kuski jota ajaminen kiinnostaa hyvinkin paljon voi ajaa päälle 5 000km 2kk:ssa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän sovita kartingkisat johonkin, että nähdään, kuka niitä autoja osaa oikeasti ajaa... Siellä olis ainakin kaikilla samanlainen kalusto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään